Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής της Audi απέκτησε νέα ονομασία, ανανεώθηκε αισθητικά και αναβαθμίστηκε τεχνολογικά.
Η Audi έχει μπει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση την τελευταία τριετία και μπροστάρης της νέας εποχής της αυτοκίνησης για την γερμανική εταιρεία είναι το e-tron. Ονομασία μάλιστα που συνοδεύει όλα τα μοντέλα που ενστερνίζονται αυτή την τεχνολογία.
Ο καιρός όμως πέρασε και από τότε η Audi έχει παρουσιάσει άλλα δύο μοντέλα μοντέλα, τα Q4 e-tron και e-tron GT. Για να συνεχίσει όμως την πολύ καλή εμπορική του πορεία το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό πολυτελές SUV (150.000 πωλήσεις), έπρεπε να περάσει από την διαδικασία της ανανέωσης και το carandmotor.gr ήταν παρών στην ψηφιακή παρουσίαση του μοντέλου.
BUY NOW
Ο αέρας ανανέωσης που φύσηξε έφερε παράλληλα και νέα ονομασία για το μοντέλο, που πλέον λέγεται Q8 e-tron. Με αυτό τον τρόπο το νέο μοντέλο επισημαίνει την ηγετική του θέση στην γκάμα των ηλεκτρικών SUV της Audi και επανατοποθετείται με τον πιο αρμονικό τρόπο. Πέρα όμως από τη νέα ονομασία, η νέα εταιρική επανατοποθέτηση του μοντέλου συμπληρώνεται και από ορισμένες σχεδιαστικές και μη αλλαγές.
Πιο αναλυτικά, οι αλλαγές αφορούν και τις δύο εκδόσεις αμαξώματος του μοντέλου, 5θυρο συμβατικό και Sportback με οπισθοκλινή οροφή, και επικεντρώνονται στην σχεδίαση των προφυλακτήρων, της μάσκας, των LED φώτων και των τροχών αλουμινίου, που ευνοούν και την αεροδυναμική απόδοση (Cd 0,26 το συμβατικό και 0,24 το Sportback).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των αλλαγών συναντάμε νέο σύστημα διεύθυνσης, επαναρυθμισμένη ανάρτηση και αερανάρτηση με στόχο πιο δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, καθώς και ενισχυμένο σύστημα πέδησης. Επιπλέον, τα φώτα LED Matrix έχουν αποκτήσει επιπλέον χαρακτηριστικά και παρουσιάζουν ενδείξεις στο οδόστρωμα.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Q8 e-tron των 4,92 μέτρων δεν έχει αλλαγές και εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαίους χώρους επιβατών και αποσκευών. Ο τελευταίος έχει χωρητικότητα 569 λίτρων στο συμβατικό και 528 λίτρα στο Sportback, ενώ και τα δύο διαθέτουν εμπρός χώρο frunk 62 λίτρων.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου e-tron συναντάμε νέα διακοσμητικά πακέτα που περιλαμβάνουν επενδύσεις και φάσες με οικολογικό χαρακτήρα, ενώ δεν απουσιάζει το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων MMI με τις δύο οθόνες στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός συνεχίζει να ενημερώνεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων σε Full HD ανάλυση.
Οι μεγαλύτερες αλλαγές της ανανέωσης του μεγάλου SUV της Audi αφορούν τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Το νέο Q8 e-tron διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, 50, 55 και SQ8, με το τελευταίο που αποτελεί την κορυφή της γκάμας να διαθέτει τρία ηλεκτρομοτέρ (δύο πίσω και ένα εμπρός). Όλες οι άλλες εκδόσεις διαθέτουν δύο ηλεκτρομοτέρ και χαρακτηριστικά τετρακίνησης.
Η βασική έκδοση 50 αποδίδει 341 ίππους και 664 Nm, και χάρη στο μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών των 95 kWh καταφέρνει να εξασφαλίσει αυτονομία 491 χλμ. στο συμβατικό και 505 χλμ. στο πιο αεροδυναμικό Sportback.
Η αμέσως ισχυρότερη έκδοση είναι η 55 που αποδίδει 409 ίππους και 664 Nm, αλλά συνδυάζεται με την μεγαλύτερη μπαταρία των 114 kWh που αυξάνει την αυτονομία. Στην περίπτωση του κλασικού αμαξώματος φτάνει τα 582 χλμ. και του Sportback τα 600 χλμ.
Η κορυφαία έκδοση SQ8 e-tron με τα τρία ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 505 ίππους και 973 Nm, και προσφέρεται μόνο με το μεγάλο πακέτο μπαταριών για αυτονομία που κυμαίνεται στα 500 χλμ. και για τις δύο εκδόσεις. Η τελική ταχύτητα της έκδοσης φτάνει τα 210 χλμ./ώρα, ενώ οι δύο πιο αδύναμες ακουμπούν τα 200 χλμ./ώρα.
Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν on-board charger 11 kW, προαιρετικά δέχονται και 22άρη, με την μέγιστη ισχύ σε ταχυφορτιστή να φτάνει τα 150 kW για την 50άρα έκδοση και τα 170 kW για την 55 και την SQ8 e-tron.
Τα νέα Audi Q8 e-tron και Q8 Sportback e-tron θα ξεκινήσουν την εμπορική τους καριέρα τον Φεβρουάριο του 2023, με τα πρώτα αυτοκίνητα να φτάνουν στις εκθέσεις την ερχόμενη άνοιξη.