1.200 χλμ. με το ηλεκτρικό Nissan LEAF – Πόσο μας έκαψε;

Nissan Leaf e+ Long Term 1

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν πραγματικότητα και για την ελληνική αγορά, και από τις δοκιμές μακράς διαρκείας του carandmotor δεν θα μπορούσε να λείπει ένα μοντέλο πρωτεργάτης της “φυλής”, το Nissan LEAF.

Το ηλεκτρικό hatchback της Nissan δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου, είναι όμως αυτό που έδωσε υπόσταση στο αγοραστικό μερίδιο της ηλεκτρικής κινητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μέχρι τον περασμένo Φεβρουάριο και οι δύο γενιές του LEAF είχαν πουλήσει κοντά στα 580.000 αυτοκίνητα, ενώ μέχρι τις αρχές του 2020 ήταν το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία.

Nissan Leaf e+ Long Term 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη γενιά του Nissan LEAF παρουσιάστηκε το 2018 και το 2019 εμπλουτίστηκε με μία ισχυρότερη έκδοση e+ που διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία και την τοποθετεί στην κορυφή της γκάμας. Οι αναβαθμίσεις όμως δεν σταματούν εδώ για το ηλεκτρικό μικρό οικογενειακό της ιαπωνικής εταιρείας, καθώς σχεδόν κάθε χρόνο αποκτά πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Το δικό μας Nissan LEAF είναι MY'21 στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta για την έκδοση e+, αλλά ενδιάμεση για την γκάμα συνολικά. Η βασική Acenta συνδυάζεται μόνο με το ηλεκτρομοτέρ των 150 ίππων και το πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 40 kWh (39 kWh ωφέλιμη).

Nissan Leaf e+ Long Term 3

Το Nissan LEAF e+ με τους 218 ίππους και την μπαταρία των 62 kWh (59 kWh ωφέλιμη), εμπλούτισε τον στόλο αυτοκινήτων του carandmotor.gr που υπόκεινται σε δοκιμές μακράς διαρκείας στις αρχές Απριλίου, με τον ψηφιακό ολικό χιλιομετρητή να γράφει 7.090 χλμ. Κύρια αποστολή του ήταν να υποστηρίξει την συντακτική ομάδα στις καθημερινές της αστικές αποστολές, αλλά και να αφήσει το βαρύ της αποτύπωμα στην ειδική ενότητα του site μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το γεγονός ότι το ηλεκτρικό hatchback της Nissan κυκλοφορεί κάμποσα χρόνια στην αγορά, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά είναι επίκαιρα και με το παραπάνω. Ακόμα και η σφηνοειδής σιλουέτα του, που την θεωρούμε συνηθισμένη μιας και το βλέπουμε συχνά στους δρόμους, είναι αρκετά μελετημένη και εξασφαλίζει μαζί με τα ουσιαστικά αεροδυναμικά βοηθήματα συντελεστή Cd 0,28. Επιπλέον, το 5θυρο αμάξωμα ξεγελάει το μάτι και δεν μαρτυρά το μήκος του που φτάνει τα 4μιση μέτρα (4,49 για την ακρίβεια). Ο κύκλος στροφής όμως των 10,6 μέτρων βοηθά την ευελιξία στην πόλη και κρύβει τον όγκο του 5θυρου ηλεκτρικού hatch.

Nissan Leaf e+ Long Term 4

Όπως συμβαίνει και με την εξωτερική εμφάνιση, έτσι και η σχεδίαση της καμπίνας του Nissan LEAF παραπέμπει επίτηδες σε συμβατικής τεχνολογίας αυτοκίνητο, που βοηθά τον κλασικό οδηγό για πιο εύκολη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, με τον οδηγό να ενημερώνεται από έναν πίνακα οργάνων που συνδυάζει μία ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών και ένα αναλογικό ταχύμετρο. Η πληροφορία που δίνει η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι πολύ πλούσια και κατανοητή, και περιλαμβάνει ακόμα και ένδειξη για την θερμοκρασία και την απώλεια χωρητικότητας της μπαταρίας. Το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect δεν εντυπωσιάζει με τα γραφικά του, αλλά έχει καλή ευκρίνεια στην οθόνη του, είναι άμεσο στις εντολές και έχει μεγάλες δυνατότητες σύνδεσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Leaf e+ Long Term 5

