Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 Hybrid e-DCS6 με 136 ίππους
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
Με νέο υβριδικό κινητήρα και όλα τα πλεονεκτήματα που το καθιέρωσαν ως best seller, το νέο Peugeot 2008 Hybrid επαναπροσδιορίζει την premium φιλοσοφία και θέτει νέα δεδομένα στην αγορά των μικρών SUV.
Οι πάνω από 700.000 πωλήσεις δεν μπορούν να χαρακτηριστούν λίγες στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ειδικά αν έχουν γίνει την τελευταία πενταετία, όπου οι εταιρείες έχουν «ταλαιπωρηθεί» από διάφορους εξωγενείς παράγοντες (covid, πολέμους, έλλειψη microchips)...
Αυτό ακριβώς έχει καταφέρει η δεύτερη γενιά του Peugeot 2008, με το μοντέλο να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της χώρας μας τα τελευταία χρόνια και να πρωταγωνιστεί και το 2024.
BUY NOW
Στην περίπτωση της ανανεωμένης του εκδοχής, που ήρθε μέσα στο έτος στη χώρα μας, η Peugeot δεν έμεινε μόνο στη περαιτέρω αναβάθμιση της εξωτερική του εμφάνισης ή του premium εσωτερικού του, αλλά πρόσθεσε ακόμα ένα βέλος στη φαρέτρα των πλεονεκτημάτων του, αυτό του υβριδικού κινητήρα, τον οποίο γνωρίσαμε επίσης και κατά τη διάρκεια της δοκιμής του νέου 3008.
Του έκατσε γάντι
Το νέο υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis, το οποίο αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1,2 λτ. βενζινοκινητήρα PureTech, ένα ηλεκτρομοτέρ 28 ίππων ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6), και μία μπαταρία 0,9kWh, προσφέρει συνολική απόδοση 136 ίππων και 230 Nm ροπής.
Χαμηλά, τα ηνία παίρνει ο ηλεκτροκινητήρας, «εξαλείφοντας» τη μικρή υστέρηση ισχύος που συναντάμε στα περισσότερα καθαρόαιμα θερμικά μοντέλα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να ζητά τον λόγο όταν ο οδηγός απαιτήσει παραπάνω δύναμη.
Αυτή η συμβίωση των δύο κόσμων επιτρέπει στο 2008 να παραμένει γεμάτο σε όλο το εύρος των στροφών και ταυτόχρονα να δείχνει έναν πολιτισμένο χαρακτήρα που δύσκολα βρίσκουμε σε υβριδικά μοντέλα. Η εναλλαγή των κινητήρων γίνεται ανεπαίσθητα, αναβαθμίζοντας τη συνολική εμπειρία οδήγησης και την premium φιλοσοφία του μοντέλου.
Οι 136 ίπποι του δεν μένουν στη θεωρία, αλλά γίνονται αντιληπτοί σε κάθε πάτημα του γκαζιού, με τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,3 δλ και να παραμένουν ιδιαίτερα δυναμικοί και στις ρεπρίζ, προσφέροντας την απαραίτητη ασφάλεια σε κάθε προσπέραση.
Όμως το στοιχείο που ξεχωρίζει το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο είναι η κατανάλωση. Το μοντέλο επωφελείται στο έπακρο την υβριδική του φύση, που σε συνδυασμό με το «συγκρατημένο» βάρος, του χαρίζουν μια μέση τιμή στα 6,3 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τη δοκιμή μας. Αυτό το νούμερο επιτεύχθηκε σε μια περίοδο όπου η θερμοκρασία άγγιζε τους 40 βαθμούς Κελσίου και ο κλιματισμός δούλευε συνεχώς.
Ακόμα και σε ανοιχτούς δρόμους, όπου τα περισσότερα αντίστοιχα μοντέλα χάνουν τα πλεονεκτήματα του ρεύματος, το γαλλικό SUV αποδεικνύει ότι διαθέτει ταξιδιάρικο «DNA», με τον οδηγό να μπορεί να απολαύσει κοντά στα 5,1 λτ./100 χλμ., ειδικά αν αποφασίσει να κινηθεί σε πιο χαλαρούς ρυθμούς.
