To πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV στην ιστορία της Skoda πάτησε επί ελληνικού εδάφους, δίνοντάς μας την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την έκδοση των 180 ίππων.
Για την Skoda η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί μια άγνωστη «λέξη». Αποτελώντας τις τελευταίες δύο δεκαετίες έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου Volkswagen, η τσεχική φίρμα είχε την ευκαιρία να βρεθεί στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων.
Μια ευκαιρία που τις περισσότερες φορές αξιοποίησε, απαντώντας ευθέως σε εκείνους που αμφισβήτησαν έστω και για μια στιγμή την ικανότητά της να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές της.
BUY NOW
Έτσι, λοιπόν, μετά τον πλήρη εξηλεκτρισμό του μικρού Citigo, η Skoda δείχνει πανέτοιμη να πραγματοποιήσει το αμέσως επόμενο βήμα και να επιταχύνει τη διαδικασία μετάβασής της σε ένα νέο, πολλά υποσχόμενο καθεστώς. Εκείνο της δημιουργίας ηλεκτροκίνητων προτάσεων, οι οποίες εξελίχθηκαν ευθύς εξαρχής ώστε να μας οδηγήσουν στο μέλλον.
Αγαθός γίγαντας
Μπορεί το Skoda Enyaq iV να έχει την όψη ενός επιβλητικού-συμβατικού SUV, πίσω όμως από το εντυπωσιακό σε διαστάσεις και σχεδιασμό αμάξωμά του κρύβεται η προσπάθεια της τσεχικής φίρμας να αποκτήσει μια ξεκάθαρη τεχνολογική υπεροχή.
Oυσιαστικά πρόκειται για το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV στην ιστορία της Skoda, το οποίο στις λεπτομέρειες θυμίζει το αντίστοιχου μεγέθους και προδιαγραφών VW ID.4. Τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, όπως άλλωστε και τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη, με το Enyaq iV να ακολουθεί παρ’ όλα αυτά έναν διαφορετικό «δρόμο» και να υιοθετεί έναν διαφορετικό προσανατολισμό.
Ο ξεχωριστός σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος σε συνδυασμό με το μήκος των 4,65 μέτρων δεν του επιτρέπει να περνά απαρατήρητο, χαρίζοντάς του τους πολύτιμους πόντους από την κερδισμένη μάχη των πρώτων εντυπώσεων.
Άλλωστε ποιοτικότερο, σε σχέση με το «αδελφό» VW ID.4 είναι το δείγμα γραφής του εσωτερικού, στο οποίο κυριαρχεί η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 13 ιντσών (από το επίπεδο εξοπλισμού Loft).
Οι πληθωρικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές, συμπληρώνουν τη γενναιοδωρία με την οποία έχει προσεγγίσει η Skoda την ηλεκτροκίνητη φύση του Enyaq iV, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αποκλείσει οποιαδήποτε υποψία συμβιβασμού στο εσωτερικού του αυτοκινήτου.
Στην πίσω σειρά καθισμάτων συνυπάρχουν με χαρακτηριστική άνεση έως και τρεις επιβάτες, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών έχει αφετηρία τα 585 λίτρα, φτάνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 1.710 λίτρα.
Ηλεκτροκίνητη υπεροχή
Στη δικίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου, το ένα και μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετείται στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι και ο κινητήριος. Αντιστοίχως, η τοποθέτηση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου, ενεργειακής χωρητικότητας 62 kWh στην έκδοση της δοκιμής, στο δάπεδο του αμαξώματος περιορίζει περαιτέρω το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου χωρίς να κλέβει πολύτιμο χώρο από την καμπίνα επιβατών.
Παρά τους 180 ίππους και τα 310 Nm ροπής, η αυτονομία της εν λόγω έκδοσης ανέρχεται σε μεικτές συνθήκες τα 412 χιλιόμετρα και ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα στην περίπτωση που τα περισσότερα από αυτά διανυθούν σε αστικό περιβάλλον.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, ωστόσο, στον κώδικα συμπεριφορά του Skoda Enyaq iV στην άσφαλτο είναι η άνεση και η αυτοπεποίθηση που προσφέρει στον οδηγό να αλλάζει κατά το δοκούν τον ρυθμό. Παρά το βάρος των 2 τόνων, το τσεχικό SUV παραμένει ευέλικτο και απρόσμενα άνετο μέσα στην πόλη, χωρίς να χάνει σε αποτελεσματικότητα όταν βρεθεί μακριά από αυτήν.
Είναι στο χέρι ή για την ακρίβεια… στο πόδι του οδηγού να χαράξει τη στρατηγική, επιλέγοντας είτε να κυνηγήσει ένα νέο ρεκόρ αυτονομίας είτε να γευθεί την αβίαστη επιτάχυνση που προσφέρει το ηλεκτροκίνητο SUV.
Σε κάθε περίπτωση τα προγράμματα οδήγησης βρίσκονται εκεί για να προσαρμόσουν την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ τουλάχιστον τρεις είναι και τα επίπεδα της ανάκτησης ενέργειας, τα οποία καλείσαι να τα επιλέξεις από τα γνώριμα paddles στο τιμόνι.
Το Skoda Enyaq iV των 180 ίππων κοστίζει στη χώρα μας 39.700 ευρώ, τιμή η οποία μειώνεται με το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης στα 34.898 ευρώ. Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ (τιμή με επιδότηση) ξεκινά η έκδοση των 148 ίππων, ενώ η κορυφαία -για την ώρα- έκδοση του τσεχικού SUV απόδοσης 204 ίππων τιμολογείται στα 40.699 ευρώ (τιμή με επιδότηση).
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