Αποστολή στο Παρίσι: Πρώτη επαφή με το νέο XEV YOYO PRO

XEV YOYO PRO 1

Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα microcars στην Ευρώπη αναβαθμίζεται σε σημαντικούς τομείς με στόχο να ξεχωρίσει του ανταγωνισμού αλλά και να βελτιώσει το είδος.

Η μικροκινητικότητα αναπτύσσεται γρήγορα και ο υποψήφιος αγοραστής αρχίζει σιγά σιγά να έχει επιλογές. Μία από τις νεότερες προσθήκες είναι το YOYO της XEV που λανσαρίστηκε στη χώρα μας στις αρχές τους έτους και χάρη στα χαρακτηριστικά του, αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της κατηγορίας.

XEV YOYO PRO 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αφορμή όμως την Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού που μας είχε προσκαλέσει ο όμιλος Σπανού, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του αναβαθμισμένου YOYO για μια σύντομη γνωριμία, λίγο πριν την έλευσή του στη χώρα μας.

Η XEV, η οποία ιδρύθηκε το 2018 και εδρεύει στο Τορίνο, είναι μια από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον τομέα της μικροκινητικότητας. Με το YOYO, η XEV έχει θέσει τα στάνταρ σε μια κατηγορία που γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική και ενδιαφέρουσα με το πέρασμα του χρόνου.

XEV YOYO PRO 3

Υπενθυμίζουμε ότι το XEV YOYO είναι ένα διθέσιο microcar με μήκος 2,53 μέτρων και χώρο αποσκευών 180 λίτρων που είναι χτισμένο σε κανονικό πλαίσιο και διαθέτει ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί μια μικρογραφία κανονικού αυτοκινήτου, με ότι θετικό συνεπάγεται σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο YOYO PRO που γνωρίσαμε στην γαλλική πρωτεύουσα, διατήρησε όλα τα καλά που γνωρίσαμε πριν μερικούς μήνες στην δοκιμή του επί ελληνικού εδάφους, με την XEV να προσθέτει τώρα μια σειρά από τεχνικές και μη βελτιώσεις για να κάνουν την συμβίωση μαζί του ακόμα πιο ευχάριστη και εύκολη.

XEV YOYO PRO 4

Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στο επανακαλιμπραρισμένο ηλεκτρικό τιμόνι και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, καθώς και στην ταχύτερη φόρτιση. Πλέον, το YOYO PRO μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες χωρητικότητας 10,4 kWh σε λιγότερο από 3 ώρες, ενώ παράλληλα διατηρεί και το σπάνιο για την κατηγορία χαρακτηριστικό της αλλαγής των αποφορτισμένων μπαταριών με φορτισμένες σε μόλις 5 λεπτά (battery swap). Μια πλήρης φόρτιση αρκεί για 150 χλμ. διαδρομής, με την χρήση του συστήματος κλιματισμού να την υποβαθμίζει ελάχιστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, οι διαφοροποιήσεις του χάρισαν μια πιο προσεγμένη εικόνα που δεν διαφέρει από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Τα δύο καθίσματα που διαθέτει έχουν επανασχεδιαστεί για να προσφέρουν περισσότερη άνεση και πλευρική στήριξη, ενώ είναι ντυμένα με vegan δέρμα σε όλες του τις εκδόσεις.

XEV YOYO PRO 5

Ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι δύο ακτίνων με φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό του συνδεδεμένου τηλεφώνου, την ένταση του ήχου και την χρήση των φωνητικών εντολών στο σύστημα πολυμέσων. Το τελευταίο διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών για τον χειρισμό όλων των λειτουργιών του YOYO PRO, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ασύρματη σύνδεση συσκευών που λειτουργούν με λογισμικό Android και iOS.

Κάτω από το σύστημα πολυμέσων συναντάμε τους αεραγωγούς του κλιματισμού και τα χειριστήρια του, ενώ μπροστά από τον συνοδηγό υπάρχει ράφι με δύο θύρες USB (η μία μάλιστα είναι Type-C με ισχύ φόρτισης 60W).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
XEV YOYO PRO 6

Στην κονσόλα δαπέδου βρίσκουμε τον περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων που φέρει και το πλήκτρο Sport, καθώς και ορισμένες θήκες για μικροαντικείμενα. Εκεί εντοπίζουμε και τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, καθώς και το νέο χειρόφρενο που αντικατέστησε το ποδόφρενο.

