Δοκιμή: Citroen C3 1.2 PureTech 110 EAT6

Citroen C3 1.2 110 EAT6 Facelift 1

To C3 δεν είναι απλά το best seller της γαλλικής εταιρείας, αλλά αποτελεί και μια κινούμενη βιτρίνα που επιδεικνύει το σύγχρονο και ξεχωριστό μονοπάτι που ακολουθεί η Citroen τα τελευταία χρόνια.

Η τρίτη γενιά του C3 παρουσιάστηκε στα τέλη του 2016 και αποτέλεσε μια σημαντική αναβάθμιση για την Citroen στην δημοφιλή κατηγορία των σουπερμίνι. Το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από το αγοραστικό κοινό, φέρνοντας στις εκθέσεις της γαλλικής φίρμας περισσότερους από 750.000 αγοραστές.

Η σχετικά πρόσφατη ανανέωσή του ενίσχυσε περαιτέρω την εμπορική του δυναμική, με αποτέλεσμα να πουλήσει επιπλέον 250.000 αυτοκίνητα σε λιγότερο από ένα χρόνο κυκλοφορίας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από το μίγμα πωλήσεων της τελευταίας γενιάς του C3, το 41% αφορά τις πλούσιες εκδόσεις Shine και Shine Plus και το 65% επέλεξε διχρωμία στο αμάξωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Casual Chic

Citroen C3 1.2 110 EAT6 3

Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο Citroen C3 διατηρεί το καμπυλωτό παρουσιαστικό με τις σωστές αναλογίες και δεν έχει διαφοροποιηθεί σε διαστάσεις. Οι αλλαγές που έχει υποστεί είναι μικρής έκτασης και οι περισσότερες εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Η νέα μάσκα με το μεγάλο λογότυπο της Citroen εκτείνεται μέχρι τα λεπτότερα διπλά φώτα τύπου LED, που πλέον ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Αλλαγή συναντάμε και στην μεγάλη εισαγωγή αέρα με την διαφοροποιημένη σχεδίαση και πλέξη.

Στο προφίλ, η μοναδική αλλαγή εντοπίζεται στα Airbumps. Αν και πλέον είναι τρία στον αριθμό αντί για επτά, το μεγαλύτερο μέγεθός τους καταλαμβάνει τον ίδιο περίπου χώρο. Επιπλέον, δεν έχουν γέμιση αέρα και αποτελούν μέρος του εξοπλισμού των πλουσιότερων εκδόσεων (Shine, Shine Plus, Saint James και Exclusive). Ακόμα, έχουν προστεθεί δύο νέα σχέδια τροχών 16 και 17 ιντσών, δύο νέα χρώματα (Elixir Red και Spring Blue) και τρία νέα αυτοκόλλητα οροφής, ανεβάζοντας τους συνολικούς συνδυασμούς εξατομίκευσης στους 97. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές περιορίζονται στο νέο έμβλημα της Citroen σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα πλαισιωμένο από χρώμιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Citroen C3 1.2 110 EAT6 5

Η καμπίνα δεν έχει σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, με τις οριζόντιες γραμμές να τονίζουν το πλάτος. Η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στα νέα καθίσματα Advanced Comfort που έχουμε γνωρίσει από τα μεγαλύτερα αδέρφια του, τα οποία προσφέρουν κορυφαία άνεση ανεξαρτήτως κατηγορίας και ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των τριών πλουσιότερων εκδόσεων (Shine Plus, Saint James και Exclusive). Σε συνδυασμό μάλιστα με τις νέες δίχρωμες επενδύσεις και τις διακοσμητικές φάσες Techwood που διέθετε το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, το αποτέλεσμα είναι μοναδικό στην κατηγορία και παραπέμπει σε σαλόνι σκανδιναβικής έμπνευσης. Κατά τα άλλα, ο πλήρης πίνακας οργάνων συνδυάζει σωστά τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, από όπου ρυθμίζονται σχεδόν όλες οι παράμετροι του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος κλιματισμού. Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε δύο εργονομικά φάουλ που υπάρχουν. Το ένα αφορά το πλήκτρο για το σύστημα διατήρησης της λωρίδας που αφαιρέθηκε από το αριστερό τμήμα του ταμπλό και πλέον βρίσκεται ενσωματωμένο στο σύστημα πολυμέσων, με αποτέλεσμα να απαιτεί περισσότερες κινήσεις από τον οδηγό για να απενεργοποιηθεί σε έναν δρόμο με κακή διαγράμμιση. Το άλλο είναι η μη τοποθέτηση πλήκτρου on/off για το σύστημα κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα για άμεση χρήση του, όπως συμβαίνει με τα μεγαλύτερα μοντέλα της Citroen.

