
Η BMW Σειρά 2 Gran Coupe μετατρέπεται από ένα υπεράνω υποψίας τετράθυρο coupe σε μια σπορ κατασκευή χάρη σε ένα δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 300 ίππων και στο πανταχού παρών σύστημα τετρακίνησης.
Εν μέσω μιας άνευ προηγουμένου «ηλεκτρικής καταιγίδας», η οποία απειλεί να αλλάξει μια για πάντα το τοπίο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, η επιστροφή στο αριστερό κάθισμα μιας σπορ κατασκευής συνιστά ένα σύντομο ταξίδι σε έναν ξεχασμένο από την ανθρωπότητα πλανήτη, σε ένα περιβάλλον εχθρικό σε οτιδήποτε και οποιονδήποτε μιλάει τη «γλώσσα» του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη της ευρωπαϊκής αριστοκρατίας και των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων, η προσφάτως ανανεωμένη BMW Σειρά 2 Gran Coupe όχι απλώς μοιάζει να κινείται κόντρα στο ρεύμα, αλλά κινδυνεύει να ριχθεί στην... πύρα, έχοντας επιλέξει να μείνει μακριά από το σύνηθες, στις ημέρες μας, πρότυπο του εξηλεκτρισμού.
BUY NOW

Είναι σαφές ότι ένα τετράτροχο με τις προδιαγραφές της M235i, δεν ανήκει σε μια άλλα γενιά αυτοκινήτων. Δίλιτρη, με 300 ίππους και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, συνιστά πλέον έναν «old school» performer παρότι μέτρα μόλις λίγες ημέρες στο πάλκο της ελληνικής αγοράς.
Το μάλλον άχαρο παρουσιαστικό της είναι σχεδόν βέβαιο ότι την αδικεί, καθώς αποτυγχάνει να μεταδώσει την premium αύρα της και ως έναν βαθμό τη δυναμική που κρύβει κάτω από το γκρίζο μέταλλο του αμαξώματός της. Δεν εντάσσεται στην κατηγορία των καλλίγραμμων sedan ούτε και στα καθαρόαιμα coupe, έχοντας για τους προφανείς λόγους υποταχθεί σε εξ ανατολών σχεδιαστικές επιταγές.

Την παρτίδα σώζουν στοιχεία που προκύπτουν από την ιδιαιτερότητα της έκδοσης. Κοινώς οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, οι τροχοί των 19 ιντσών, τα δύο ζεύγη των απολήξεων της εξάτμιση και ο αεροδυναμικός διαχύτης που καλύπτει με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο την απόσταση που τα χωρίζει.
Στον κατάλογο με τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά συγκαταλέγονται και τα διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα του επίσης προαιρετικού διαθέσιμου πακέτου M.

Μακριά από τα κατασκευαστικά ήθη και έθιμα των Βαυαρών, το ενιαίο ψηφιακό πάνελ είναι εκείνο που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, διαμορφώνοντας σε μεγάλο βαθμό την εικόνα του cockpit.
Αν και πολύ δύσκολα θα καταφέρει κανείς να εντοπίσει κάποια ατέλεια στο φινίρισμα των επιφανειών και τη συναρμογή των επιμέρους τμημάτων, τα υλικά αυτά καθ’ αυτά αποκαλύπτουν σε μια δεύτερη, πιο ενδελεχή ανάγνωση τους λόγους για τους οποίους η Σειρά 2 Gran Coupe τοποθετείται στη βάση της γκάμας του Βαυαρού κατασκευαστή.

Στην περίπτωση, βέβαια, που θελήσει κάποιος να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, εξαντλώντας τον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού, τότε αυτομάτως ο θάλαμος επιβατών της M235 αποκτά άλλον αέρα, αξιοποιώντας ως εφαλτήριο τα σπορ καθίσματα M.
Στο τομέα της εργονομίας, απουσία φυσικών διακοπτών οφείλει κανείς να καταφύγει στην οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας και να πλοηγηθεί στο φιλικό προς τον μέσο χρήστη μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ωστόσο, το γεγονός ότι για την επιλογή ενός προγράμματος οδήγησης θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει κανείς τουλάχιστον δύο κινήσεις -μία στη βάση της κεντρικής κονσόλας και μία στην οθόνη αφής-μαρτυρά ότι η νέα αρχιτεκτονική της BMW εξακολουθεί να διαθέτει περιθώρια βελτίωσης.
Υπό άλλες συνθήκες, αντικείμενο συζήτησης θα μπορούσαν να αποτελέσουν και οι διαθέσιμοι για επιβάτες και αποσκευές στο εσωτερικό της τετράθυρης Σειράς 2 Gran Coupe, ωστόσο, είναι τέτοιος ο χαρακτήρας της έκδοσης που κατά πάσα πιθανότητα ουδείς πρόκειται να ασχοληθεί με το «ευ ζην» των θαμώνων της πίσω σειράς καθισμάτων.

