Δοκιμάζουμε το νέο BYD ATTO 2

BYD ATTO 2 1

Η BYD μεγαλώνει διαρκώς την γκάμα της στην εγχώρια αγορά και η τελευταία προσθήκη είναι το πολλά υποσχόμενο ηλεκτρικό B SUV της.

Η BYD ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα στη χώρα μας πριν ένα χρόνο και ήδη κοσμούν τις εκθέσεις της έξι διαφορετικά μοντέλα, επαναφορτιζόμενης υβριδικής (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικής (BEV) τεχνολογίας.

Το μέχρι τώρα δείγμα γραφής της κινεζικής εταιρείας είναι αρκετά θετικό, με όλα τα μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στις κατηγορίες που ανήκουν. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν σε δυνατότητες ηλεκτρικά μοντέλα εταιρειών με βαριά φανέλα.

BYD ATTO 2 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι προσδοκίες μας για τη νέα σοδειά της BYD είναι υψηλές, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο του νέου αμιγώς ηλεκτρικού B SUV ATTO 2 που δοκιμάζουμε. Δεν του έφτανε δηλαδή που πέφτει σε ένα λάκκο γεμάτο φίδια, βλ. κατηγορία B SUV, και πρέπει να βγει ζωντανό, έχει και εμάς που δεν θα του καταλογίσουμε εύκολα πταίσματα «νεότητας».

Με ευρωπαϊκό αέρα

Το νέο BYD ATTO 2 τοποθετείται στη γκάμα ανάμεσα στα Dolphin και ATTO 3, και από πλευράς διαστάσεων κυμαίνεται ανάμεσα στα B και C SUV (μήκος 4,31 μέτρα), με την σχεδίαση να κρύβει το όγκο του.

Η τελευταία ακολουθεί την σύγχρονη εκδοχή της εταιρείας που έχει επιμεληθεί ο αρχισχεδιαστής Wolfgang Egger, με κυρίαρχο στοιχείο να αποτελούν οι καμπύλες και οι ανάγλυφες επιφάνειες. Οι αναλογίες του είναι σωστές και σε αυτό βοηθά το μακρύ μεταξόνιο, το σωστό μέγεθος καμπίνας και οι κοντοί πρόβολοι.

BYD ATTO 2 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εμπρός μέρος εντοπίζουμε τον λογότυπο στην κλειστή μάσκα που ενώνει τα σχετικά λεπτά φώτα τεχνολογίας LED και ακριβώς από κάτω συναντάμε μια εισαγωγή αέρα για λόγους ψύξης. Ο προφυλακτήρας χαρίζει μια σπορ νότα με τις λειτουργικές πλευρικές εισαγωγές αέρα να φροντίζουν για την εξομάλυνση της ροής του αέρα στους εμπρός τροχούς.

BYD ATTO 2 22

Από το πλάι, το κύριο highlight είναι οι τονισμένοι θόλοι και τα πλαστικά προστατευτικά που εκτείνονται μέχρι το μαρσπιέ και τον καλύπτουν για να μην λερώνονται τα μπατζάκια των επιβατών στο έμπα έβγα. Ψηλότερα συναντάμε την «αιωρούμενη οροφή», χάρη στις μαύρες κολόνες και την ρευστή σχεδίαση της πίσω, ενώ δεν απουσιάζουν και οι ράγες οροφής που φέρουν όλα τα SUV. Ταυτόχρονα, οι χειρολαβές είναι χωνευτές για λόγους αεροδυναμικής απόδοσης.

BYD ATTO 2 23
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πίσω μέρος βρίσκουμε έναν τονισμένο προφυλακτήρα με πλαστική προστατευτική ποδιά που φέρει canards, ενώ ψηλότερα υπάρχει μια LEDόμπαρα που ενώνει τα περίτεχνα φώτα αντίστοιχης τεχνολογίας και μια μεγάλη ανάγλυφη αεροτομή. Επιγραφή «Build Your Dreams» στο κέντρο της πίσω πόρτας δεν υπάρχει και δεν θα ξανακάνει την εμφάνισή της, τουλάχιστον για τα μοντέλα που έρχονται στην Ευρώπη. Την εικόνα συμπληρώνουν οι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις τροχοί αλουμινίου των 17 ιντσών. Η αλήθεια όμως είναι ότι δείχνουν οριακοί στο μάτι για τον όγκο του μοντέλου, με μια 4άδα 18 ιντσών να μην αποτελεί υπερβολική επιλογή, προσθέτοντας φυσικά επιπλέον δυναμική στο σύνολο.

