Οι σύγχρονες αυτοκινητικές τάσεις έχουν φέρει σε δεύτερη μοίρα τα μικρομεσαία μοντέλα, μιας και το υποψήφιο αγοραστικό κοινό έχει στρέψει το βλέμμα του προς τις κατηγορίες των crossover και SUV.
Παρά τον πόλεμο που δέχεται η κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να υποστηρίζουν αυτή την δημοφιλή κατηγορία, με τα μοντέλα που την αποτελούν να είναι ιδιαίτερα ολοκληρωμένα και φθηνότερα από τα ανασηκωμένα αδέρφια τους.
Επιπλέον, λόγω προδιαγραφών (μικρότερες διαστάσεις και χαμηλότερο κέντρο βάρους) διαθέτουν καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά και προσφέρουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση σε αυτόν που απολαμβάνει την οδήγηση.
BUY NOW
Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 PS 8AT
Όλα τα μοντέλα της Ford διαθέτουν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, με το Focus να αποτελεί το πιο ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο της κατηγορίας. Η γκάμα κινητήρων του έχει ισχύ που κυμαίνεται από 120 έως 280 ίππους, με την ενδιάμεση έκδοση κινητήρα με τον 1.5 EcoBoost να μοιάζει ιδανική. Η τιμή της έχει καθοριστεί στις 26.778 ευρώ.
Ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας άμεσου ψεκασμού διαθέτει διπλά μπεκ και σύστημα απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου, με την απόδοση να φτάνει τους 182 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τα 240 Nm στις 1.600 σ.α.λ.. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής κάνουν λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.
Πέρα όμως από τις δυνατές επιδόσεις, η Ford έχει εφοδιάσει το μεγάλο της hatchback και με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που αναβαθμίζει ακόμα πιο πολύ τα ήδη κορυφαία κορυφαία χαρακτηριστικά λειτουργίας της. Μάλιστα, στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση ST-Line X με την οποία διατίθεται η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα, η ρύθμισή της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή, το φέρνει 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος και χαρίζει πειθαρχημένο έλεγχο, χωρίς να υποβαθμίζει την άνεση.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 48V
Η εξέλιξη της τρίτης γενιά του Hyundai i30 είναι διαρκής και πριν από μερικούς μήνες παρουσιάστηκε η σημαντικότερη αισθητική και τεχνολογική της αναβάθμιση. Μέχρι στιγμής, η γκάμα κινητήρων του αποτελείται από πέντε εκδόσεις και δεν έχει ανοίξει ακόμα πλήρως τα φτερά της.
Η ισχυρότερη προς το παρόν έκδοση και αυτή που ταιριάζει με το θέμα μας είναι αυτή με τον 1.5 T-GDi. Το συγκεκριμένο 4κύλινδρο μοτέρ είναι καινούριο και διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα 48V, άμεσο ψεκασμό και CVVD (συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια ανοίγματος βαλβίδων). Η απόδοσή του φτάνει τους 159 ίππους στις 5.500 ς.α.λ. και 253 Nm, και συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό iMT που έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το νέο 1.500άρι Hyundai i30 των 159 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ. για την χειροκίνητη έκδοση και σε 8,6 δλ. για την αυτόματη. Και στις περιπτώσεις η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.
Η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα μπορεί να συνδυαστεί τόσο με το 5θυρο hatchback αμάξωμα όσο και το 5θυρο Fastback, καθώς και με τα τρία επίπεδα εξοπλισμού: Premium, Distinctive και N Line. H τελευταία μάλιστα έκδοση ξεχωρίζει μεταξύ άλλων από το αεροδυναμικό κιτ, τα σπορ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και την πιο σφιχτή ανάρτηση (πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων). Η τιμή εκκίνησης της συγκεκριμένης έκδοσης είναι 20.190 ευρώ και για την σπορτίφ έκδοση N Line οι 23.090 ευρώ.
SEAT Leon 1.5 TSI 150 PS
Η SEAT έχει παράδοση στην κατασκευή γρήγορων μικρομεσαίων μοντέλων, με την τελευταία γενιά του Leon να μην αποτελεί εξαίρεση. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την επιμηκυμένη πλατφόρμα MQB A1, το πάτημα του νέου Leon εμπνέει εμπιστοσύνη στο οδηγό.
