Το Volvo XC40 συνεχίζει την εντυπωσιακή πορεία του στην ελληνική αγορά, έχοντας να επιδείξει στη βάση της γκάμας του ένα ήπια υβριδικό κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 163 ίππων.
Το πράσινο κίνημα του… υβριδισμού, αποτέλεσε για πολλούς κατασκευαστές την αφορμή ώστε να αναθεωρήσουν την κοσμοθεωρία τους, εγκαταλείποντας τη μάλλον παρωχημένη λογική του downsizing για χάρη του επικρατέστερου στις ημέρες μοντέλου του... rightsizing.
Μολονότι, λοιπόν, το Volvo XC40 καθιερώθηκε στις συνειδήσεις των περισσότερων ως ένας συμπαγών διαστάσεων SUV, το οποίο προσέφερε τη δυνατότητα της επιλογής κινητήρων χαμηλού κυβισμού, με πρώτο και καλύτερο το τρικύλινδρο σύνολο του 1,5 λίτρου, η μετάβαση στην ήπια υβριδική τεχνολογία και στο πληθωρικό αποτύπωμα ενός δίλιτρου-υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θαρρείς πως τοποθετεί τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση, αποκαλύπτοντας πτυχές και δεξιότητες που κατά παράδοση η σουηδική σχολή πρεσβεύει.
BUY NOW
H εικόνα του Volvo XC40 ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τις αρχές του σκανδιναβικού design, αναδεικνύοντας με τον πιο λιτό και ευθύ τρόπο αξίες όπως η διαχρονικότητα, η αξιοπιστία και η αντοχή στον χρόνο.
Η απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος επιβεβαιώνουν ότι το Volvo δεν ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των γλυκανάλατων crossovers, αλλά συνιστά μια από τις λιγοστές προτάσεις αυτού του μεγέθους και του βεληνεκούς που μπορούν να υποστηρίξουν τον τίτλο του SUV.
Οι τροχοί των 18 ιντσών με τα ασφάλτινα ελαστικά και το πληθωρικό προφίλ, συμπληρώνουν τη γνώριμη κατά τ’ άλλα εικόνα ενός αυτοκινήτου που επικαιροποιήθηκε σχεδιαστικά και εξοπλιστικά πριν από περίπου 2 χρόνια, παραμένοντας όλο αυτό το διάστημα στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του.
Στοιχεία όπως οι υπηρεσίες Google του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η δυνατότητα του συστήματος κλιματισμού να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την ποιότητα του εσωτερικού αέρα, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών -η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του infotainment δεν υπερβαίνει τις 9 ίντσες- ενισχύει την αίσθηση ότι το Volvo XC40 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό.
Τουναντίον, το Volvo XC40 παραμένει ένα από τα ποιοτικότερα δείγματα γραφής της κατηγορίας του, χωρίς να προκαλεί ή να ρισκάρει τη συνοχή του και την παροιμιώδη στιβαρότητα με εξεζητημένες επιλογές.
Αν κάποιος θελήσει να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον εαυτό του, τότε μπορεί να καταφύγει στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, επιλέγοντας στοιχεία όπως η πανοραμική γυάλινη οροφή, τους προβολείς τεχνολογίας Pixel LED ή το πακέτο Driver Assist, το οποίο περιλαμβάνει δύο επιπλέον εφαρμογές υποστήριξης οδηγού.
Συμπαγές μεν, ευρύχωρο και πρακτικό δε, το Volvo XC40 παίρνει το μέγιστο από τα 4,42 μέτρα του αμαξώματός του, προσφέροντας τη δυνατότητα ακόμα και σε πέντε επιβάτες να συμβιώσουν στο εσωτερικό του, χωρίς να προβούν σε οδυνηρούς συμβιβασμούς. Επαρκές, τέλος, είναι και το διαμέρισμα των αποσκευών, με τα 452 λίτρα να μην απέχουν σημαντικά από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Ισχύς εν τη ενώσει
Η επιλογή της Volvo να απομακρυνθεί από κινητήρια σύνολα μικρού κυβισμού, τοποθετώντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον αξιόμαχο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.5 λίτρου ίσως να ξένισε πολλούς, ωστόσο, το γεγονός ότι η διαδικασία της ήπιας… υβριδοποίησης του XC40 ήταν απολύτως επιτυχής, απαντά στις όποιες απορίες δημιούργησε η ενεργειακή μετάβαση του σουηδικού SUV.