Τα σκληρά πλαστικά που αποτελούν κατά κύριο λόγο την καμπίνα του Nissan LEAF είναι καλής ποιότητας με αντίστοιχο μοντάρισμα, αν και σε ορισμένα χαμηλά σημεία η συναρμογή θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ο ένας χρόνος ζωής με τα κοντά 7.000 χλμ. που το παραλάβαμε και τα 1.200 χλμ. που του προσθέσαμε εμείς μέσα σε ακριβώς τέσσερις εβδομάδες, δεν δείχνουν να επηρεάζουν την αντοχή τους ή την εικόνα τους με γρατζουνιές και αλλαγές στο χρώμα. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ανοιχτόχρωμες διακοσμητικές φάσες στο ταμπλό και το μέσο του πάνελ των θυρών. Συνδυάζονται με τις αντίστοιχου χρώματος επενδύσεις στα καθίσματα και φέρουν ελαφριά γέμιση για να είναι πιο ευχάριστες στην υφή. Παράλληλα, κάνουν και αρκετά πιο φωτεινό το εσωτερικού του ηλεκτρικού μικρού οικογενειακού.

Nissan Leaf e+ Long Term 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός θα βρει την θέση που τον βολεύει, χάρη στο στάνταρ ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικά τιμόνι των εκδόσεων MY'21, με το άνετο κάθισμα όμως να μην προσφέρει έντονη πλευρική στήριξη, αλλά και να μην παρουσιάζει αλλοιώσεις ως προς το σχήμα του μετά τα κοντά 8μιση χιλιάδες χιλιόμετρα. Οι χώροι θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι για το μήκος του, αλλά και πάλι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικους. Ο χώρος αποσκεύων είναι μεγάλος με τα 435 λίτρα του και θα βολέψει αρκετά μπαγκάζια.

Nissan Leaf e+ Long Term 10

Τα προγράμματα λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του Leaf είναι δύο, Normal και Eco, και η ανάκτηση ενέργειας που διαθέτουν ήδη ενισχύεται από τις λειτουργίες brake και e-Pedal, με την τελευταία να επιτρέπει την κίνηση μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση, αποκλειστικά με την χρήση του πεντάλ του γκαζιού. Και μάλιστα το κάνει πολύ πετυχημένα. Η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα είναι πανταχού παρούσα και τα 340 Nm της έκδοσης βοηθούν στα να υπάρχει “ελευθερία κινήσεων” στην ζούγκλα της περιφέρειας. Γιατί όπως και να το κάνουμε, αλλιώς είναι να έχεις 218 ίππους και τόση ροπή με την σκέψη, και να μην ενοχλείς ακουστικά ή να κινείς υποψίες οπτικά. Με την 5θυρη σιλουέτα χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, το Nissan LEAF είναι ένα πραγματικό Q car για τους μη ενήμερους στα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης (0-100 χλμ. σε μόλις 6,9 δλ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Leaf e+ Long Term 12

Η ανάρτηση του Nissan LEAF έχει σφιχτή ρύθμιση που προσφέρει πειθαρχημένο έλεγχο και δεν υποβαθμίζει την άνεση, αλλά λειτουργεί καλύτερα και πιο αθόρυβα όσο ανεβαίνει η ταχύτητα κίνησης. Το πλαίσιο είναι αρκετά στιβαρό και το μπροστινό άμεσο, αλλά το ελαφρύ τιμόνι του δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα και στις τέσσερις γωνίες, είναι δυνατά και δεν κουράζονται από τα 1.756 κιλά του ηλεκτρικού hatch, αλλά θέλουν αποφασιστικό πάτημα γιατί έχουν σπογγώδη αίσθηση λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