Ο οδηγός του νέου XEV YOYO PRO έχει στη διάθεσή του και την εφαρμογή Smart Remote Control για την παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και τον απομακρυσμένο χειρισμό ορισμένων βασικών λειτουργιών.

XEV YOYO PRO 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γνωριμία μας με το YOYO PRO ήταν σύντομη και περιελάμβανε μια μικρή διαδρομή λίγο έξω από το κέντρο του Παρισιού. Η XEV έχει πραγματοποιήσει άριστη χωροταξική μελέτη με αποτέλεσμα οι χώροι του να είναι αντιστρόφως ανάλογοι των μαζεμένων εξωτερικών του διαστάσεων. Οι μεγάλες πόρτες δίνουν απρόσκοπτη πρόσβαση στην ιδιαίτερα φωτεινή καμπίνα -ελέω και των γυάλινων τμημάτων της οροφής- του ηλεκτρικού microcar που εκπλήσσει ευχάριστα και σε αυτόν τον τομέα.

Οι δύο μοναδικοί επιβαίνοντες του microcar της XEV έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους και δεν νιώθουν ότι βρίσκονται μέσα σε ένα microcar. Κάθονται άνετα σε δύο καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας, η θέση οδήγησης είναι φυσιολογική και θα βολέψει οδηγούς με ύψος τουλάχιστον 1,90 μέτρα. Σωστή είναι η εργονομία, με τα λιγοστά χειριστήρια και το μενού του συστήματος πολυμέσων να απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης.

XEV YOYO PRO 8
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ποιότητα κατασκευής του Yoyo ορίζει το άνω άκρο της κατηγορίας. Οι τριγμοί εντός της καμπίνας είναι ανύπαρκτοι, ενώ καλή είναι και η συναρμογή στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων με τα περισσότερα σκληρά πλαστικά της καμπίνας αλλά και τα πάνελ του αμαξώματος να κατασκευάζονται με τη χρήση τρισδιάστατου εκτυπωτή (3D printing). Όλα τα σημεία της καμπίνας έχουν επένδυση, στοιχείο που κάνει και αυτό τη διαφορά στην κατηγορία και δείχνει την προσοχή που έδειξαν οι άνθρωποι της XEV.

Στο δρόμο, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης αντιμετωπίζει με ευκολία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και είναι απόλυτα ταιριαστή στον αστικό και περιαστικό χαρακτήρα του YOYO PRO. Το ηλεκτρομοτέρ των 20 ίππων κινεί με άνεση το διθέσιο microcar και η επιτάχυνση που χαρίζει μεταφράζεται στο ότι δεν θα είστε απλά ένα κινούμενο εμπόδιο στο δρόμο. Τα 50 χλμ./ώρα πιάνει σβέλτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 80 χλμ./ώρα.

XEV YOYO PRO 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα από το normal πρόγραμμα οδήγησης, υπάρχει και το σπορ που το κάνει ελαφρώς πιο σπιρτόζικο και του επιτρέπει να διατηρεί την τελική ταχύτητα ακόμα και σε στήθωμα, ενώ μεγάλη διευκόλυνση για τον οδηγό εξασφαλίζουν το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και το single pedal που περιορίζει την χρήση του πεντάλ των φρένων. Τα φρένα με την σειρά τους αποτελούνται από δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, διαθέτοντας μάλιστα ABS και EBD.

Όλες αυτές οι αλλαγές, κατάφεραν να φέρουν πιο κοντά στα «συμβατικά» δεδομένα το microcar της XEV, όντας ένα διθέσιο ηλεκτρικό μοντέλο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις μηδενικών ρύπων που συνδυάζει τα χαρίσματα των microcar με τα χαρακτηριστικά αυτοκινήτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός, 20 PS/90 Nm
Μετάδοση: Μονής σχέσης, στους πίσω τροχούς
Επιδόσεις: <8,0 δλ. 0-50 χλμ./ώρα, 80 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία: 150 χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 2.530/1.500/1.570 χλστ., 1.680 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 449 κιλά (χωρίς μπαταρίες)
Χώρος αποσκευών: 180 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Αναμένεται- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