Η τάση των τελευταίων ετών θέλει τα οχήματα ελευθέρου χρόνου να αποτελούν το κυρίαρχο είδος των ευρωπαϊκών δρόμων, μήπως όμως ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών hatchback παραμένει για τους περισσότερους από εμάς την ενδεδειγμένη επιλογή;
Με δεδομένο ότι τα περισσότερα τα χιλιόμετρα που διανύουμε σε ετήσια βάση πραγματοποιούνται μέσα στην πόλη, το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι αν τελικά χρειαζόμαστε κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει δημιουργηθεί γι΄ αυτόν ακριβώς τον σκοπό ή αν τα φυσικά χαρίσματα ενός μικρού SUV δικαιολογούν την όποια υπέρβαση από την πλευρά του υποψήφιου αγοραστή.
Η απάντηση, προφανώς, σχετίζεται με τις ανάγκες τις οποίες επιχειρεί κάθε ένας από εμάς να καλύψει με την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου και ενδεχομένως με το ποσό το οποίο είναι διατεθειμένος να διαθέσει, ωστόσο, πριν προχωρήσει κανείς στην τελική επιλογή, θα ήταν σκόπιμο και εξαιρετικά διαφωτιστικό να τοποθετήσει το υποψήφιο προς αγορά αυτοκίνητο πόλης απέναντι στο περισσότερο περιπετειώδες και κακά τα ψέματα πιο θελκτικό alter ego του.
BUY NOW
Toyota Yaris vs Toyota Yaris Cross
Για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, το Toyota Yaris βρίσκεται απέναντι σε έναν εξίσου ισχυρό ανταγωνιστή, ο οποίος τυγχάνει να προέρχεται από τις τάξεις της ιαπωνικής φίρμας.
Ο λόγος για το Yaris Cross, το οποίο πρόκειται να αποτελέσει πολύ σύντομα τον εκπρόσωπο της Toyota στην κατηγορία των αστικών διαστάσεων SUV και έναν από τους βασικούς διεκδικητές για τον θρόνο του εν λόγω segment.
Με αφετηρία τα 17.470 ευρώ, το Toyota Yaris Cross βάζει δύσκολα σε εκείνους που αναζητούν σε αυτά τα επίπεδα χρημάτων ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να καλύψει τις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις.
Κι αυτό γιατί η απόσταση από το μέχρι σήμερα γνωστό Toyota Yaris, στην αντίστοιχη έκδοση που εφοδιάζει o ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης του 1,5 λίτρου, απέχει περίπου 1.370 ευρώ, έχοντας αφετηρία στο αντίστοιχο εξοπλιστικό επίπεδο Active τα 16.100 ευρώ.
Ας δούμε, όμως, τι παραπάνω έχει να προσφέρει το Toyota Yaris Cross σε σχέση με τέταρτη κατά σειρά γενιά του ιαπωνικού best seller κι αν η απόσταση των 1.370 ευρώ δικαιολογείται από όσα προσφέρει το πολυαναμενόμενο crossover.
Το βασικό πλεονέκτημα κάθε μικρού SUV απέναντι σε ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης είναι χωρίς αμφιβολία χωροταξικό, μιας και το κατά κανόνα αυξημένο μήκος και ύψος του αμαξώματος μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.
Η περίπτωση του Toyota Yaris Cross δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική, μιας και το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,18 μέτρα ή αν προτιμάτε σχεδόν 20 εκατοστά μεγαλύτερο από εκείνο του συμβατικού Yaris.
Τα 397 λίτρα του χώρου αποσκευών συνιστά ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα του Yaris Cross απέναντι στο μικρότερο «αδελφάκι» του, του οποίου ο όγκος του διαμερίσματος των αποσκευών έχει αφετηρία τα 275 λίτρα.
Για εκείνους, πάντως, που οι γενναιόδωροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές δεν είναι το ζητούμενο και απλώς αναζητούν μια πραγματικά συμπαγή πρόταση, η οποία πέρα από την ευελιξία προσφέρει και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, το Toyota Yaris εξακολουθεί να έχει τον πρώτο και το τελευταίο λόγο, διαθέτοντας στην γκάμα του και τον μικρότερο σε κυβισμό και ισχύ τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου, έκδοση που μπορεί κανείς να αποκτήσει με 14.140 ευρώ.
Peugeot 208 vs Peugeot 2008
Ένα ακόμα ισχυρό δίδυμο το οποίο δραστηριοποιείται στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, καλύπτοντας με την ευρύτητα των δεξιοτήτων της πολλές και διαφορετικές απαιτήσεις είναι εκείνο που φέρει την υπογραφή της Peugeot.
Τόσο το Peugeot 208 όσο και το Peugeot 2008 ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους χάρη στον εμπνευσμένο σχεδιαστικό προφίλ τους αλλά και την ποιότητα των προδιαγραφών του, η οποία και τα τοποθετεί απέναντι σε premium κατασκευές.
