Υγραέριο στο αυτοκίνητο -Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τις πιθανές βλάβες
Η υγραεριοκίνηση εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο συμφέρουσες λύσεις μετακίνησης, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που και σήμερα προχωρούν σε εγκατάσταση του ανάλογου συστήματος τροφοδοσίας στο αυτοκίνητό τους. Ωστόσο καραδοκούν κάποιοι κίνδυνοι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους.
Η τιμή της βενζίνης έχει σταθεροποιηθεί εδώ και χρόνια πλέον σε υψηλά επίπεδα, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναζητούν εναλλακτικές και πιο οικονομικές λύσεις για τη μετακίνησή τους. Η τωρινή μέση τιμή της βενζίνης στα ελληνικά πρατήρια είναι 1,78 ευρώ/λτ., ενώ η αντίστοιχη τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή (0,94).
Η τοποθέτηση συστημάτων τροφοδοσίας με υγραέριο (LPG) στους κινητήρες εσωτερικής καύσης γνώρισε μεγάλη άνθιση πριν από μία περίπου δεκαετία, κατά την περίοδο της βαθιάς οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, ωστόσο συνοδεύεται από κάποιες πιθανές βλάβες που καλό είναι να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι εκ των προτέρων.
BUY NOW
Βέβαια, πριν την παράθεση των πιθανών βλαβών-δυσλειτουργιών, να ξεκαθαρίσουμε πως σε κάθε περίπτωση και όταν θέλουμε να εγκαταστήσουμε κιτ υγραεριοκίνησης, υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθήσουμε, αφού θα επιλέξουμε νόμιμο εγκαταστάτη υγραερίου, επώνυμα προϊόντα από γνωστούς οίκους και φυσικά η μετατροπή να συνοδεύεται από γραπτή εγγύηση.
Επίσης, να τονίσουμε, πως όπως μας ανέφεραν και τεχνικοί με τους οποίους μιλήσαμε, οι περισσότερες δυσλειτουργίες ενός αυτοκινήτου που μετατράπηκε σε υγραέριο οφείλονται είτε σε λάθος ρυθμίσεις, είτε σε κακή ποιότητα μερών του LPG (προϊόντα αγνώστου προέλευσης), είτε λόγω τεχνολογίας αυτοκινήτου (για παράδειγμα τα έως τώρα δεδομένα δείχνουν πως πολλά ιαπωνικά μοντέλα δε λειτουργούν σωστά με συστήματα υγραερίου).
Δηλαδή σε πρακτικό επίπεδο, υπάρχουν περιπτώσεις μετατροπών που προκάλεσαν μεγάλες βλάβες στον κινητήρα και άλλες περιπτώσεις που ιδιοκτήτες επέλεξαν καλό εγκαταστάτη, επώνυμα προϊόντα και δηλώνουν πλήρως ευχαριστημένοι από την επιλογή τους.
Οι πιθανές δυσλειτουργίες αν η εγκατάσταση δεν γίνει σωστά ή το ΚΙΤ υγραερίου είναι χαμηλής ποιότητας είναι οι εξής:
- Ρετάρισμα στο ρελαντί ή κατά την επιτάχυνση (ένδειξη κακής ρύθμισης αναλογίας αέρα – υγραερίου)
- Δυσλειτουργία αισθητήρα λ
- Υψηλή θερμοκρασία κινητήρα που οδηγεί σε «κάψιμο» της φλάντζας κεφαλής
- Βλάβη στον καταλύτη
- Σπάσιμο κινητήρα – Σε ακραίες περιπτώσεις έχουν αναφερθεί περιστατικά όπου το μοτέρ χρειάστηκε επισκευή ή αντικατάσταση
Οι πιο συνηθισμένες εργασίες service ενός LPG οχήματος
Κάθε 15.000 χλμ.
- Έλεγχος σωληνώσεων και συνδέσμων LPG
- Έλεγχος Ηλεκτροβαλβιδων
- Έλεγχος Δεξαμενής
- Αλλαγή Φίλτρου Αέριας Φάσης
- Αλλαγή Φίλτρου Υγρής Φάσης
- Έλεγχος ανάφλεξης
- Ρύθμιση Συστήματος LPG
Κάθε 30.000 χλμ.
- Έλεγχος σωληνώσεων και συνδέσμων LPG
- Έλεγχος Ηλεκτροβαλβίδων
- Έλεγχος Δεξαμενής
- Αλλαγή Φίλτρου Αέριας Φάση
- Αλλαγή Φίλτρου Υγρής Φάσης
- Έλεγχος ανάφλεξης
- Ρύθμιση Συστήματος LPG
- Αναβάθμιση Εγκεφάλου (αν είναι διαθέσιμη από την εταιρεία)
- Ρύθμιση Ηλεκτροβαλβιδων τύπου Rail
Πώς λειτουργεί το υγραέριο
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε όλη του λειτουργία ενός συστήματος υγραεριοκίνησης.