Peugeot 3008: Το SUV που άλλαξε την εικόνα της φίρμας

Peugeot 3008

Η δεύτερη γενιά του 3008 αποτέλεσε το έναυσμα για την Peugeot προκειμένου να δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα SUV μοντέλων που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.

Παρότι η Peugeot έχει παρουσιάσει μια σειρά από εμπορικά μοντέλα στη μακρόχρονη ιστορία της, όπως το 106 που αποτέλεσε λαμπρή συνέχεια του 205 (ειδικά στις εκδόσεις Rallye και Gti), το 206 με την καινοτομική του έκδοση CC ή το 306, καθώς και άλλα ορόσημα της Peugeot -όπως το 406 Coupe του Pininfarina-, το επόμενο αυτοκίνητο που θα άλλαζε όλη την τροπή της ιστορίας της Peugeot θα ερχόταν το 2016. Το Peugeot 3008 έγινε, τότε, το πρώτο αυτοκίνητο μετά το 205 με την ορμή και τη δυναμική να αλλάξει την τύχη της γαλλικής εταιρείας, όχι μόνο γιατί έφερε έναν σχεδιαστικό και τεχνολογικό σχηματισμό μεγατόνων, αλλά κυρίως διότι ανέβηκε στο τρένο (της τωρινής, πια) εποχής, και την ανέγνωσε με ιδιαίτερο τρόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot 3008

Ήταν ο μετασχηματισμός του 3008 από MPV, από το παλιό κλασικό «πολυμορφικό» (όπως ονομαζόταν κάποτε) ενός όγκου, σε ένα νέο είδος SUV, στο επίκεντρο της σπουδαιότητάς του. Για την ακρίβεια, ήταν το πρώτο SUV από καταβολής του θεσμού «Car of the Year» που κέρδισε το ομώνυμο βραβείο, το 2017.

Το αρχικό 3008 ήταν ένα σχέδιο που ξεκινήσαμε το 2004, όταν τα SUV ήταν μεγάλα 4x4. Με ένα SUV σήμερα, αν είναι αρκετά μεγάλο εσωτερικά, αρκετά πρακτικό και διαμορφώνεται πολλαπλά, έχεις όλα όσα μπορείς να βρεις σε ένα MPV αλλά με πιο ελκυστικό αμάξωμα.  Ο μετασχηματισμός του 3008 ξεκίνησε εν κρυπτώ το 2012, σε ένα μυστικό studio της Peugeot στο Παρίσι.

peugeot 3008
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 3008 τηρούσε κάθε κώδικα ενός SUV: είχε μεγάλους τροχούς, αυξημένο ύψος από το έδαφος, εκτενές καπό πάνω από ένα ογκώδες ρύγχος με μεγάλη γρίλια. Το επίτευγμα του σχεδιαστικού κέντρου στο Παρίσι, ωστόσο, είναι όλος αυτός ο δυναμισμός του συνδυάζεται, με έναν αρμονικό τρόπο, με μια σχεδιαστική λεπτότητα, φινέτσα. Φυσικά, το Peugeot 3008 συνδυάστηκε με όλη την προηγμένη μηχανική και ηλεκτρονική τεχνολογία της γαλλικής εταιρείας, που αναβαθμίστηκε φυσικά και στην σχεδιαστική και τεχνική ανανέωση του SUV το 2020. Στην τεχνολογία αυτή περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2, το Advanced Grip Control που προσφέρει έμμεση τετρακίνηση μαζί με το Hill Assist Descent Control, καθώς και όλη η ευρεία σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

peugeot 3008

Ανεβαίνοντας στο τρένο της τωρινής από όλες τις εποχές που εναλλάσσονται, το 3008 άνοιξε το δρόμο για τα πλήρως αναθεωρημένα 508, 208 και 2008, και τώρα για το νέο Peugeot 308. Τινάζοντας από πάνω του τη σκόνη της αυτοκίνησης που παρήλθε, και αλλάζοντας ολοκληρωτικά τη σελίδα, θα μείνει κι αυτό στην ιστορία ως ένα από τα σταυροδρόμια της Peugeot στην πορεία της στην αυτοκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μηχανικά σύνολα του νέου 3008

Το νέο 3008 διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης που επιτυγχάνουν χαμηλές εκπομπές CO2, από 129 g/km. Στα μοτέρ βενζίνης συναντούμε τον 3κύλινδρο 1,2 PureTech των 130 ίππων (με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο) και τον ισχυρό 1.600άρη με τα 180 άλογα. Στον τομέα του ντίζελ, ο 1,5 BlueHDi αποδίδει 130 ίππους. Ενισχύοντας το τεχνολογικό υπόβαθρο του 3008, η Peugeot δίνει τη δυνατότητα επιλογής και ενός plug in υβριδικού συστήματος με ισχύ έως 300 άλογα.

peugeot 3008

Σα βάση χρησιμοποιείται ο 1,6 τούρμπο βενζινοκινητήρας του PSA Group και δύο ή ένας ηλεκτροκινητήρας. Στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης HYBRID4 300 e-EAT8, το μοτέρ εσωτερικής καύσης αποδίδει 200 άλογα, συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 300 ίππους: Ο ένας από τους ηλεκτροκινητήρες βρίσκεται στο μπροστινό μέρος σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 που αποδίδει 110 ίππους και ο δεύτερος τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με απόδοση 112 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot 3008

Η λειτουργία 4WD, επίσης διαθέσιμη με πρόγραμμα Electric, επιτρέπει βελτιωμένη πρόσφυση στην άσφαλτο ή σε δύσβατα εδάφη. Το αποτέλεσμα είναι η όσο το δυνατόν υψηλότερη πρόσφυση: είτε σε βρεγμένους, λασπωμένους, χιονισμένους δρόμους, είτε σε στροφές, η δύναμη κατανέμεται ηλεκτρονικά και στους 4 τροχούς του αυτοκινήτου.

peugeot 3008

H συγκεκριμένη ισχυρότερη έκδοση του 3008 επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,9 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα στα 235 χλμ./ώρα, εκπέμπει 29 γρ./χλμ. CO2 με μέση κατανάλωση στα 1,3 λτ./100 χλμ. και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 59 χιλιόμετρα. Για όσους επιλέξουν τη 2κίνητη εκδοχή του plug in υβριδικού 3008, η συνδυαστική ισχύς τοποθετείται στα 225 άλογα με την ύπαρξη τους ενός ηλεκτροκινητήρα να εξασφαλίζει εξίσου χαμηλούς ρύπους και κατανάλωση (30 γρ./χλμ. CO2, 1,3 λτ./100 χλμ., 56 χλμ. αυτονομία με ηλεκτρισμό, τελική ταχύτητα στα 225 χλμ./ώρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot 3008

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,2 kWh και διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών. Στον στάνταρ εξοπλισμό ένας μονοφασικός φορτιστή 3,7 kW και προαιρετικά ένας μονοφασικός φορτιστής 7,4 kW. Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της χωρητικότητας φόρτισής της.

peugeot 3008

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