Για την ιστορία και μόνο κρατήστε ότι η Σειρά 2 Gran Coupe δεν αφήνει ανεκμετάλλευτο το μήκος των 4,54 μέτρων, βγάζοντας την υποχρέωση, όταν και εφόσον αυτή προκύψει, με τους επαρκείς χώρους για δύο στα πίσω καθίσματα και τα 430 λίτρα του δύσκολα αξιοποιήσιμου χώρου αποσκευών.
Βαυαρική χρονομηχανή
Πίσω από το τιμόνι της Μ235 xDrive θαρρείς πως από τη μία στιγμή στην άλλη κατάφερες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω, σε εκείνη την στην εποχή όπου τα «καυτά» hatchbacks και τα sport sedan ξεπηδούσαν στον ορίζοντα σαν φάροι ανόθευτου αυτοκινητικού πολιτισμού, υπενθυμίζοντας σε όλους και σε όλες τη ρότα που όφειλαν να ακολουθήσουν.

Επιστρέφοντας, λοιπόν, στην εποχή της αθωότητας και των ευτραφών αγελάδων καλείσαι να διαγράψεις από το υποσυνείδητο σου τις πλέον πρόσφατες εγγραφές -εκείνες που στοιχειοθετούν την απόλυτη κυριαρχία του ηλεκτρικού είδους- και να ξεκλειδώσεις τις ικανότητες που αναμφίβολα διαθέτει μια υλοποίηση όπως η δίλιτρη, τετρακίνητη και εν δυνάμει… σαρωτική M235 xDrive.
Το πρώτο ασφαλές δείγμα γραφής του βαυαρικού τετράθυρου coupe έρχεται από το πλαίσιο και ειδικότερα τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση αντιδρά στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Αν και δεν τίθεται ζήτημα ακαμψίας, η ανένδοτη στάση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την απροσδιόριστη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου και τους τροχούς των 19 ιντσών σε κάνουν από την πρώτη στιγμή να αναζητάς τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρεις να παρέμβεις στο setup.
Μάταια, μιας και η BMW επέλεξε να μην προσφέρει, ούτε ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, κάτι που επί της ουσίας σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να ζεις με τις ακραίες, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα, προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.

Ότι χάνεις σε άνεση ελπίζεις να τα κερδίσεις τη στιγμή που το ακλόνητο πλαίσιο της M235 κληθεί να διαχειριστεί απαιτητικότερες καταστάσεις και φορτία που δυνητικά μπορούν να απειλήσουν την ισορροπία του.
Πράγματι, ακόμα και στην περίπτωση που επιτύχεις να παρακάμψεις τα «ηλεκτρονικά», η ανακατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στο μπροστινό και τον πίσω άξονα από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης θα βάλει τέλος στην όποια αμφιβολία ίσως προκαλέσει η υποβόσκουσα τάση του ρύγχους να ανοίγει υπό πίεση την τροχιά του.

Σεμιναριακού επιπέδου, τόσο σε αίσθηση όσο και ακρίβεια, είναι το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα πέδησης M με τις χαρακτηριστικές κόκκινες, τετραπίστονες δαγκάνες του μπροστινού άξονα, ενώ στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και το σύστημα διεύθυνσης, παρότι η ηλεκτρική υποβοήθηση δεν το έχει αφήσει ανεπηρέαστο.
Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου κατέχει για τους προφανείς λόγους το τετρακύλινδρο σύνολο των 2,0 λίτρων, το οποίο με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή αποδίδει 300 ίππους και 400 Nm ροπής.

Οι επιδόσεις αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι ο εν λόγω κινητήρας διαθέτει το απαραίτητο σθένος ώστε να υποστηρίξει την παρουσία του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες μιας σπορ κατασκευής, καθώς δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοσή του ή σημάδια κόπωσης όταν η βελόνα βρεθεί σε οριακές τιμές.
Καθοριστική για τη λειτουργία του κινητήρα αποδεικνύεται το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση που θα θελήσεις να κρατήσεις χαμηλά τους σφυγμούς σου και σε μονοψήφια νούμερα την κατανάλωση καυσίμου.

Αντί συμπεράσματος
Με εξαίρεση την αμφιλεγόμενη αισθητική του αμαξώματος και την εμφανή αδυναμία της μη ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα, η BMW Σειρά 2 Gran Coupe M235 xDrive των 300 ίππων αλλά και των 60.000 ευρώ κρατά ψηλά τη σημαία των Βαυαρών έχοντας να αντιμετωπίσει όχι τόσο τον υπό εξαφάνιση θερμικό ανταγωνισμό αλλά κυρίως τη χαρακτηριστική ευκολία με την οποία ένα υπεράνω υποψίας ηλεκτρικό μπορεί να επιτύχει παραπλήσια νούμερα επιδόσεων.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η M235 xDrive απευθύνεται σε ένα -πολύ- ειδικό κοινό, το οποίο θα θελήσει να αποκτήσει μιας παλαιάς κοπής «μηχανή οδήγησης», κινδυνεύοντας μέσα στα επόμενα χρόνια να θεωρηθεί αιρετικό αν όχι γραφικό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας βενζίνης: 1.998 κ.εκ., 300 ίπποι/ 5.750 σ.α.λ., 400 Nm/2.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 4,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,5 λτ./100 χλμ., 170 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.546/1.800/1.445 χλστ., 2.670 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.575 κιλά
Χώρος αποσκευών: 430 λτ.
Τιμή: Από 60.200 ευρώ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