Τα πλαστικά που αποτελούν την καμπίνα του ανανεωμένου Citroen C3 παραμένουν σκληρά και είναι καλής ποιότητας. Σε πολύ καλό επίπεδο κυμαίνεται η συναρμογή των υλικών, με το συνολικό αποτέλεσμα να χαρίζει γεροδεμένη αίσθηση. Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, προσφέρει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά θα θέλαμε εντονότερη πλευρική στήριξη από τα Advanced Comfort καθίσματα. Οι χώροι είναι καλοί για έως και τέσσερις ενηλίκους, με τον χώρο αποσκευών των 300 λίτρων να βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας από πλευράς χωρητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με άνεση και ξεγνοιασιά

Citroen C3 1.2 110 EAT6 2

Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Citroen C3 διαθέτει δύο επιλογές βενζίνης (1.2 PureTech με ή χωρίς τούρμπο) και μία πετρελαίου (1.5 BlueHDi). Η αυτόματη EAT6 έκδοση που δοκιμάζουμε μπορεί να συνδυαστεί αποκλειστικά με τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο βενζίνης 1.2 PureTech στην ισχυρή εκδοχή του που αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm, καθώς και με όλα τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού πλην του βασικού.

Το EAT6 είναι κλασικό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και ξεχωρίζει για τις σχετικά άμεσες αλλαγές σχέσεων και την ομαλότητα που τις πραγματοποιεί. Διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω του επιλογέα και σπορ πρόγραμμα που αλλάζει σχέσεις σε υψηλότερες σ.α.λ. για να διατηρηθεί ο κινητήρας στο ωφέλιμο πεδίο απόδοσης. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι αρκετά καλές για τον χαρακτήρα του μοντέλου και είναι ελαφρώς υποδεέστερες σε σχέση με αυτές που πετυχαίνει η έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται ακριβώς 10 δλ. (9,4 δλ. το χειροκίνητο) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 χλμ./ώρα (198 χλμ./ώρα το χειροκίνητο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην οδήγηση, το ανανεωμένο Citroen C3 ξεχωρίζει για την κορυφαίου επιπέδου άνεση που εξασφαλίζει η ανάρτηση, χωρίς να επιτρέπει πλεύσεις στον αυτοκινητόδρομο. Στον επαρχιακό θα πάρει κλίση στις στροφές, αλλά δεν θα αλλοιωθεί η τροχιά που έχετε χαράξει. Σε αστικό περιβάλλον από την άλλη, ο γαλήνιος χαρακτήρας συνταιριάζεται ιδανικά με το αυτόματο σασμάν και σε συνδυασμό με την άνετη ανάρτηση και τα αφράτα καθίσματα, χαρίζει έναν αγχολυτικό χαρακτήρα που δεν απαντάται εύκολα στην κατηγορία. Το τιμόνι από την μεριά του είναι είναι άμεσο και ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ στις υψηλές αποκτά καλό βάρος αλλά η αίσθησή του είναι τεχνητή.

Citroen C3 1.2 110 EAT6

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το αυτόματο σασμάν επιβαρύνει ελαφρώς την μέση τιμή της σε σχέση με την έκδοση με το χειροκίνητο, και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7 λτ/100 χλμ..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή εκκίνησης της αυτόματης γκάμας του ανανεωμένου Citroen C3 έχει καθοριστεί στα 17.200 ευρώ μαζί με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει αυτή την περίοδο για τις αυτόματες εκδόσεις (όλες οι εκδόσεις έχουν έκπτωση που κυμαίνεται από 500 έως 1.000 ευρώ). Η βασική έκδοση Shine είναι πλήρης και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ορίου ταχύτητας (SLI), cruise control, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς τύπου LED, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, αισθητήρα βροχής και φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, διχρωμία οροφής, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Συμπέρασμα

Citroen C3 1.2 110 EAT6 4

Το κέρδος που έχει ο οδηγός από το αυτόματο κιβώτιο σε αστικές συνθήκες κινήσεις δεν μπορεί να μετρηθεί και σίγουρα μπορεί υπερκεράσει το επιπλέον κόστος των 1.150 ευρώ, που κρίνεται ως ιδιαίτερα λογικό. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα εμπλουτισμένα στοιχεία άνεσης, τους καλούς χώρους και τις προσγειωμένες τιμές που προσφέρει το ανανεωμένο Citroen C3, είναι βέβαιο ότι θα διατηρηθεί με ευκολία ανάμεσα στις τοπ επιλογές της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 110 PS/5.500 σ.α.λ., 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 191 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 133 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.996/1.749/1.474 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.165 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 17.700 ευρώ (17.200 ευρώ με έκπτωση) / 85 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