Με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, και τη συνδυαστική ισχύ των 401 ίππων, η πρόσφατα ανανεωμένη BMW i4 Gran Coupe βάζει ξανά τους Βαυαρούς σε θέση ισχύος.
Η πορεία της BMW στον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά πολύ πριν η πολύπαθη αγορά της γηραιάς ηπείρου κατακλειστεί από εκατοντάδες ηλεκτρικές προτάσεις αμφιβόλου ποιότητας και καταγωγής.
Ξεκινά την εποχή που το γνωστό στους περισσότερους BMW i3 αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο μιας πολλά υποσχόμενης τεχνολογίας, η οποία έμελε να ανθήσει στα χέρια άλλων, μιας και οι ίδιοι οι Βαυαροί έσπευσαν να αναδιπλωθούν και να οχυρωθούν πίσω από την κυρίαρχη θέση τους στη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
BUY NOW
Δέκα χρόνια μετά, η BMW εξακολουθεί να αναζητά τον τρόπο με τον οποίο θα ηγηθεί εκ νέου του πράσινου κύματος, γεμίζοντας σταδιακά την γκάμα της με ηλεκτροκίνητες προτάσεις που δειλά-δειλά επιχειρούν να κοιτάξουν στα μάτια τα ιερά τέρατα των EVs.
Μια από αυτές τις προτάσεις είναι και η πρόσφατα ανανεωμένη BMW i4, σε έναν setup που τα συνδυάζει όλα. Από την αποστομωτική ισχύ των 401 ίππων και τις καθηλωτικές επιδόσεις ενός παλαιάς κοπής sportscar έως τον γυαλιστερό περιτύλιγμα μιας αυθεντικά premium κατασκευής.
Οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά
Μια σειρά παρεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την επικαιροποίηση της BMW i4 οδήγησαν στην αναβάθμιση της εικόνας ενός ούτως ή άλλως εντυπωσιακού τετράθυρου coupe.
Τα φωτιστικά σώματα του μπροστινού και του πίσω τμήματος έχουν ανασχεδιαστεί, νέο είναι το σχεδιαστικό μοτίβο του αεροδυναμικού «κλείστρου» της κεντρικής μάσκας, όπως άλλωστε και οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών.
Στις εκδόσεις που είναι προικισμένες με το σπορ πακέτο Μ αποκτούν αυτομάτως επιπλέον στοιχεία εντυπωσιασμού, ενώ στη γοητεία του βαυαρικού coupe έρχεται να προσθέσει το δικό του λιθαράκι το ιδιαίτερο πέρα από κάθε αμφιβολία Frozen Grey των επιφανειών του αμαξώματος.
Το flat bottom τριάκτινο τιμόνι, οι νέοι-φωτιζόμενοι αεραγωγοί της κεντρικής κονσόλας και φυσικά το κυρτό ψηφιακό πάνελ, αποτελούμενο από τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων, διατυπώνουν εύγλωττα την επικαιροποίηση των προδιαγραφών της BMW i4, αφήνοντας τον απαραίτητο χώρο ώστε η γερμανική πρόταση να αναδείξει την ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την κατασκευή του.
Με μήκος 4,78 μέτρα και το εξίσου επιβλητικό μεταξόνιο των 2,86 μέτρων, η BMW i4 έχει να προβάλει και το προσόν της άνεσης, επιτρέποντας ακόμα και σε τρεις επιβάτες να συνυπάρξουν στην πίσω σειρά καθισμάτων, μολονότι το ψηλά τοποθετημένο δάπεδο -εξαιτίας των μπαταριών- επιβάλλει συμβιβασμούς.
Ανάλογη είναι και η περίπτωση του χώρου αποσκευών. Παρότι ρηχός, τα 478 λίτρα συνιστούν μια αξιοπρεπή επίδοση, την οποία μάλιστα θα εκτιμήσεις ακόμα περισσότερο από τη στιγμή που το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας καθιστά εφικτή την πλήρη αξιοποίηση του εν λόγω διαμερίσματος.
Ηλεκτρική υπερταχεία
Αφήνοντας στην άκρη τα όσα άλλαξαν μετά και την πρόσφατη επικαιροποίηση των προδιαγραφών της BMW i4, ο λόγος περνά στο σύστημα κίνησης μετάδοσης, το οποίο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και συνδυαστική απόδοση 401 ίππων δίνει τις δικές του απαντήσεις.
Τα νούμερα των επιδόσεων έρχονται να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω, παραπέμποντας σε παραδοσιακές σπορ κατασκευές. Για του λόγου το αληθές, η BMW i4 των 401 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα όταν η οκτακύλινδρη M3 του 2010 με τον V8 σύνολο των 420 ίππων ολοκλήρωνε την ίδια διαδικασία σε 4,8 δευτερόλεπτα.
Πέρα από τη διαπιστωμένη ικανότητά της να επιταχύνει με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και σε τερέν που δεν προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση, η τετρακίνητη BMW i4 διακρίνεται για την ευελιξία της καθώς και την ευκολία με την οποία διαχειρίζεται τις υψηλής επικινδυνότητας καταστάσεις.
Το γεγονός ότι τα 2.260 κιλά του βαυαρικού συνόλου βρίσκονται αρκετά κοντά στο έδαφος προσθέτει πόντους στην αποτελεσματικότητα της i4, πόσο μάλλον αν αντιπαραθέσεις τις δεξιότητες της με εκείνες ενός ανάλογου ύφους και χαρακτήρα SUV της ελληνικής αγοράς.