Από την άλλη, στην πόλη, όπου συνήθως γίνεται το μεγαλύτερο μέρος των χιλιομέτρων, το μοντέλο μπορεί να κάνει έως και πάνω από το 65% της διαδρομής αμιγώς ηλεκτρικά, όπου με ελαφρώς πιο προσεκτική χρήση του γκαζιού, η κατανάλωση μπορεί να «σπάσει» το φράγμα των 5 λίτρων.
Σχεδίαση και εσωτερικό που ξεχωρίζει
Το Peugeot 2008 Hybrid εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την εμφάνιση και την ποιοτική καμπίνα του. Εξωτερικά, οι αλλαγές που έκανε η εταιρεία είναι προσεκτικά σχεδιασμένες ώστε να συγγενεύουν με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, αλλά και να διαφοροποιούν το μικρό SUV από τον ανταγωνισμό.
Η μάσκα έχει φαρδύνει περισσότερο, με το νέο σήμα της φίρμας να φωλιάζει στο κέντρο της, ενώ τα φώτα ημέρας ανασχεδιάστηκαν, επηρεάζοντας και το σχέδιο του προφυλακτήρα, διατηρώντας όμως το βασικό χαρακτηριστικό της μάρκας, τις «τρεις νυχιές». Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέας σχεδίασης φωτεινά σώματα με τις λεπτές οριζόντιες γραμμές, καθώς και οι νέες γραμματοσειρές που προσδίδουν ένα φουτουριστικό στοιχείο στο μοντέλο.
Στο εσωτερικό, οι επιβάτες απολαμβάνουν έναν καλοσχεδιασμένο μοντέρνο χώρο, όπου ξεχωρίζει το μικρό τιμόνι, ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών (από την έκδοση Allure και πάνω), και η κεντρική οθόνη αφής του infotainment, επίσης 10 ιντσών, που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό και προσφέρει αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας με Apple CarPlay και Android Auto.
Τα καθίσματα είναι άνετα και αναπαυτικά, ενώ οι φυσικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου και οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι μπροστά από τον μικρό επιλογέα ταχυτήτων ενισχύουν την πρακτικότητα και την εργονομία.
Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, με τα μαλακά πλαστικά να υπερισχύουν, ενώ η στιβαρή συναρμογή δεν επιτρέπει τριγμούς ακόμα και σε κακοτράχαλες διαδρομές. Χωροταξικά, παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, εκμεταλλευόμενο τις αυξημένες διαστάσεις του (4,3 μέτρα μήκος και σχεδόν 2 μέτρα πλάτος), προσφέροντας στους πίσω επιβάτες αρκετό χώρο για γόνατα και κεφάλι.
Τέλος ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 434 λίτρα, από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, με το σχήμα του να είναι άκρως αξιοποιήσιμο.
Ισορροπημένο σε κάθε απαίτηση
Στην πράξη, το Peugeot 2008 Hybrid δείχνει ότι μπορεί να συνδυάσει άψογα τα πλεονεκτήματα των δύο κόσμων που έχει κάτω από το καπό του. Η οδηγική του συμπεριφορά παραμένει για σεμινάριο, με το μοντέλο να είναι το ίδιο ευχάριστο τόσο για έναν νέο οδηγό, όσο και για έναν περισσότερο έμπειρο.
Οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας επενέβησαν όσο χρειαζόταν στο κομμάτι των αναρτήσεων, ώστε να μπορούν να διαχειριστούν το ελαφρώς αυξημένο βάρος σε σχέση με τις καθαρά θερμικές εκδόσεις, χωρίς να θυσιάσουν την άνεση ή τη δυναμική.
Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος είναι βούτυρο στο ψωμί του και δεν ενοχλούν τους επιβάτες, εκτός αν μιλάμε για συνεχόμενες εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου και πάλι θα περιοριστούν σε εντυπωσιακό βαθμό.
