KGM Korando: Το αξιόπιστο και σκληροτράχηλο SUV με τον οικογενειακό χαρακτήρα

Το Korando δεν αποτελεί άγνωστη ποσότητα στο ελληνικό αγοραστικό κοινό, με την τελευταία γενιά να έρχεται εκσυγχρονισμένη και σε ανταγωνιστική τιμή, και να συνεχίζει την παράδοση που έχουν χτίσει οι πρόγονοί του .
Η ευρωπαϊκή και κατά συνέπεια η ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εμπλουτίζεται διαρκώς με νέους «παίχτες» που ζητούν την ψήφο εμπιστοσύνης του αγοραστικού κοινού. Για να το πετύχουν όμως αυτό, θα πρέπει να πείσουν τους εξαιρετικά απαιτητικούς υποψήφιους πελάτες της ηπείρου μας για τα μοντέλα τους, μιας και τους είναι άγνωστα.
Η περίπτωση της KGM όμως δεν είναι τέτοια. Πρόκειται για την SsangYong που επέστρεψε στην Ευρώπη με νέα ονομασία και τέσσερα διαφορετικά μοντέλα. Η ιστορία της πλησιάζει τα τρία τέταρτα του αιώνα (71 χρόνια) και είναι γνωστή στην ελληνική αγορά από τις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και την στενή της συνεργασίας με την Mercedes-Benz.
BUY NOW

Η εταιρεία πέρασε στα χέρια του Ομίλου KG το 2022, με αποτέλεσμα να μετονομαστεί σε KG Mobility. Η αλλαγή αυτή όμως δεν διαφοροποίησε τον χαρακτήρα των μοντέλων της, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία, τον πλούσιο εξοπλισμό, την ανταγωνιστική τιμή και φυσικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Στη χώρα μας, η KGM διαθέτει τρία SUV (Tivoli, Korando και Torres) και ένα διπλοκάμπινο pick-up (Musso), με κοινό χαρακτηριστικό των SUV να είναι η διάθεση εκδόσεων με κίνηση στους δύο ή τους τέσσερις τροχούς, με μηχανικό ή αυτόματο σασμάν. Την γενική αντιπροσώπευση έχει η γνωστή σε όλους μας Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Το εμβληματικό Korando αναλαμβάνει τον ρόλο συνδετικού κρίκου στην ιστορία της εταιρείας, μιας και άρχισε να γράφει σελίδες στο βιβλίο της το 1983 και κύρια κεφάλαιά του ήταν η αντοχή και οι εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Το 1996 άλλαξε καθολικά την σχεδίασή του, με κυρίαρχα στοιχεία τις καμπύλες επιφάνειες και τα ρηξικέλευθα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Το 2011 έκανε την εμφάνισή της η τρίτη γενιά που βασιζόταν σε αυτοφερόμενο πλαίσιο και έφερε επανάσταση τις δυνατότητές του.
Το KGM Korando βρίσκεται στην τέταρτή του γενιά και η εξέλιξή του πραγματοποιήθηκε στη Ν. Κορέα, γενέτειρα της εταιρείας. Στόχος ήταν να εμπλουτίσει τον μάχιμο χαρακτήρα του με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας συνολικά περισσότερες ευκολίες και φυσικά ασφάλεια.