Προσεγμένο και ευρύχωρο

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι απλές γραμμές και το αισθητικό αποτέλεσμα δεν είναι «φλύαρο» όπως συμβαίνει καμιά φορά στα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό ευνοεί την μετάβαση των οδηγών που διστάζουν να τα επιλέξουν, μιας και θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν εσωτερικό φουτουριστικής σχεδίασης για να συμβαδίσουν, στο μάτι, με την νέα τεχνολογία.

Τα υλικά που το αποτελούν είναι καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά με πολύ καλό μεταξύ τους μοντάρισμα, τα οποία χωρίζονται από μία ευχάριστης υφής συνθετική φάσα με αφρώδη γέμιση.

BYD ATTO 2 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα οικολογικά δέρματα (vegan) που ντύνουν τα καθίσματα έχουν ωραία υφή, με τα εμπρός να διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση (ρυθμιζόμενο και σε ύψος του οδηγού). Έχουν σπορ σχεδίαση, στηρίζουν σωστά το σώμα και δεν κουράζουν σε πολύωρες διαδρομές, ενώ προσφέρουν και εποπτική θέα χάρη στο ύψος τους. Σε συνδυασμό με το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός είναι κορυφαίου επιπέδου.

BYD ATTO 2 4

Οι χώροι που προσφέρει η ευήλια καμπίνα με την στάνταρ πανοραμική οροφή (με ηλεκτρικό σκιάδιο παρακαλώ) είναι γενναιόδωροι, επιτρέποντας σε τέσσερις ενήλικους να κινηθούν χωρίς παραχωρήσεις για τα πόδια ή το κεφάλι τους. Ένας τρίτος πίσω δεν θα δυσκολευτεί να ταξιδέψει και ας μην έχει προσκέφαλο, καθώς θα βρεί εύκολα χώρο για τα γόνατα και τα πέλματά του στο επίπεδο πάτωμα. Σε όλα αυτά βέβαια βοηθά η τύπου skateboard e-Platform 3.0 που έχει ως δομικό στοιχείο την λεπτή μπαταρία Blade της BYD.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2 21

Η συγκεκριμένη εκδοχή της εξελιγμένης για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πλατφόρμας, φέρει ημιάκαμπτο πίσω άξονα αντί για πολλαπλούς συνδέσμους που έχουν τα αδελφά μοντέλα που την χρησιμοποιούν, με σκοπό να ενισχυθεί η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας και διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης, διπλό πάτωμα για την δημιουργία επίπεδου χώρου σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος, ενώ δεν λείπουν και οι γάντζοι για χειραποσκευές.

BYD ATTO 2 12
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υψηλή βαθμολογία παίρνει και στον τομέα της πρακτικότητας, με τις θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα να είναι πολλές και χρηστικές. Σε πολύ καλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία που υποβοηθάτε από ορισμένα πλήκτρα που βρίσκονται γύρω από τον επιλογέα για τις βασικές λειτουργίες (πρόγραμμα οδήγησης, ένταση ανάκτησης ενέργειας, ξεθάμπωμα εμπρός παρμπρίζ κ.α.), και το αναβαθμισμένο και κατανοητό λειτουργικό του συστήματος πολυμέσων.

BYD ATTO 2 10

Το BYD ATTO 2 ξεχωρίζει και για τον ψηφιακό του κόσμο, με τον οδηγό να ενημερώνεται από έναν πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών με πλούσια πληροφορία και δύο διαφορετικά σχεδιαστικά μοτίβα, και τους επιβάτες από ψυχαγωγούνται από σύστημα πολυμέσων με περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8 ιντσών (10,1 ιντσών στην έκδοση Active). Το τελευταίο διαθέτει την αναβαθμισμένη εκδοχή του λογισμικού της BYD και εκτελεί αστραπιαία τις εντολές του οδηγού, έχει εύκολο μενού και τα γραφικά του είναι πολύ όμορφα. Ταυτόχρονα, προσφέρει μεγάλη συνδεσιμότητα και ενσωματώνει ψηφιακή βοηθό με φωνητικές εντολές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καλοθρεμμένο

Το ATTO 2 βασίζεται στην e-Platform 3.0 που έχει εξελιχθεί για να αποτελεί την ραχοκοκαλιά ηλεκτρικών συστημάτων και φέρει την μπαταρία ως δομικό στοιχείο, εν είδει πατώματος (Cell-to-Body). Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δεν βοηθά μόνο στην αύξηση της ακαμψίας, αλλά και της παθητικής ασφάλειας.