Η ποιότητα κύλισης του κινείται σε εξαιρετικά επίπεδα, με την ηχομόνωση να κρατάει εκτός τους αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η ευθυβολία και η σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο εντυπωσιάζουν. Οι αναρτήσεις παραμένουν αποτελεσματικές σε όλες τις συνθήκες, με το τιμόνι να είναι άμεσο και κοφτερό, παρέχοντας επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό χωρίς να είναι βαρύ.
Στο όριο, το υβριδικό 2008 παραμένει ουδέτερο και προβλέψιμο, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σχεδόν ανύπαρκτες, ενώ η πλήρης σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων επεμβαίνει διακριτικά όταν χρειαστεί.
Ταυτόχρονα το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αν και δεν ρυθμίζεται ως προς την ένταση της επιβράδυνσης που προακαλεί η παρέμβασή του, δεν κουράζει. Μόλις ο οδηγός εξοικειωθεί με τον τρόπο λειτουργίας του, μπορεί να το εκμεταλλευτεί για πιο σβέλτη οδήγηση, μειώνοντας τη φθορά στο σύστημα πέδησης, το οποίο είναι αποτελεσματικό και ακούραστο ακόμα και μετά από συνεχόμενη πίεση.
Η αίσθηση που σου δίνει το Peugeot 2008 Hybrid είναι ότι μπορεί να παραμένει απολαυστικό σε όλους τους δρόμους, προσφέροντας τα στοιχεία που απαιτούνται σε κάθε περίσταση χάρη στα 3 οδηγικά mode που διαθέτει (Sport, Normal, Eco), με τον οδηγό στο τέλος να «κυνηγάει» ασυναίσθητα την μπλε ένδειξη ταχύτητας, που υποδηλώνει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, πετύχαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να κινηθούμε αποκλειστικά με ρεύμα για ένα εντυπωσιακά μεγάλο συνεχόμενο κομμάτι της διαδρομής, ακόμα και με ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, αναδεικνύοντας την ικανότητα του μικρού SUV να αξιοποιεί στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του υβριδικού συνόλου.
Εν κατακλείδι
Με την πρόσφατη ανανέωσή του, το Peugeot 2008 μπήκε για τα καλά σε πολυτελή μονοπάτια, ξεφεύγοντας στην κούρσα του ανταγωνισμού και ανεβάζοντας τον πήχη, ενώ με το υβριδικό κινητήριο σύνολο τονίζει ακόμα περισσότερο τη διαφορετικότητά του.
Χωρίς τα «κουσούρια» που συνήθως συναντάμε σε νέες τεχνολογίες και συνδυασμούς μοτέρ-μοντέλων, το γαλλικό μικρό SUV είναι ένα υπέρ-πλήρες οικογενειακό μοντέλο, ικανό να κοιτάξει στα μάτια όχι μόνο πιο ακριβά μοντέλα, αλλά και μεγαλύτερης κατηγορίας.
Τα πλεονεκτήματά του δεν περιορίζονται στον πλούσιο εξοπλισμό, τη χαμηλή κατανάλωση ή την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, αφού η τιμή εκκίνησης των 28.600 ευρώ είναι άκρως δελεαστική, τόσο σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, όσο και σε ό,τι αφορά στον premium χαρακτήρα του.
Αν έπρεπε να συνοψίσουμε σε μια πρόταση όλη την εμπειρία συμβίωσης με το μοντέλο, θα λέγαμε ότι έχοντας πλέον κάτω από το καπό του ένα κινητήριο σύνολο που εναρμονίζεται απόλυτα με τις απαιτήσεις της εποχής, αλλά χωρίς να θυσιάζει τον μοναδικό του χαρακτήρα, το 2008 όχι απλά δείχνει, αλλά είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ. βενζίνη, 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 206 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9 λτ./100 χλμ., 110 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.300/1.817/1.530 χλστ., 2.605 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.648 κιλά
Χώρος αποσκευών: 434 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 28.600 ευρώ/0 ευρώ