Το πιο εμβληματικό μοντέλο της Ford και ταυτόχρονα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, πέρασε στην έβδομη γενιά του και μας συστήνεται στην κορυφαία Dark Horse έκδοση με τους 455 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Με έξι δεκαετίες ζωής και επτά γενιές, η Ford Mustang αποτελεί ένα από τα πιο ξεχωριστά κεφάλαια στο βιβλίο της αυτοκίνησης. Στην γηραιά ήπειρο την γνωρίσαμε επισήμως από την Ford Europe με την προηγούμενη γενιά, την S550, αλλά θεωρούμε ότι δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν γνωρίζει την ύπαρξή της.
Βλέπετε, η Mustang δεν είναι διάσημη μόνο στον χώρο της αυτοκίνησης. Έχει κάνει την εμφάνισή της σε αρκετές ταινίες και σειρές, κατέχοντας μάλιστα πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλές από αυτές. Πρόκειται δηλαδή για μια πραγματική ντίβα.
BUY NOW
Από pony car σε muscle car
Η νέα Mustang έβδομης γενιάς, η αυθεντική με την κωδική ονομασία S650, ακολουθεί πιστά το σχεδιαστικό μονοπάτι των προγόνων της και το κάνει με τον πιο εμφατικό τρόπο. Οι διαθέσιμοι τύποι αμαξώματος παραμένουν δύο, coupe και convertible, με την κορυφαία έκδοση επιδόσεων που δοκιμάζουμε να έρχεται μόνο σε 2θυρη κουπέ μορφή.
Η φιγούρα της είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη και ξεχωρίζει από το μακρύ καπό, τα τονισμένα φτερά και τους καλογυμνασμένους ώμους. Βέβαια, η νέα γενιά φέρει αρκετές σχεδιαστικές αλλαγές, με εντονότερο εμπρός σπλίτερ και πλευρικά μαρσπιέ που ευνοούν την αεροδυναμική απόδοση και χαρίζουν μια πιο αιχμηρή εικόνα στο αμερικάνικο κουπέ. Διαφορές συναντάμε και στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με τα τελευταία να αποτελούνται από τρεις κάθετες μπάρες για ιστορικούς λόγους.
Η έκδοση Dark Horse αποτελεί τη βάση για τις αγωνιστικές Mustang που τρέχουν σε διάφορους αγώνες ανά την υφήλιο και διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία που τονίζουν το αγωνιστικό της pedigree. Αυτά εντοπίζονται στην τονισμένη σταθερή πίσω αεροτομή, τα εντονότερα πλευρικά μαρσπιέ και τον αεροδυναμικό διαχύτη που ευνοούν την αεροδυναμική απόδοση. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και για τα τέσσερα μαύρα ματ κανόνια που έχει για απολήξεις η εξάτμιση, καθώς όχι μόνο δείχνουν ταιριαστά, αλλά ακούγονται και «όπως πρέπει».
Σε κανένα σημείο του αμαξώματος δεν θα δείτε σήμα της Ford ή ακόμα και την ονομασία του μοντέλου (μόνο στο αυτοκόλλητο του καπό), παρά μόνο της έκδοσης. Τα εμπρός φτερά και η πόρτα του πορτμπαγκάζ κοσμούνται από το σκουρόχρωμο Dark Horse σήμα, ενώ το αλουμινένιο καπό του κινητήρα με τον λειτουργικό αεραγωγό διαθέτει ματ αυτοκόλλητα για την μείωση της αντανάκλασης του ήλιου.
Την εξωτερική εικόνα της έκδοσης συμπληρώνουν οι σκουρόχρωμοι 19άρηδες τροχοί με ελαστικά της Pirelli σε διάσταση 255/40 εμπρός και 275/40 πίσω, και φυσικά το έντονο μπλε χρώμα στις αλουμινένιες δαγκάνες της Brembo.
Το εσωτερικό των καινούργιων Mustang έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως. Τόσο σε εικόνα όσο και σε χαρακτηριστικά. Μία νέα, μεγάλη και στιβαρή κυρτή ψηφιακή επιφάνεια αγκαλιάζει τον οδηγό και ενσωματώνει τον πίνακα οργάνων των 12,4 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής διαγωνίου 13,2 ιντσών. Η εξατομίκευση του συστήματος είναι ατελείωτη, τόσο σε χρώματα όσο και σε εφέ, με τα πολύ όμορφα και εντυπωσιακά γραφικά να υποστηρίζονται από την Unreal Engine της Epic Games.
Αναβαθμισμένη είναι και η υπολογιστική ισχύς του συστήματος SYNC 4, είναι δύο φορές πιο γρήγορο, και υποστηρίζει σύνδεση 5G για live streaming και δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο. Ταυτόχρονα, εννοείται ότι συνδέεται ασύρματα με τηλέφωνα που χρησιμοποιούν Android και iOS.
Η καμπίνα έχει διάταξη 2+2, μιας και πίσω θα βολευτούν μόνο παιδιά, και τα υλικά που την απαρτίζουν είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά με ακόμα καλύτερη συναρμογή. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη, έχει χωρητικότητα 381 λίτρων και θα χωρέσει πολλές αποσκευές.
