Renault Arkana: Υβριδική τεχνολογία για πολύ καλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση
Πέρα από τη δυναμική εμφάνιση και το hi-tech εσωτερικό, όπλα στη φαρέτρα του coupe-SUV αποτελούν οι πολύ καλές επιδόσεις που δεν απαιτούν συχνές επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου.
Με τους καλύτερους οιωνούς έχει ξεκινήσει η εμπορική διάθεση του ολοκαίνουριου coupe SUV μοντέλου της Renault στην ελληνική αγορά.
Πρόκειται για το Arkana, το οποίο ήρθε να ενθρονιστεί ως η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, προικισμένη με μια δυναμική σιλουέτα, αλλά και ένα εσωτερικό που
«παντρεύει» hi-tech και μοντέρνο χαρακτήρα με ευρυχωρία.
BUY NOW
Η λίστα, ωστόσο, με τα ατού του SUV των 4,57 μέτρων δεν περιορίζεται στα παραπάνω. Σε περίοπτη θέση βρίσκεται και η γκάμα κινητήρων, η οποία απαρτίζεται από υβριδικές εκδόσεις που εγγυώνται πολύ καλές επιδόσεις, αραιώνοντας, παράλληλα, τις επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμου.
Το«παρών» δίνει μια ήπια υβριδική έκδοση με έναν τούρμπο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα (Tce) 1.300 κ.εκ., πλαισιωμένο από 12βολτο κύκλωμα και παράγει 140 ίππους και 260 Nm ροπής. Ο κινητήρας συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα το micro-υβριδικό Arkana χρειάζεται 9,8 δλ. Μια τιμή που είναι απόλυτα ικανοποιητική για ένα όχημα 1.400 κιλών. Πόσο μάλλον, εφόσον προστεθεί στην εξίσωση η κατανάλωση καυσίμου που περιορίζεται σε 5,8 λτ./100 χλμ. σε κύκλο WLTP.
Για περαιτέρω αραίωση τον επισκέψεων στα πρατήρια ανεφοδιασμού, αλλά και απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να στραφούν στην πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech Hybrid.
Αυτή ενσωματώνει έναν 4κύλινδρο 1.600αρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που παράγει 95 PS/148 Nm και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 49 PS/205 και 20 PS/50 Nm, όπως και με ένα προηγμένο αυτόματο κιβώτιο.
Το πιο «αδύναμο» ηλεκτρομοτέρ διαδραματίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, και το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh.
Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους, και έχει τη δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το SUV με ταχύτητας έως 75 χλμ./ώρα και για 3 χλμ. Όμως η μικρή μπαταρία φορτίζεται διαρκώς στις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι υβριδική μονάδα εγγυάται για μείωση της κατανάλωσης κατά 40% συγκριτικά με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα, όπως μαρτυρά και η τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ. Το Arkana E-Tech Hybrid ολοκληρώνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αντιστοιχεί σε 172 χλμ./ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, με τον θερμικό κινητήρα να μπαίνει στο παιχνίδι (από τα 10 χλμ./ώρα) μόνο εφόσον επιλεχθεί το σπορ πρόγραμμα του συστήματος Multisense.
Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το EV για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, όσο το επιτρέπουν τα αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, το MySense για καθημερινή χρήση, και το Eco για μετριασμό της κατανάλωσης.
Ανεξαρτήτως από την υβριδική έκδοση που θα επιλεχθεί (mild ή full hybrid), οι ιδιοκτήτες του Renault Arkana μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο, ενώ επωφελούνται από 5ετή εγγύηση για το αυτοκίνητο, και 8ετή ή 160 χλμ./ώρα για την μπαταρία.