Με το φυσικό αέριο να συνεισφέρει τα μέγιστα στην οικονομία, ειδικά στην καθημερινή μετακίνηση, αυτά είναι τα CNG μοντέλα που μπορεί να βρει κανείς στην ελληνική αγορά.
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν πάρει την ανιούσα τον τελευταίο καιρό, το φυσικό αέριο κίνησης εξακολουθεί να είναι το φθηνότερο καύσιμο, το οποίο μπορεί να προσφέρει κόστος κίνησης χαμηλότερο κατά 60% σε σχέση με αυτοκίνητα που κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη και κατά 30% έναντι των μοντέλων με diesel κινητήρες.
Στην ελληνική αγορά υπάρχουν πλέον αρκετές προτάσεις από κατασκευαστές μοντέλων με κύριο καύσιμο το CNG, τα οποία μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Από την καθημερινή κίνηση στην πόλη και την κάλυψη «βασικών αναγκών» εκτός αυτής έως και την ικανοποίηση των απαιτήσεων που απαριθμεί μαι οικογένεια με περισσότερα από τρία μέλη, και στο ταξίδι. Ας δούμε λοιπόν συνοπτικά τα 11 μοντέλα που μπορεί να βρει κανείς στην ελληνική αγορά, τα οποία κινούνται με φυσικό αέριο και συμφέρουν.
BUY NOW
Μοντέλα με φυσικό αέριο (CNG)
Fiat
Στην γκάμα της ιταλικής φίρμας συναντούμε το Panda με τον κινητήρα 0,9 ΤwinAir σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης (70 και 80 ίππων). Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση του μίνι ιταλικού μοντέλου ανέρχεται στα 3,7 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα κάτι που μεταφράζεται σε ένα κόστος της τάξης των 3,1 ευρώ. Οι τιμές του Fiat Panda CNG ξεκινούν από τα 15.050 ευρώ.
SEAT
Στην περίπτωση της SEAT οι επιλογές φυσικού αερίου είναι τέσσερις. Στα Ibiza και Arona για την κίνησή τους φροντίζει ένας 1.000άρης TSI με 90 ίππους, με το κόστος αγοράς να διαμορφώνεται στα 16.390 και 17.990 ευρώ αντίστοιχα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση τοποθετείται στα 3,8 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ, και τα δύο μοντέλα, εξοπλίζονται με ντεπόζιτο βενζίνης 9 λίτρων και 13,8 κιλών φυσικού αερίου.
Στα μεγαλύτερα Leon και Leon Sportourer, η SEAT τοποθετεί τον 1,5 TSI με ισχύ στα 130 άλογα. Εδώ οι δεξαμενές φυσικού αερίου μπορούν να είναι 17,3 κιλών, με το ντεπόζιτο βενζίνης να παραμένει στα 9 λίτρα. Το μέσο κόστος κίνησης, με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση των 3,7 κιλών/100 χλμ., βρίσκεται και πάλι στα 3,1 ευρώ. Οι τιμές των Leon και Leon Sportourer CNG διαμορφώνονται στα 22.590 και 23.790 ευρώ αντίστοιχα.
Skoda
H Skoda έχει στις τάξεις της τρία διαφορετικά μοντέλα που δίνουν στον ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα κίνησης με φυσικό αέριο: Το μικρομεσαίο Scala, το crossover Κamiq και τη μεσαία Octavia Grand Coupe, η τελευταία διαθέσιμη σε σεντάν και station wagon αμάξωμα.
Στην περίπτωση των Scala και Kamiq G-Tec, το 1.000άρι TSI μοτέρ είναι αυτό που προσφέρει τις υπηρεσίες του με την απόδοση να φτάνει στους 90 ίππους και 160 Nm ροπής. Με πλήρη ανεφοδιασμό φυσικού αερίου, δηλαδή στα 13,8 κιλά, η Skoda αναφέρει πως η αυτονομία αγγίζει τα 410 χιλιόμετρα. Σε αυτά υπολογίστε επιπλέον 220 χιλιόμετρα λόγω της ύπαρξης δοχείου βενζίνης 9 λίτρων. Οι τιμές των Scala και Kamiq με φυσικό αέριο τοποθετούνται στα 18.500 και 20.100 ευρώ αντίστοιχα.
Στη μεσαία Octavia Grand Coupe και Sport Wagon, η Skoda τοποθετεί τον 1,5 TSI με 131 ίππους (οι τιμές ξεκινούν από τα 25.300 ευρώ). Για την περίσταση, η συγκεκριμένη έκδοση της Octavia εξοπλίζεται με μεγαλύτερες δεξαμενές φυσικού αερίου, στα 17,33 κιλά, ενώ η μέση κατανάλωση των 3,8 κιλών ανά 100 χλμ., μεταφράζεται σε ένα κόστος που δεν ξεπερνά τα 4 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
VW
H γκάμα της VW στον τομέα του φυσικού αερίου αφορά τα eco up! και Golf TGI. To μοντέλο πόλης της γερμανικής εταιρίας εφοδιάζεται με 1.000άρι τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 68 ίππων και κοστίζει 15.300 ευρώ. Στην περίπτωση του μικρομεσαίου Golf, κάτω από το καπό του συναντούμε τον υπετροφοδοτούμενο 1,5 TSI με 130 ίππους. Όπως και στην Octavia, η χωρητικότητα των δεξαμενών φυσικού αερίου βρίσκεται στα 17,3 κιλά, με το ρεζερβουάρ βενζίνης να έχει υποστηρικτικό ρόλο και να περιορίζεται στα 9 λίτρα. Η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου ανέρχεται στα 4 κιλά ανά 100 χιλιόμετρα. Το κόστος απόκτησης του για το Golf TGI διαμορφώνεται στα 26.350 ευρώ.