Δείχνοντας τον απαραίτητο σεβασμό στους νόμους της Φυσικής, μπορείς να κινηθείς με όποιον ρυθμό εσύ επιλέξεις, αποκομίζοντας την ίδια ακριβώς αίσθηση με μια old school κατασκευή.
Τίποτα, πλην του εκρηκτικού ξεσπάσματος κάθε φορά που βυθίζεις το αριστερό πεντάλ, δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι στα χέρια σου βρίσκεται ένα ακόμα καλοκουρδισμένο τετράτροχο της BMW, με... ποιότητες και ικανότητες που σπανίζουν στις ημέρες.
Ακόμα και η απουσία οποιουδήποτε θορύβου ή κραδασμού από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, μόνο ως προσόν μπορεί κανείς να την αντιληφθεί, μεγιστοποιώντας την άνεση σε όλες ανεξαιρέτως τις συνθήκες.
Οι τροχοί των 18 ιντσών τοποθετούν το δικό τους λιθαράκι, καθώς ευνοούν την ικανότητα του πλαισίου να ανταπεξέρχεται και στην άχαρη διαδικασία της απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.
Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να σε φέρει σε δύσκολη θέση ή αν προτιμάτε να σε αναγκάσει να αναρωτηθείς αν η BMW i4 φαντάζει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή την ιδανική επιλογή για κάποιον που θέλει -και μπορεί- να βουτήξει στα βαθιά και ανεξερεύνητα νερά της ηλεκτροκίνησης, είναι η αυτονομία και το πώς αυτή επηρεάζεται από τον ρυθμό και τις συνθήκες κίνησης.
Η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου της ανανεωμένης BMW i4 φτάνει σε ενεργειακή χωρητικότητα τις 81,3 kWh, με το κρίσιμο νούμερο της αυτονομίας να αγγίζει τα 548 χιλιόμετρα.
Η αλήθεια είναι ότι σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, η i4 δείχνει ικανή να αντιπαρατεθεί με τις κορυφαίες, στον τομέα της αποδοτικότητας, ηλεκτροκίνητες προτάσεις, συμπιέζοντας την κατανάλωση ενέργειας ακόμα και κάτω από το ψυχολογικό όριο των 15 kWh.
Αρκεί βέβαια να αξιοποιήσεις την ούτως ή άλλως αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και να αποφύγεις τις υπερβολές, επιλέγοντας να ευθυγραμμιστείς με τους ηπιότερους ρυθμούς κίνησης που επιβάλλει το πρόγραμμα οδήγησης Eco Pro.
Στην περίπτωση που βγεις από την comfort zone της ηλεκτροκίνητης BMW, αυτομάτως τα νούμερα της κατανάλωσης ενέργειας αυξάνονται και μάλιστα σημαντικά, προσεγγίζοντας ή υπερβαίνοντας τις 20 kWh ανά 100 χιλιόμετρα.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κινηθείς με προσοχή και απόλυτη προσήλωση στον στόχο της μεγιστοποίησης της αυτονομίας αν δεν θες το περίφημο range anxiety να μπει για τα καλά στο παιχνίδι, μετριάζοντας την εμπειρία οδήγησης της κατά τα άλλα εξαιρετικής i4.
Η ακρίβεια και η ευκολία με την οποία το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης προβλέπει την αυτονομία του αυτοκινήτου, όταν αυτό φτάσει στον τελικό του προορισμό, αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο, από τη στιγμή μάλιστα που θα προτείνει -αν αυτό κριθεί απαραίτητο- τις στάσεις για «ανεφοδιασμό».
Ένα ακόμα στοιχείο που μαρτυρά την πρόοδο μιας τεχνολογίας, που καλώς ή κακώς δεν ταιριάζει με τα χνώτα των κακόπιστων και αντιδραστικών, αποτελεί το γεγονός ότι η χρήση του κλιματισμού, ακόμα και σε θερμοκρασίες κάτω των πέντε βαθμών Κελσίου, ελάχιστα επηρέασε την υπολειπόμενη αυτονομία.
Έντιμος συμβιβασμός
Η ανανεωμένη BMW i4 xDrive40 τα έχει όλα. Την εντυπωσιακή εμφάνιση ενός τετράθυρου coupe, την υψηλή ποιότητα μιας γνήσιας βαυαρικής κατασκευής και τα χαρακτηριστικά κίνησης μιας πρότασης που δείχνει να έχει πάρει τα καλύτερα από δύο, πολύ διαφορετικούς κόσμους.
Αν παρασυρθείς από την ανυπέρβλητη δύναμη της επιτάχυνσης θα χρειαστεί στη συνέχεια να συμβιβαστείς ώστε να φτάσεις, δίχως άγχος, στον προορισμό σου, καθώς η αποδοτικότητα της i4 εξακολουθεί να υπολείπεται εκείνης του Model 3.
Εκτός των άλλων θα χρειαστεί να βάλεις και βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, ώστε να αποκτήσεις όσα μια ηλεκτροκίνητη BMW πρεσβεύει, καθώς τα 63.250 ευρώ (τιμή χωρίς επιδότηση) τοποθετούν την τετρακίνητη i4 των 401 ίππων ψηλότερα απ’ όσο οι αντίστοιχες προτάσεις του περίφημου Elon Musk.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW i4 xDrive40
Κινητήρες: Δύο ηλεκτροκινητήρες, 401 ίπποι, 600 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Μέγιστη αυτονομία: 548 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,7/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών: 81,3 kWh
Μέγιστη ισχύ φόρτισης: 207 kW (DC) - 11 (AC)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.783/1.852/1.448 χλστ., 2.856 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.260 κιλά
Χώρος αποσκευών: 470 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 63.250 ευρώ (54.250 ευρώ με επιδότηση) / 0 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