Η ηλεκτροκίνηση προελαύνει, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θεσπίζουν απο τώρα απαγορεύσεις πωλήσεων και κυκλοφορίας θερμικών αυτοκινήτων από τη δεκαετία του 2030 - αλλά σε τριάντα χρόνια λίγα θα έχουν αλλάξει σε σχέση με σήμερα.
Τρεις εξειδικευμένες μελέτες, από τη Bloomberg New Energy Finance, τη Goldman Sachs και τον όμιλο Wood Mackenzie και υπό το παρατηρητήριο Autopromotec, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσουν να είναι τα πιο δημοφιλή, και εκείνα που θα πλειψηφούν στο δρόμο, στο μέσον του αιώνα μας.
Συγκεκριμένα, το 2050 τα δύο τρίτα (67%) του παγκόσμιου στόλου αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους θα είναι έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Είτε αποκλειστικά βενζίνης, είτε diesel, είτε υβριδικά. Τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά θα αντιστοιχούν σε ποσοστό 28%, ενώ το υπόλοιπο 5% θα κινείται από εναλλατικά καύσιμα (υδρογόνο, μεθάνιο, LPG, φυσικό αέριο).
BUY NOW
Αυτά ισχύουν για τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν. Τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2050, ωστόσο, σε ποσοστό άνω των μισών (56%) θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Τα καινούρια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε παγκόσμιο επίπεδο πάντα, θα αντιπροσωπεύουν ποσοστό 18%, τα πλήρως και ήπια υβριδικά 16%, τα plug-in υβριδικά 5% και τα εναλλακτικών καυσίμων 5%.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το άνωθεν Παρατηρητήριο, «ακόμη και με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που αναμένεται στο μέλλον, η οποία θα επιταχυνθεί στην Ευρώπη από το 2035, τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι τα πιο διαδεδομένα παγκοσμίως για μεγάλο χρονικό διάστημα».
Ταυτόχρονα, η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, συνεχίζει η έρευνα, θα έχει επιπτώσεις και στον τομέα των συνεργείων αυτοκινήτων: «Από τη μία πλευρά, θα είναι ολοένα και πιο σημαντικό για τους επισκευαστές να παραμένουν ενημερωμένοι για τα τελευταία νέα σχετικά με τις καινούριες τεχνολογίες και να προσαρμοστούν στην αυξανόμενη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (τα οποία απαιτούν εντελώς διαφορετική συντήρηση από αυτή των παραδοσιακών οχημάτων).
»Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι τα οχήματα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στο στόλο των δρόμων δείχνει ότι θα είναι σημαντικό να μην χαθεί η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί με χρόνια δραστηριότητας από τους επισκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι θα εξακολουθούν για πολύ καιρό να επιδιορθώνουν κινητήρες βενζίνης και diesel».