Οι σχεδιαστές της KGM είχαν κατά νου την ευρωπαϊκή αγορά, για αυτό και οι διαστάσεις του ταιριάζουν ταμάμ στο σφιχτό οδικό δίκτυο και της χώρας μας, με το μήκος του φτάνει τα 4,45 μέτρα. Οι ανάγλυφες επιφάνειες φροντίζουν για αεροδυναμική απόδοση, χωρίς να απολέσει τις βασικές σχεδιαστικές αρχές των 4x4. Οι τελευταίες βοηθούν στο να αντιλαμβάνεται ο οδηγός τις εξωτερικές διαστάσεις, που αρχίζει και που τελειώνει το αμάξωμα, και οι τονισμένοι θόλοι για το που πατάνε οι τροχοί.
Με το που κάτσει ο οδηγός στο άνετο κάθισμα και ρυθμίσει την θέση εκεί που τον βολεύει, θα βοηθηθεί από την εποπτική ορατότητα που διευκολύνει, όχι μόνο στην πόλη, αλλά και στις εκτός δρόμου περιηγήσεις. Η απόσταση από το έδαφος των 18,2 χλστ. και οι ικανές γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής του νέου Korando (18 μοίρες, 15,9 μοίρες και 24,5 μοίρες αντίστοιχα), εξασφαλίζουν μεγάλη ελευθερία κίνησης. Το Korando, όπως και όλα τα μοντέλα της εταιρείας, διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης, με όλες τις εκδόσεις να φέρουν και Hill Descent Control για ελεγχόμενη κατάβαση.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η KGM δεν συνοδεύει τα μοντέλα της μόνο με το κιτ επισκευής ελαστικού, αλλά δίνει και έναν κανονικό τροχό αλουμινίου για ρεζέρβα, σεβόμενη την ιστορία που έχει στα 4x4.
Το Korando όμως δεν διαπρέπει μόνο σε δυνατότητες κίνησης, αλλά και στην εκπλήρωση όλων των υποχρεώσεων του τυχερού ιδιοκτήτη του. Η σχεδίαση του ταμπλό ενστερνίζεται αυτή του blaze cockpit της εταιρείας, με κύριο highlight να αποτελούν οι δύο ψηφιακές οθόνες με τις μεγάλες ενδείξεις και την πληθώρα πληροφοριών (10,25 ιντσών ο πίνακας οργάνων και 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Τα υλικά που το απαρτίζουν υπόσχονται μεγάλη αντοχή στο χρόνο χάρη στην ποιότητα και το ευλαβικό τους μοντάρισμα, ενώ οι χώροι θα βολέψουν πέντε ενήλικους με άνεση. Το ίδιο θα συμβεί και με τα μπαγκάζια τους, με τον χώρο αποσκευών των 551 λίτρων να υπόσχεται ότι δεν θα αφήσετε τίποτα πίσω.
Το Korando διατίθεται αποκλειστικά με μία έκδοση κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με 6άρι αυτόματο της Aisin. Το τελευταίο είναι εγνωσμένης αξίας και προσθέτει το δικό του λιθαράκι στην υψηλή αξιοπιστία του μικρομεσαίου SUV της KGM.

Το 4κύλινδρο μοτέρ e-XGDi 150T είναι υπερτροφοδοτούμενο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό, έχει εξελιχθεί in-house και ο κυβισμός των 1,5 λίτρων συμβαδίζει με τις ελληνικές ιδιαιτερότητες. Αποδίδει 163 ίππους και 280 Nm σε ένα μεγάλο εύρος που απλώνεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ., και ξεχωρίζει για την γραμμική απόδοση και την εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στα 26.990 ευρώ και αφορά την δικίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Όσοι επιθυμούν αυτόματο σασμάν θα πρέπει να υπολογίζουν επιπλέον 2.000 ευρώ, ενώ για την τετρακίνηση με το μηχανικό κιβώτιο υπολογίστε 3.000 ευρώ παραπάνω.
Όπως μπορεί κανείς να αντιληφθεί από τα παραπάνω, η επιστροφή του KGM Korando μοιάζει ιδανική σε μια εποχή που όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα έχουν ρίξει πολύ νερό στο κρασί τους και απλά θυμίσουν με το παρουσιαστικό τους 4x4. Αποτελεί δηλαδή μια εξαιρετικά συνιστώμενη επιλογή για τους θιασώτες της περιπέτειας, χωρίς να βάζει σε δεύτερη μοίρα τις σύγχρονες ανέσεις. Μπόνους οι δυνατοί χώροι, τα χαμηλά πάγια έξοδα που εξασφαλίζει το 1.500άρι μοτέρ, ο πλήρης εξοπλισμός, η προσιτή τιμή και φυσικά η 5ετής εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.