Γνωστός από το πρόσφατο παρελθόν, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. έχει στο πλευρό του έναν χαμηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα (10 kW και 40 Nm), ο οποίος όταν δεν διαδραματίζει τον ρόλο του εναλλάκτη, υποβοηθά το έργο του περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου και του εκλυόμενους ρύπους.
Τις περισσότερες φορές η διαδικασία αυτή δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον οδηγό, ωστόσο, υπάρχουν και εκείνες οι στιγμές που η υβριδική σύμπραξη κάτω από το καπό του Volvo XC40 δρα καταλυτικά.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της λειτουργίας του coasting ή αν προτιμάτε της ελεύθερης κύλισης του αυτοκινήτου, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κινητήρας βενζίνης αποσυνδέεται από το σύστημα μετάδοσης και απενεργοποιείται πλήρως ενώ τίθεται σε λειτουργία μόνον στη περίπτωση που απαιτηθεί εκ νέου η συμβολή του για την κίνηση του αυτοκινήτου.
Όπως είναι φυσικό η διαδικασία αυτή βοηθά στην αποκλιμάκωση της κατανάλωσης καυσίμου και φαντάζει από μόνη της αρκετή ώστε να δικαιολογήσει την απόφαση της Volvo να δημιουργήσει ένα ήπια υβριδικό σύνολο χρησιμοποιώντας ως βάση έναν δίλιτρο-υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης.
Για του λόγου το αληθές, ακόμα και σε… εχθρικές συνθήκες κίνησης, το Volvo XC40 θα διατηρηθεί κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 λίτρων/100 χλμ., την ίδια στιγμή που σε έναν ευνοϊκότερο ρυθμό η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου περιορίζεται στα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ.
Πολύτιμη, ανεξαρτήτως συνθηκών, είναι η συμβολή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, εξασφαλίζοντας την άριστη διαχείριση των 163 ίππων και των 265 Nm ροπής και την τάχιστη προσαρμογή του κινητήριου συνόλου στις διαθέσεις του οδηγού.
Ένα σύγχρονο-ασφάλτινο SUV
Μιλώντας για μια αποκλειστικά δικίνητη διαμόρφωση δεν θα δυσκολευτείς να βρεις εκείνο το τερέν που ταιριάζει περισσότερο. Αν και η απόσταση που χωρίζει το Volvo XC40 είναι κάτι παραπάνω από αρκετή ώστε να δικαιολογήσει την παρουσία μακριά από την άσφαλτο, σε αυτήν ξεδιπλώνει όλες τις αρετές ενός σύγχρονου SUV.
Για παράδειγμα την ικανότητα να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις των ελληνικών δρόμων χωρίς να μετριάζει το αίσθημα της άνεσης και της ασφάλειας στο εσωτερικό του, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον διττό προσανατολισμό του και προσπερνώντας με χαρακτηριστική ευκολία το γεγονός ότι ακόμα και στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού πατά πάνω σε τροχούς 18 ιντσών.
Αν πάλι το ζητούμενο είναι ένα δυναμικότερο τρόπος κίνησης, το πλαίσιο με την πολύτιμη βοήθεια των ηλεκτρονικών και το βάθος του δίλτρου κινητήρα δίνει τις απαντήσεις χωρίς μάλιστα να αμφισβητεί το αρχοντικό αποτύπωμα ενός ξεκάθαρα premium SUV.
Σίγουρα η απουσία των προγραμμάτων οδήγησης από τη συγκεκριμένη έκδοση -μέσα από το μενού των ρυθμίσεων μπορείς να τη λειτουργία off-road και να μεταβάλλεις τον βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης- αφαιρεί κάτι από την… προσαρμοστικότητα του σουηδικού SUV, ενώ εξοικείωση απαιτεί και η κάπως σκληρή αίσθηση -ένεκα της διαδικασίας ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση- του μεσαίου πεντάλ.
Ο στόχος επετεύχθη
Η ήπια υβριδική έκδοση B3 των 163 ίππων αποτελεί μια πολύτιμη προσθήκη στην γκάμα του ανανεωμένου Volvo XC40, καθιστώντας ανταγωνιστικότερη την παρουσία στην κατηρογία των premium SUV.
Η ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την αποδοτικότητα επευτεύχθη χωρίς απώλειες, την ίδια στιγμή που ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. ξεχωρίζει .
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: βενζίνης, 1969 κ.εκ. 163 PS, 265 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λίτρα/100 χλμ., 150 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.440/1.863/1.652 χλστ., 2.702 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.580 κιλά
Χώρος αποσκευών: 452 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 43.380 ευρώ / 105 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