Μία αρκετά ολοκληρωμένη έκδοση είναι αυτή με τον ισχυρότερο 4κύλινδρο 1.5 TSI με τον άμεσο ψεκασμό και το σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων ACT. Σε περίπτωση που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο σασμάν ονομάζεται EcoTSI, ενώ όταν έχει εφοδιάζεται με το DSG 7 σχέσεων διαθέτει ήπια υβριδικό σύστημα 48V και ονομάζεται eTSI. Η απόδοση και στις δύο περιπτώσεις είναι 150 ίπποι από τις 5.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή των 250 Nm από τις 1.500 έως 3.500 σ.α.λ.. Διαφορά συναντάμε στις μετρήσεις κατασκευαστή, με την αυτόματη έκδοση να είναι ταχύτερη στο 0-100 χλμ./ώρα κατά 0,5 δλ. (8,4 δλ.) σε σχέση με την χειροκίνητη, ενώ έχει και 3 χλμ./ώρα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα (221 χλμ./ώρα).
Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με τα σπορ επίπεδα εξοπλισμού FR και FR Plus, με την eTSI να διατίθεται και με φθηνότερη την Style. Η τιμή εκκίνησης με τον EcoTSI είναι τα 22.590 ευρώ και με τον eTSI τα 24.090 ευρώ. Ακόμα αξίζει να αναφέρουμε ότι οι συγκεκριμένες εκδόσεις κινητήρα μπορούν να εφοδιάσουν και την πρακτικότερη εκδοχή του Leon, το Sportourer.
Toyota Corolla 2.0 Hybrid
Η Toyota έχει πάνω από δύο δεκαετίες παράδοση στην υβριδική τεχνολογία, με το νεότερο υβριδικό σύστημα κίνησης να βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του.
Για να αποδείξει την αξία του υβριδικού της συστήματος, η Toyota παρουσίασε στην τελευταία γενιά της Corolla μια έκδοση με 2λιτρο θερμικό κινητήρα βενζίνης που πέρα από οικονομία, υπόσχεται και οδηγική απόλαυση. Η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς είναι 180 PS, αλλά δόθηκε και τεράστια προσοχή στον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται συνολικά η ισχύς: Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διατηρεί όσο πιο χαμηλά γίνεται τις στροφές του θερμικού κινητήρα και φροντίζει έτσι ώστε η ηλεκτρική ώθηση να έρχεται από νωρίς δυνατή, για αίσθηση γραμμικής επιτάχυνσης. Για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν paddles για χειροκίνητες αλλαγές σε έξι εικονικές σχέσεις του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου CVT.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Toyota αναφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Η ισχυρότερη έκδοση στην γκάμα της Corolla πατάει με σιγουριά στον δρόμο και η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση εξασφαλίζει ραφιναρισμένη λειτουργία. Πέρα όμως από το σβέλτο και ώριμο οδηγικά πρόσωπο που παρουσιάζει, ως γνήσιο υβριδικό Toyota μπορεί να κινηθεί για ορισμένα χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά, αναβαθμίζοντας την ποιότητα κύλισης σε αστικό περιβάλλον και μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, παρά την υψηλή ισχύ, δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
H Corolla 2.0 Hybrid διατίθεται σε hatchback και Touring Sports αμάξωμα, με τιμή εκκίνησης τις 25.590 ευρώ. Ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι διατίθεται πλέον και σε έκδοση GR Sport με αρκετά σπορ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Volkswagen Golf 1.5 TSI 150 PS
Το δεύτερο μοντέλο του Ομίλου Volkswagen που βρίσκεται στο θέμα μας είναι το Volkswagen Golf που έχει ταυτίσει το όνομά του με την κατηγορία των μικρομεσαίων.
Η όγδοη γενιά του μοντέλου έχει πληρέστατη γκάμα κινητήρων, και όπως συμβαίνει και με το αδελφό Leon, έτσι και το Golf προσφέρεται με τον 1.5 TSI των 150 ίππων σε δύο εκδόσεις: Την TSI ACT με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και την eTSI ACT με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων και ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Και οι δύο εκδόσεις όμως διαθέτουν άμεσο ψεκασμό, σύστημα απενεργοποίησης της καύσης δύο κυλίνδρων ACT και αποδίδουν 150 PS και 250 Nm. Επίσης, σε σχέση με το Leon, το Golf των 150 ίππων διαθέτει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο δεν υπάρχει διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ των δύο εκδόσεων, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 8,4 δλ. και την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 224 χλμ./ώρα.
Τα VW Golf 1.5 TSI ACT και 1.5 eTSI ACT των 150 ίππων διατίθενται και με τα τρία επίπεδα εξοπλισμού, Life, Style και R-Line, με το τελευταίο να αναδεικνύει τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Οι τιμές πώλησης για τις εκδόσεις 1.5 TSI ACT ξεκινούν από τα 22.850 ευρώ και για τις eTSI DSG από τα 25.090 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