Ας δούμε όμως αν ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, όπως το Peugeot 208 των 4,05 μέτρων, έχει την ικανότητα να κοιτάξει στα μάτια ένα crossover το οποίο δοκιμάζει με τις πληθωρικές εξωτερικές διαστάσεις του τα όρια της δικής του κατηγορίας.
Peugeot 208 και 2008 διασταυρώνονται σε εκείνη την έκδοση που εφοδιάζεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων. Στο επίπεδο εξοπλισμού Active Plus, το γαλλικό supermini κοστίζει 17.500 ευρώ, ενώ για την πιο περιπετειώδη εκδοχή του θα χρειαστεί κανείς να καταβάλλει το ποσό των 22.000 ευρώ.
Η απόσταση ανάμεσα στις δύο προτάσεις της Peugeot ανέρχεται, λοιπόν, στα 4.500 ευρώ, χωρίς να μπορεί να εντοπίσει κανείς ουσιαστικές εξοπλιστικές διαφορές ανάμεσα στις δύο διαμορφώσεις.
Αυτό που μένει, συνεπώς, είναι να εντοπίσεις εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την τιμολογιακή διαφορά, η οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι δίχως καμία αμφιβολία σεβαστή.
Σε επίπεδο διαστάσεων, το Peugeot 2008 προσφέρει σχεδόν 25 εκατοστά επιπλέον «μετάλλου», με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους διαθέσιμους χώρους στον θάλαμο επιβατών και το διαμέρισμα των αποσκευών. Για του λόγου το αληθές, ο χώρος αποσκευών στο Peugeot 208 ξεκινά από τα 265 λίτρα, όταν η αντίστοιχη τιμή στο Peugeot 2008 είναι τα 405 λίτρα.
Από την άλλη, οφείλει κανείς να συνυπολογίσει ότι η σημαντική αύξηση των διαστάσεων αφαιρούν λίγη από την ευελιξία ενός αυτοκινήτου που διεκδικεί τον τίτλο του αστικού, την ίδια στιγμή που τα παραπανίσια κιλά του ενός SUV, στερούν με τη σειρά τους την ευκαιρία από τον υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου να ξεδιπλώσει με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα και δυναμική τις αρετές του.
Στο τέλος της ημέρας, βέβαια, είναι η διαφορά τιμής εκείνη που ορίζει τις διαχωριστικές γραμμές στον «γαλλικό εμφύλιο», καθώς τα 4.500 ευρώ δεν είναι ένα ποσό που μπορεί θεωρηθεί μικρό σε μια κατηγορία αυτοκινήτων στην οποία ο όρος του προσιτού δεν χωρά πολλές ερμηνείες.
Renault Clio vs Renault Captur
Η Renault αποτέλεσε μία από τις πρώτες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλησαν να επενδύσουν σε ένα αστικών διαστάσεων SUV, ισχυροποιώντας με το γνωστό σε όλους Captur την εκπροσώπησή τους στην ευρύτερη κατηγορία πόλης.
Σε μια κατηγορία στην οποία το Renault Clio έχει γράψει τη δική του χρυσή σελίδα και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί έχοντας περάσει πλέον στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του. Στο ερώτημα, λοιπόν, Clio ή Captur, η απάντηση δεν προκύπτει αβίαστα.
Τα δύο δημοφιλέστερα μοντέλα της Renault μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη. H έκδοση τα μεγέθη της οποίας μπορούν να θεωρηθούν συγκρίσιμα και στις γαλλικές προτάσεις είναι εκείνη που εφοδιάζεται με τον υπερτρφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων.
Μάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται και σε έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG), αποτελώντας μια εξαιρετική επιλογή για εκείνους που επιζητούν τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Στην έκδοση LPG και στο εξοπλιστικό επίπεδο Expression, το Renault Clio ξεκινά από τα 17.510 ευρώ ενώ στην ίδια ακριβώς διαμόρφωση, το Renault Captur προσφέρεται έναντι 20.280 ευρώ. Με 2.770 ευρώ επιπλέον αυτό το οποίο αποκτάς, πέρα από την ημίψηλη αρχιτεκτονική και το περιπετειώδες προφίλ ενός τυπικού crossover είναι ο μεγαλύτερος κατά 31 λίτρα χώρος αποσκευών και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Στο πρώτο και καθοριστικό συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις, λοιπόν, είναι ότι το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Captur δεν έχει αξιοποιήσει με τον πλέον αποδοτικό τρόπο τα σχεδόν 18 εκατοστά μετάλλου τα οποία το χωρίζουν από το Clio, παρά το γεγονός ότι η παρουσία των συρόμενων καθισμάτων είναι από μόνη της αρκετή ώστε να προσδώσει στο γαλλικ SUV τον τίτλο του πρακτικότερου.