Ένας μήνας με το ηλεκτρικό VW ID.3 – Πόσο έκαψε, πόσο μας κόστισε

VW ID.3 Pro 1

Η συμβίωση με το μικρομεσαίο ηλεκτρικό της Volkswagen αφήνει μόνο ευχάριστες εντυπώσεις και μια γλυκιά γεύση για το μέλλον.

Μπορεί το ID.3 να μην είναι το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, είναι όμως το σημαντικότερο. Και αυτό γιατί ως μέλος της μικρομεσαίας κατηγορίας από πλευράς αμαξώματος, διαστάσεων, αλλά και σχετικά αντίστοιχης τιμής με τις κρατικές διευκολύνσεις, είναι υποχρεωμένο να διαδώσει ακόμα πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο κομμάτι του αγοραστικού κοινού, το μήνυμα αλλαγής που φέρνει.

VW ID.3 Pro 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την διάρκεια της δοκιμής που πραγματοποίησαμε το περασμένο καλοκαίρι, το ID.3 με το μεσαίο πακέτο μπαταριών (Pro, 58 kWh ωφέλιμη) μας εξέπληξε ευχάριστα χάρη στον ολοκληρωμένο και εύχρηστο χαρακτήρα του. Τα ευαίσθητα αισθητήρια και η εμπειρία μας μπορούν να αντιληφθούν άμεσα το ποιόν ενός νέου μοντέλου για να το κρίνουμε σε όλους τομείς, αλλά τι καλύτερο από το να ζήσεις ξανά μαζί του για αρκετά μεγαλύτερο διάστημα. Ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό μοντέλο, που δίκαια χαρακτηρίζεται ο “Σκαραβαίος” του 21ου αιώνα και αποτελεί ήδη μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας.

VW ID.3 Pro 4

Το αυτοκίνητο που μας διέθεσε η εγχώρια αντιπροσωπεία της Volkswagen είναι ένα από τα πρώτα ID.3 που πάτησαν τους τροχούς τους στη χώρα μας, στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού 1st Max του λανσαρίσματος με την 58άρα μπαταρία και τους 204 ίππους. Πέρα από το γεγονός ότι πρόκειται για μία κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση περιορισμένης παραγωγής που μας παρουσιάζει όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, με τα σχεδόν 9.000 χλμ. που είχε πραγματοποιήσει μέσα σε ένα χρόνο θα μας δείξει και πως “γερνάει” τους πρώτους μήνες της ζωής του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW ID.3 Pro 8

Παραλάβαμε το ID.3 μέσα Ιανουαρίου, μία εβδομάδα πριν την σφοδρή κακοκαιρία Ελπίδα. Το αναφέρουμε αυτό γιατί όλα τα αυτοκίνητα, και ειδικά τα ηλεκτρικά, μισούν τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Ως γνωστόν, η αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία των 58 kWh του ID.3 Pro σε μικτές συνθήκες και με ήπιο καιρό είναι κάτι παραπανω από 350 χλμ. (16 kWh/100 χλμ.). Κατά την διάρκεια της χιονοκαταιγίδας με τις θερμοκρασίες στο λεκανοπέδιο Αττικής να κυμαίνονται γύρω από τους 0 βαθμούς Κελσίου, η αυτονομία του ID.3 μας δεν μειώθηκε καθόλου, ενώ ανεπηρέαστη ήταν και η ένταση φόρτισης του ενσωματωμένου φορτιστή των 11 kW σε wallbox 22 kW. Επιπλέον, εκτιμήθηκε δεόντως το γεγονός ότι σε αυτές τις χαμηλές θερμοκρασίες ενεργοποιούνται αυτόματα το θερμαινόμενο κάθισμα και το τιμόνι. Καλά ξεκινήσαμε.

Όπως αντιλαμβάνεστε, για τη φόρτιση στο σπίτι υποστηρίζεται ισχύς έως και 11 kW κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από έξι ώρες. Και με τόση αυτονομία που προσφέρει το ID.3 Pro, χρειάζεται φόρτιση το πολύ δύο φορές την εβδομάδα, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό και το “άγχος φόρτισης” από το οποίο διακατέχεται κάθε ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW ID.3 Pro 7

Σε απλή οικιακή πρίζα, το ID.3 Pro φορτίζει με ρυθμό περίπου 12 km ανά ώρα. Οπότε, αν δεν έχετε wallbox, μπορείτε να γεμίσετε μια φορά τη μπαταρία σε κάποιο γρήγορο φορτιστή και ύστερα να κάνετε συντήρηση, ανακτώντας περισσότερα από 100 km με κάθε ολονύχτια φόρτιση. Επιπλέον, το ID.3 με το μεσαίο πακέτο μπαταριών υποστηρίζει φόρτιση και σε συνεχές ρεύμα μέχρι 100 kW, γεμίζοντας το 80% της μπαταρίας σε σχεδόν μισή ώρα.