Nissan Leaf e+ Long Term 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγάλο πακέτο μπαταριών της έκδοσης e+ με τις 59 ωφέλιμες kWh εξασφαλίζει ανταγωνιστική αυτονομία και επιτρέπει βόλτες χωρίς δεύτερες σκέψεις. Μάλιστα, η κατανάλωση των 18,5 kWh που ανακοινώνει η Nissan σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, θεωρούμε ότι είναι αρκετά απαισιόδοξη. Στα “πόδια” μας κατανάλωσε κατά μέσο όρο 16,2 kWh χωρίς κόπο, με χρήση του συστήματος κλιματισμού τις πρώτες ζεστές μέρες της Μαίου, και ας έκοβε μερικά χιλιόμετρα αυτονομίας. Η αυτονομία με γεμάτη την μπαταρία δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 350 χλμ., ενώ με την χρήση του προγράμματος Eco, του e-Pedal για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας στην πόλη και σωστής ανάγνωσης της ροής της κίνησης, η κατανάλωση φλέρταρε με χαμηλά 13άρια και η συνολική αυτονομία με τα 440 χλμ.

Nissan Leaf e+ Long Term 9

Εάν κάτι θα θέλαμε από το Nissan LEAF e+ που είχαμε για δοκιμής μακράς διαρκείας, είναι ένας ταχύτερος on-board charger. Τα 6,6 kW που μπορεί να τραβήξει από αντίστοιχης ισχύος wallbox, μεταφράζονται σε κάτι λιγότερο από 11 ώρες για μια πλήρη φόρτισή της. Θα πείτε, και με το δίκιο σας, ότι δεν αφήνουμε ποτέ να πέσει η “στάθμη” στο 0% και δεν φορτίζουμε ποτέ πάνω από το 80% την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να την διατηρήσουμε σε “φόρμα” και να κερδίσουμε χρόνο. Σε αυτή την περίπτωση, ναι, μία ολονύκτια φόρτιση σε wallbox 7,4 kW θα γεμίσει με ευκολία την μπαταρία. Για κάποιον που θέλει γρήγορη φόρτιση, υπάρχει δυνατότητα ταχυφόρτισης σε λήψη CHAdeMO έως 100 kW που φορτίζει την μπαταρία από το 10% έως το 80% σε 35 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Leaf e+ Long Term 13

Το κόστος φόρτισης του LEAF δεν μας απασχόλησε και πολύ, καθώς τις λιγοστές φορές που “κουμπώθηκε” το έκανε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε δωρεάν 22άρι wallbox του Δήμου Αθηναίων που βρίσκεται κοντά στα γραφεία μας. Σε συμπληρώματα φόρτισης που πραγματοποιούσαμε στο σπίτι μας, το κόστος για τις 16,2 kWh/100 χλμ. που καταναλώναμε δεν ξεπερνούσε τα 2μιση ευρώ (0,15 ευρώ/kWh), ενώ στο επί πληρωμή wallbox, με μέση τιμή kWh τα 50 λεπτά, τα 100 χλμ. μας κόστισαν 8,10 ευρώ.

Nissan Leaf e+ Long Term 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Nissan LEAF επέστρεψε στην θαλπωρή του γκαράζ της ελληνικής αντιπροσωπείας με 8.290 χλμ στο χιλιομετρητή, βάζοντας για ένα μήνα σταθερά 300 χλμ. την εβδομάδα και απαιτώντας ελάχιστες φορτίσεις χάρη στην ικανή αυτονομία που προσφέρει η σωστή διαχείριση της ενέργειας του ηλεκτρικού συστήματος. Σε συνδυασμό με τον εύκολο στην οδήγηση χαρακτήρα, το σωστά ρυθμισμένο one pedal mode, το αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και τον πλούσιο εξοπλισμό της ευρύχωρης καμπίνας, καταλαβαίνουμε γιατί παραμένει ανταγωνιστικό ακόμα και τώρα που έχουν αυξηθεί οι αγοραστικές επιλογές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με αυτή την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Nissan στα ηλεκτρικά με τις δύο γενιές LEAF και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ανυπομονούμε να οδηγήσουμε το νέο SUV Ariya.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 218 PS, 340 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 6,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 157 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16,2 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 385 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 62 kWh (59 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.490/1.788/1.540 χλστ., 2.700 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.756 κιλά
Χώρος αποσκευών: 435 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: από 39.400 ευρώ (30.400 ευρώ με κρατική επιδότηση και απόσυρση)* / 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