Οι μπαταρίες Blade είναι τύπου LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) και μεταξύ άλλων, έχουν μικρότερο κόστος κατασκευής (λιγότερες σπάνιες γαίες και απουσία κοβαλτίου) σε σχέση με τις συμβατικές ιόντων λιθίου. Τις κατασκευάζει εξολοκλήρου η BYD, με ότι θετικό συνεπάγεται σε τεχνογνωσία, κόστος και διαθεσιμότητα.

BYD ATTO 2 5

Ταυτόχρονα, τα πακέτα μπαταριών τύπου Blade έχουν πιο μαζεμένες διαστάσεις και είναι πιο ασφαλή, όχι όμως και πιο ελαφριά. Παράλληλα, περνάνε από πολλά τεστ ασφάλειας και αξιοπιστίας, με την πιο γνωστή δοκιμασία να είναι αυτή του καρφιού. Η διάτρηση της μπαταρίας με καρφί είναι ένα πολύ απαιτητικό τεστ, με την Blade να μην ανεβάζει θερμοκρασία (μηδενικός κίνδυνος φωτιάς) και να μην «καπνίζει». Ακόμα, αντέχει βάρος 50 τόνων χωρίς να εντοπίζεται διαρροή, να παραμορφώνεται, να σπάει ή να χάνει τη χρηστικότητά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2 19

Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της BYD, έτσι και το νέο ATTO 2 διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης «8 σε 1» και αντλία θερμότητας υψηλής απόδοσης στον βασικό εξοπλισμό. Το συγκεκριμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης ενσωματώνει τη μονάδα ελέγχου, το σύστημα διαχείρισης μπαταρίας, τη μονάδα κατανομής ισχύος, το ηλεκτρομοτέρ, την μονάδα ελέγχου του, τη μετάδοση, τον διαχειριστή DC-DC και τον ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW). Αυτό το «πακετάρισμα» προσφέρει στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αποδοτικότητα που φτάνει το 90%. Χώρια τις μαζεμένες διαστάσεις.

BYD ATTO 2 27
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ATTO 2 διατίθεται σε μία έκδοση με εμπρός ηλεκτρομοτέρ 177 ίππων και 290 Nm, και μπαταρία χωρητικότητας 45,1 kWh (42,4 kWh ωφέλιμη). Διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal, Sport και Snowfield για το σύστημα κίνησης και δύο για το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας (δεν έχει one pedal mode). Ακόμα, ο οδηγός μπορεί να επέμβει στο βάρος του τιμονιού και την υποβοήθηση των φρένων.

BYD ATTO 2 16

Το βάρος του ATTO 2 ξεπερνά ελαφρώς τον ενάμιση τόνο και οι επιδόσεις που ανακοινώνει η BYD είναι δυνατές για το πιο compact SUV της. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 7,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

BYD ATTO 2 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός συμβαδίζει με τις μετρήσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής, με το ηλεκτρικό σύστημα να παρουσιάζει σθένος ακόμα και κοντά στην τελική του. Βέβαια, ως μοντέλο της BYD που είναι δεν θα μπορούσε να κάνει και αλλιώς, προσφέροντας τις επιδόσεις που επιβάλει η συγκεκριμένη τεχνολογία.

BYD ATTO 2 26

Οι τροχοί των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/60 που προορίζονται για ηλεκτρικά SUV, εισφέρουν στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την άνεση με το κράτημα, έχει συγκροτημένη λειτουργία, και παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου πίσω άξονα, δύσκολα θα ακουστεί ή θα αναπηδήσει.