Κατά την διάρκεια εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του ως long term test στο carandmotor.gr, το VW ID.3 Pro πέτυχε μέση κατανάλωση 16 kWh/100 χλμ. χωρίς προσπάθεια και με χρήση, κατά κύριο λόγο, του προγράμματος Comfort για πλήρη απόδοση του συστήματος κλιματισμού. Υπήρξαν όμως και στιγμές σε αποκλειστικά αστικές μετακινήσεις και με ενεργοποιήμενη την λειτουργία Brake για εντονότερη ανάκτηση της ενέργειας, που είδαμε κατανάλωση κοντά στις 13,5 kWh/100 χλμ.. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία που ξεπερνά με ευκολία τα 400 χλμ. (429 χλμ.), εάν κινείστε αποκλειστικά στην πόλη και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα λειτουργίας Eco.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW ID.3 Pro 7

Από πλευράς κόστους χρήσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι φορτίσαμε το ID.3 μας με τρεις διαφορετικούς τρόπους: σε οικιακό ρεύμα, σε 22άρι wallbοx επί πληρωμή και σε αντίστοιχης ισχύος δημόσιο wallbox χωρίς χρέωση (εκμεταλλευόμενοι τον διπλό φορτιστή του Δήμου Αθηναίων που βρίσκεται κοντά στα γραφεία του carandmotor). Η τελευταία περίπτωση δεν χρειάζεται ανάλυση, μιας και οι μετακινήσεις γίνονται δωρεάν. Όταν φορτίζαμε στο σπίτι μας, και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα, το κόστος για τις 16 kWh/100 χλμ. που καταναλώναμε δεν ξεπερνούσε τα 3 ευρώ (0,185 ευρώ/kWh). Στο επί πληρωμή wallbox, με μέση τιμή kWh τα 50 λεπτά, τα 100 χλμ. μας κόστισαν 8 ευρώ. Εάν ακολουθήσουμε την τακτική συντήρησης της στάθμης της μπαταρίας από το οικιακό μας ρεύμα που προαναφέραμε, τότε η οικονομία στην τσέπη μας είναι ουσιαστική. Σε περίπτωση μάλιστα που έχουμε δυνατότητα να φορτίσουμε και σε δωρέαν wallbox στην γειτονιά ή την εργασία μας, τότε το κόστος ανά χιλιόμετρο πέφτει ακόμα πιο πολύ.

VW ID.3 Pro 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς ποιότητας και “γήρανσης” του ιδιαίτερα ευρύχωρου εσωτερικού, τα 9.000 χλμ. που έγραφε ο ψηφιακός χιλιομετρητής μπορεί να ακούγονται λίγα, θα πρέπει όμως να θυμήσουμε ότι πρόκειται για δημοσιογραφικά, με ότι αυτό συνεπάγεται στην ταχύτητα κόπωσης του αυτοκινήτου συνολικά. Η βαφή στα διάφορα σημεία του αμαξώματος δεν παρουσίαζε αλλοιώσεις, τα πλαστικά τμήματα έχουν διατηρήσει την εικόνα τους και οι τσιμούχες την ελαστικότητά τους. Σε παρόμοια, πολύ καλή κατάσταση είναι και η καμπίνα. Τα σκληρά πλαστικά δεν έχουν εμφανίσει γραντζουνιές και η κορυφαία συναρμογή τους δεν επέτρεψε τριγμούς, ενώ οι ταπετσαρίες έχουν παραμείνει στη θέση τους και δεν έχουν φθορές στα πλαϊνά μέρη των εμπρός καθισμάτων. Οι οθόνες των 5,3 και 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αντίστοιχα, έχουν κρατήσει την ζωντάνια τους, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο ενημερώθηκε πρόσφατα και προστέθηκαν ορισμένες ευκολίες, όπως για παράδειγμα ο μηδενισμός του μερικού και ολικού χιλιομετρητή από τον υπολογιστή ταξιδίου και όχι από διαφορετικό μενού.

VW ID.3 Pro 3

Στον δρόμο, η εμπειρία οδήγησης δεν έχει αλλοιωθεί και παραμένει ευχάριστη. Η ανάρτηση (γόνατα εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ του Sport Plus πακέτου του ID.3 μας, δείχνει να μην έχει κουραστεί και προσφέρει αθόρυβη κύλιση και άνεση υψηλού επιπέδου, ακόμα και με τους τροχούς 20 ιντσών της έκδοσης 1st Max. Παράλληλα, το πλαίσιο MEB με το πακέτο μπαταριών χαμηλά στο πάτωμα έχει διατηρήσει την κορυφαία ακαμψία του και σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο και τους ξακρισμένους τροχούς, αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το οδηγικό ταμπεραμέντο του ηλεκτρικού μικρομεσαίου της VW. Μην ξεχνάτε ότι το ηλεκτρομοτέρ που βρίσκεται στον πίσω άξονα προσφέρει επιδόσεις GTi (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.) και μπορεί να σας γαργαλήσει για να πατήσετε το “Play” (δεξί πεντάλ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
VW ID.3 Pro 9

Το VW ID.3 Pro που οδηγούσαμε για περισσότερα από 1.000 χλμ. σε ακόμα πιο ρεαλιστικές συνθήκες, δεν επιβεβαίωσε απλά τα όσα είχαμε γράψει στην δοκιμή του, αλλά απέδειξε ότι το μινιμαλιστικό εσωτερικό του είναι “ακούραστο” και ότι το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που διαθέτει έχει συνέπεια στην απόδοσή του και δεν το επηρεάζουν εύκολα οι καιρικές συνθήκες της χώρας μας. Πλέον έχει γράψει συνολικά πάνω από 10.000 χλμ. και ελπίζουμε να το οδηγήσουμε με άλλα τόσα στο κοντέρ για να δούμε πως αντιστέκεται στον χρόνο και την χρήση. Εις το επανιδείν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 204 PS, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: 7,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 415 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 62 kWh (58 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.261/1.809/1.552 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.794 κιλά
Χώρος αποσκευών: 385 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 42.900 ευρώ (33.900 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση)* / 0 ευρώ
*Αφορά την έκδοση ID.3 Pro Prime, την μοναδική διαθέσιμη στην χώρα μας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