Triple «OG»
Οι σύγχρονες Ford Mustang έχουν μεταλλαχθεί σε τρομερό βαθμό και από ένα απλό 2θυρο κουπέ που ήταν οι πρόγονοί τους πριν από κάμποσες δεκαετίες, έχουν γίνει ένα πραγματικό sports car. Από την προηγούμενη κιόλας γενιά, οι άνθρωποι της Ford φρόντισαν το πιο εμβληματικό τους μοντέλο να αποκτήσει το δικό του πλαίσιο και να μην βασίζεται σε κάποιο άλλο μοντέλο της γκάμας. Αυτή η απόφαση είχε μόνο ευεργετικές ιδιότητες ως προς τον χαρακτήρα της, καθώς άλλαξαν όλα. Από το ζύγισμα μέχρι και την ανάρτηση. Τα πάντα.
Όλα τα αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη φέρουν την τέταρτη γενιά του θρυλικού 5λιτρου V8 «Coyote» που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις επιδόσεις. Διαθέτει νέα διπλή εισαγωγή αέρα και αναβαθμισμένο ενεργό σύστημα εξαγωγής με κλαπέτο για να ρυθμίσει ο οδηγός την ένταση της εκπνοής του κινητήρα.
Ο νέος V8, και ειδικότερα αυτός που φωλιάζει κάτω από το μακρύ καπό της Dark Horse, είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός στην ιστορία της, μιας και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού αποδίδει 500 ίππους (100 ίππους/λίτρο). Οι ευρωπαϊκές νόρμες όμως έριξαν την ισχύ του στους 455 ίππους, όχι όμως και την ροπή που παραμένει 540 Nm. Μικρό το κακό. Στα σημαντικά, το συγκεκριμένο μοτέρ διαθέτει ακόμα νέο στρόφαλο, σφυρήλατες μπιέλες και καινούργιους εκκεντροφόρους για υψηλότερη αντοχή και απόδοση.
Τόσο η έκδοση GT (446 ίπποι) όσο και η Dark Horse μπορούν να συνδυαστούν με 6άρι χειροκίνητο σασμάν ή με αυτόματο 10 σχέσεων, με το χειροκίνητο της κορυφαίας έκδοσης που δοκιμάζουμε να είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό της GT (Getrag MT-82). Πρόκειται για το TR-3160 της TREMEC με τον σφαιρικό μπλε ανοδιωμένο επιλογέα και λειτουργία Rev Matching. Σε σχέση με το αυτό της GT αντέχει υψηλότερα φορτία, έχει διαφορετική κλιμάκωση και αναβαθμίζει την εμπειρία και την αξιοπιστία που απολαμβάνει ο οδηγός σε συνθήκες πίστας και γενικότερα επιθετικής οδήγησης.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για την χειροκίνητη Dark Horse που δοκιμάζουμε είναι πολύ δυνατές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε μόλις 5,2 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 263 χλμ./ώρα. Πέρα όμως από τη δύναμη που νοιώθει ο οδηγός, είναι σίγουρο ότι θα εντυπωσιαστεί από τον ήχο του V8 που το στροφάρισμά του ξεπερνά τις 7.000 σ.α.λ. και δεν αφήνει άνθρωπο σε ησυχία, κυριολεκτικά. Ακόμα και με το «φιλικό προς τους γείτονες» πρόγραμμα θορύβου στην εξάτμισης, είναι σίγουρο ότι θα σας ακούσουν.
Όλες οι εκδόσεις της νέας Mustang φέρουν στον βασικό εξοπλισμό το Performance Package που περιλαμβάνει το ελεγχόμενο διαφορικό και τα τεράστια φρένα της Brembo με τις εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τις 4πίστονες πίσω που δαγκώνουν αεριζόμενες δισκόπλακες διαμέτρου 390 χλστ. και 355 χλστ. αντίστοιχα.
Η έκδοση Dark Horse φέρει επιπλέον Torsen μπλοκέ διαφορικό, τα τρίτης γενιάς ενεργά αμορτισέρ MagnaRide, την κορυφαία σειρά σπορ ελαστικών της Pirelli και επιπλέον ψυγεία για τον έλεγχο της θερμοκρασίας του λιπαντικού, του κιβωτίου και του διαφορικού.
Ο οδηγός κάθεται σε ένα χαμηλά τοποθετημένο μπάκετ που στηρίζει σωστά το σώμα και δεν κουράζει στην πολύωρη οδήγηση. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό, η ύπαρξη ορισμένων φυσικών διακοπτών και τα hotkeys στο τιμόνι για την επιλογή προγράμματος οδήγησης, το βάρος του τιμονιού κ.α., διευκολύνουν πολύ το έργο του.
Τα προγράμματα οδήγησης είναι έξι για να επιλέξει ο οδηγός αυτό που ταιριάζει στις συνθήκες κίνησης και τα θέλω του: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track και Custom. Στο Custom ο οδηγός μπορεί να φτιάξει έξι διαφορετικά προφίλ για να φέρει στα γούστα του το βάρος του τιμονιού, την σκληρότητα των αμορτισέρ, την απόκριση του γκαζιού, τον ήχο της ενεργής εξάτμισης και την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών.
