To Ford Kuga προβάρει την ηλεκτρική υπόστασή του, επενδύοντας σε ένα εξαιρετικά αποδοτικό plug-in υβριδικό σύνολο 225 ίππων.
Aν το Toyota RAV4 αποτέλεσε τον ιδρυτή της κατηγορίας των σύγχρονων οχημάτων ελευθέρου χρόνου, τότε το Kuga ήταν εκείνο που επέτρεψε στη Ford να ανέβει στο σαρωτικό κύμα των περίφημων SUV, διεκδικώντας μερίδιο της ολοκληρωτικής επικράτησής τους.
Ευχή και κατάρα για την πρώτη γενιά του αυτοκινήτου, ο πληθωρικός σε όλα του πεντακύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 2,5 λίτρων, ο οποίος αποτέλεσε την καλύτερη δυνατή εισαγωγή στον μαγικό κόσμο του Kuga αλλά και εύκολο στόχο για το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο δεν θα μπορούσε να αφήσει ατιμώρητη μια τέτοιου μεγέθους… υπερβολή.
BUY NOW
Με τους κινητήρες diesel να έχουν μπει στο κάδρο και την παλέτα των εκδόσεων να έχει εμπλουτιστεί, η συνέχεια αποδείχθηκε λιγότερο ενθουσιώδης αλλά πέρα από κάθε αμφιβολία απολύτως συμβατή με τα ελληνικά ήθη και έθιμα.
Φτάνοντας στη σημερινή και κατά πολλούς πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του Ford Kuga, ένας κινητήρας 2,5 λίτρων στρέφει και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, μόνο που ετούτη τη φορά αποτελεί την καρδιά ενός plug-in υβριδικού συνόλου και όχι το εφαλτήριο των δυναμικών χαρακτηριστικών ενός υπεράνω κάθε υποψίας SUV.
Ο υβριδικός συνδυασμός
Μιλώντας για έναν υβριδικό συνδυασμό και μάλιστα plug-in -κοινώς με δυνατότητα φόρτισης από μια εξωτερική πηγή ενέργειας- οφείλουμε αν μη τι άλλο να ξεδιπλώσουμε τις προδιαγραφές του.
Έτσι πέρα από το ατμοσφαιρικό σύνολο των 2,5 λίτρων, το γνωστό και μη εξαιρετέο SUV εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων, με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,4 kWh.
Σε θεωρητικό επίπεδο, οι τελευταίες εξασφαλίζουν «ηλεκτρική» αυτονομία 56 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή που η διαδικασία φόρτισής του διαρκεί σχεδόν τέσσερις ώρες, μια και η ισχύς της on board μονάδας δεν υπερβαίνει τα 3,7 kW.
Σε ό,τι αφορά στη συνδυαστική απόδοση του plug-in υβριδικού συνδυασμού, αυτή αγγίζει τους 225 ίππους, ισχύς αρκετή για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Εξαιρώντας τον μικρότερο σε όγκο χώρο αποσκευών και τις όποιες παρεμβάσεις έχουν πραγματοποιηθεί στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου ώστε να ακολουθήσει τις εξεζητημένες τεχνικές προδιαγραφές του, το Kuga Plug-In δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του.
Oι ενδείξεις τόσο του υπολογιστή ταξιδίου όσο και εκείνες που είναι αφιερωμένες στο plug-in υβριδικό σύνολο, σου επιτρέπουν να κατανοήσεις πιο εύκολα και γρήγορα τη λειτουργία αλλά και τα συγκριτικά οφέλη που προκύπτουν από αυτόν.
Ένα ακόμα «όπλο» στην προσπάθεια να πάρεις το μέγιστο από τον υβριδικό συνδυασμό είναι τα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να διαχειριστεί κατά το δοκούν τα ενεργειακά αποθέματα του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση, πάντως, που δεν καταφύγεις σε ένα από αυτά, το Ford Kuga Plug-In Hybrid θα εξαντλήσει πρώτα τις 14,4 kWh των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας πριν βάλει στο παιχνίδι τον θερμικό κινητήρα των 2,5 λίτρων.