BYD ATTO 2 11
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδηγώντας το θα νοιώσεις αμέσως την υψηλή ακαμψία της κατασκευής και την σπιρτάδα του συστήματος κίνησης, με το τιμόνι να έχει μέτρια αίσθηση αλλά σωστό βάρος. Στον ανοιχτό δρόμο παρουσιάζει πολύ καλή ευθυβολία, με την ησυχία στην καμπίνα να πλήττεται μόνο στις υψηλές ταχύτητες από τον αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από τους καθρέφτες. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, οι επιβάτες θα βιώσουν ένα αρκετά ήσυχο περιβάλλον.

BYD ATTO 2 20

Στην πόλη, οι σχετικά compact διαστάσεις βοηθούν στους ελιγμούς και τα ψηλοπρόφιλα ελαστικά κάνουν ακόμα πιο εύκολο το έργο της ανάρτησης, ενώ στον επαρχιακό θα κινηθεί σβέλτα χωρίς κόπο και με ασφάλεια.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και συμπαγή πίσω, με το πλατύ πεντάλ να διαθέτει αναλογικότητα στο πάτημα αλλά μέτρια αίσθηση λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2 7

Στον τομέα της φόρτισης και της αυτονομίας, το ATTO 2 διαθέτει στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση ισχύος 65 kW (θα θέλαμε ισχυρότερη). Αυτό σημαίνει ότι μία πλήρης φόρτιση σε 11άρι τριφασικό wallbox θα διαρκέσει περίπου 5μιση ώρες, ενώ σε περίπτωση που «κουμπώσει» σε ταχυφορτιστή θα χρειαστεί 28 λεπτά για ποσοστό φόρτισης από το 30% έως το 80%. Ακόμα, διαθέτει λειτουργία V2L ισχύος 3.3 kWh

BYD ATTO 2 24
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής είναι ελαφρώς χαμηλότερη από αυτή που αναφέρει ο κατασκευαστής κατά WLTP, με τις 14,8 kWh/100 χλμ. που πετύχαμε να μεταφράζονται σε αυτονομία 305 χλμ. Σε ήπιες αστικές συνθήκες κίνησης, η μέση κατανάλωση ενέργειας θα πέσει κάτω από τις 13 kWh/100 χλμ., πιάνοντας με ευκολία τα 360 χλμ. αυτονομίας. Σε ένα επικείμενο όμως ταξίδι θα χρειαστεί προγραμματισμός για τις ενδιάμεσεις φορτίσεις, καθώς η χωρητικότητα της μπαταρίας θα προσφέρει περίπου 250 χλμ. (17,5 kWh/100 χλμ.).

Στο ταμείο

Το BYD ATTO 2 διατίθεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Active και Boost, με τις διαφορές στον ήδη πλούσιο βασικό εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, να εντοπίζονται υπέρ της τελευταίας στην ύπαρξη ηλεκτρικά αναδιπλούμενων καθρεφτών, στο σύστημα θέρμανσης τιμονιού και εμπρός καθισμάτων, στον ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, στο σύστημα πολύμεσων των 12,8 ιντσών και των 8 ηχείων αντί για 10,1 ιντσών με 6 ηχεία, στην ασύρματη φόρτιση smartphone (15W), στους εμπρός αισθητήρες στάθμευσης και την 360 μοιρών κάμερα. Η τιμή της Active έχει καθοριστεί στα 22.735 ευρώ και της Boost στα 24.250 ευρώ, πάντα σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Επιπλέον, το νέο ATTO 2 καλύπτεται από 6 χρόνια βασική εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BYD ATTO 2 8

Εν κατακλείδι, το ATTO 2 αποτελεί άλλη μία εύχαριστη έκπληξη από την BYD, καθώς ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας του επιτρέπει να κοιτά στα ίσια τον σκληρό ανταγωνισμό της εξαιρετικά δημοφιλούς κατηγορίας των B SUV και να διεκδικεί δίκαια και με αξιώσεις μια ηγετική θέση σε αυτή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Εμπρός κινητήρας: ηλεκτρικός, 177 ίπποι (130 kW), 290 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 16 kWh/100 χλμ., 0 γρ./χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 312 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 45,1 kWh (42,4 kWh ωφέλιμη)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.310/1.830/1.675 χλστ., 2.620 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.515 κιλά
Χώρος αποσκευών: 400 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.990 ευρώ (Από 22.735 ευρώ με επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