Φυσικά υπάρχουν και οι εφαρμογές πίστας, Track Apps, για την πραγματοποίηση ελεγόμενου burn out (line lock), launch control με ρύθμιση ορίου στροφών, ρύθμιση ορίου shift light, drift brake που έχει εξελιχθεί από τον Vaughn Gittin Jr, καθώς και μέτρηση γυρολόγιου, επιταχύνσεων και επιβράδυνσης. Σε κάθε σπιθαμή, η Mustang Dark Horse μαρτυρά ότι έχει εξελιχθεί από ανθρώπους που τους αρέσει η πραγματική οδήγηση και όχι απλά η μετακίνηση.
The real thing
Η εκκίνηση του κινητήρα συνοδεύεται από ξερόγκαζο, δημιουργώντας κλίμα τρομοκρατίας με το καλημέρα. Η μπλε μπίλια τιτανίου του επιλογέα είναι ευχάριστη στο χούφτωμα και από την πρώτη στιγμή που θα αρχίσεις να χειρίζεσαι το μηχανικό κιβώτιο, θα αντιληφθείς ότι έχει φτιαχτεί για να αντέξει την κακομεταχείριση. Είναι δεκτικό στις επιθετικές αλλαγές και οι κοντές διαδρομές του επιλογέα εξασφαλίζουν ροή στην απόδοση.
Το τιμόνι είναι γρήγορο, αλλά δεν κόβει στην πόλη και σε συνδυασμό με τα 4,82 μέτρα, στα σφιχτά σημεία μπορεί να χρειαστεί δυο μανούβρες παραπάνω. Η ανάρτηση με τα MagnaRide αμορτισέρ καταπίνει τα πάντα, δεν θορυβεί και προσφέρει καλή άνεση στις έντονες κακοτεχνίες των αστικών δρόμων.
Μόλις βγει σε πιο κεντρικούς δρόμους ή στους εθνικούς, θα «καλπάσει» ακολουθώντας τη ροή με τον V8 απλώς να γουργουρίζει. Δεν χρειάζεται να πιέσεις βαθιά το γκάζι για να πας σβέλτα. Το τράβηγμα είναι θετικό από το ρελαντί, ανεξάρτητα τη σχέση που έχεις στον επιλογέα.
Τα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων δεν αργούν να ανέβουν, καλύτερα να κοιτάς μπροστά γιατί όλα περνάνε από δίπλα σου πολύ γρήγορα, και τα 200+ (με τέταρτη σχέση) είναι μια πολύ εύκολη υπόθεση για τον αναβαθμισμένο «Coyote».
Εκεί που όμως θα ευχαριστηθείς πραγματικά τη νέα Mustang Dark Horse είναι στον επαρχιακό, σε μια φιδίσια διαδρομή. Με επιλεγμένο το Sport ή ακόμα και το Track πρόγραμμα οδήγησης, η Dark Horse θα κινηθεί αέρινα ακολουθώντας πιστά τις εντολές που της δίνεις από τα χειριστήρια. Η πιο σφιχτή ρύθμιση των αμορτισέρ σε αυτά τα προγράμματα δεν μεταφράζεται σε απότομες αντιδράσεις ή δυσκολία στο να περάσει τη δύναμη στο δρόμο, απεναντίας ελέγχει υποδειγματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, κρύβοντας περίτεχνα και τον όγκο του.
Ο έλεγχος σε αυτές τις συνθήκες είναι ο πιο εύκολος και ασφαλής στην ιστορία του μοντέλου, όντας η πιο φιλική και fun to drive Mustang που έχουμε οδηγήσει. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιημένα, η Dark Horse θα δαμαστεί εύκολα και θα κάψει, πέρα από βενζίνη, πολύ λάστιχο με τρομερή ευκολία. Το γρήγορο τιμόνι έχει καλή επαναφορά και αίσθηση, το γκάζι ακούει σωστά και τα φρένα φάνηκαν αντάξια των περιστάσεων. Ακούραστα και δυνατά. Γενικά, είναι από τα αυτοκίνητα που μόλις τα συνηθίσεις, σε έχουν συνεχώς στην «πρίζα». Μία μπρουτάλ επιλογή για μύστες.
Συμπερασματικά, η Dark Horse έκδοση της νέας Ford Mustang αποτέλεσε τον ιδανικότερο τρόπο για να γνωρίσουμε την έβδομη γενιά του εμβληματικού κουπέ στη χώρα μας. Ειδικά στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, αποτελεί ένα από τα καλύτερα driver's car που μπορεί να αποκτήσει κάποιος με 5ψήφια τιμή. Χώρια τον χαρακτήρα που πάει κόντρα, σε όλα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 5.038 κ.εκ. βενζίνη, 455 ίπποι/7.250 σ.α.λ., 540 Nm/5.100 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 5,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 263 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 12,2 λτ./100 χλμ., 279 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.819/1.917/1.403 χλστ., 2.719 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.837 κιλά
Χώρος αποσκευών: 381 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 92.052 ευρώ/753,30 ευρώ