Τίμιο και αποδοτικό
Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, το Ford Kuga Plug-In Hybrid θα σε ταξιδέψει για περίπου 50 χιλιόμετρα χωρίς να καταναλώσει ούτε μία σταγόνα καυσίμου. Από εκεί και πέρα και μέχρι να συμπληρωθούν τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου διαμορφώνεται στα 2,9 λίτρα με την ίδια την Ford να ανακοινώνει 1,4 λίτρα/100 χλμ.
Σημειώστε ότι ακόμα και μετά την αποφόρτιση των μπαταριών, σχεδόν το 50% μιας διαδρομής πραγματοποιείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ποσοστό το οποίο βαίνει μειούμενο όταν βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο και χάσεις τη δυνατότητα της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Τα προγράμματα οδήγησης διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, ενισχύοντας είτε την αποδοτική λειτουργία του υβριδικού σύνολο είτε το δυναμικό προφίλ του. Μπορεί, λοιπόν, τα 9,2 δευτερόλεπτα τα οποία απαιτούνται για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου από στάση στα 100 χλμ./ώρα να ακούγονται αρκετά δεδομένης της συνδυαστικής ισχύος των 225 ίππων, να είστε σίγουροι όμως ότι με την πρώτη ευκαιρία το Kuga θα σας υπενθυμίσει τον λόγο για τον οποίο βρίσκεται πολύ ψηλά στις συνειδήσεις σας.
Τα παραπανίσια κιλά δεν έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο και μόνο σε ακραίες περιπτώσεις μπορείς να αισθανθείς ότι το πλαίσιο τείνει να παραδοθεί στους νόμους της Φυσικής.
Το γεμάτο πληροφορία τιμόνι σε προδιαθέτει να ακολουθήσεις πιο επιθετικές γραμμές, από τη στιγμή μάλιστα που η ανάρτηση ανταποκρίνεται στην πίεση, βρίσκοντας την απαιτούμενη ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της δυναμικής.
Κάπως αμήχανη είναι και η στιγμή που το ατμοσφαιρικό σύνολο τίθεται σε λειτουργία, καθώς σπάει την απόλυτη σιωπή του ηλεκτροκινητήρα και την ακουστική άνεση την οποία εξασφαλίζει η κίνηση με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Όπως και να έχει, η ημίψηλη αρχιτεκτονική ανοίγει νέους... ορίζοντες στον τομέα της ορατότητας, επιτρέποντας στον οδηγό να αντιλαμβάνεται ταχύτερα όσα συμβαίνουν γύρω του, ενώ εξασφαλίζει και τους απαραίτητους χώρους ώστε το Ford Kuga να υπηρετήσει τον γνώριμο για εκείνο ρόλο του "οικογενειακού".
Ένα ολοκληρωμένο πακέτο με μηδενικό εταιρικό φόρο
Ναι μεν η ποιότητα της κατασκευής του Kuga Plug-In Hybrid κινείται σε υψηλά επίπεδα, όμως η τιμή των 45.715 ευρώ - όπως συμβαίνει και σε πολλά plug-in υβριδικά SUV της κατηγορίας - το τοποθετεί απέναντι στους παραδοσιακούς εκπροσώπους της premium συνομοταξίας των συμπαγών SUV.
Στην περίπτωση, βέβαια, που αρέσκεστε στο να κινείστε κάτω από τα ραντάρ και αναζητάτε και ως εταιρικός χρήστης ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν θα σας επιβαρύνει φορολογικά, το Ford Kuga Plug-Ιn Hybrid συνιστά μια εξαιρετική επιλογή, παντρεύοντας τα οφέλη μιας υβριδικής κατασκευής με τα χαρίσματα ενός σύγχρονου και οδηγοκεντρικά προσανατολισμένου SUV.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 2.488 κ.εκ., 225 PS
Ηλεκτροκινητήρας: 132 PS
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο
Επιδόσεις: 9,2 sec. 0-100 km/h, 200 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,4 l/100 χλμ., 32 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.614/1.883/1.675 χλστ., 2.710 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.844 κιλά
Χώρος αποσκευών: 411 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 45.715 ευρώ- 0 ευρώ