Το νέο Renault Twingo έρχεται σε λίγα χρόνια -Πόσο θα κοστίζει

Renault Twingo

Πώς η Renault σκοπεύει να πετύχει τιμή χαμηλότερη των 20.000 για τη νέα γενιά του θρυλικού της citycar, που θα περάσει το 2026 στην ηλεκτρική του εποχή. Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής.

Πριν από δύο εβδομάδες η Renault έκανε την έκπληξη αποκαλύπτοντας απρόσμενα το πρωτότυπο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η επόμενη γενιά του Twingo, η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Luca de Meo, ανακοίνωσε ότι θα παράγεται στην Ευρώπη και ότι η τιμή εκκίνησης της βασικής έκδοσης του αυτοκινήτου θα είναι κάτω από τις 20.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις προόδους στην ηλεκτροκίνηση, όμως, παραμένει η απόρια για το πώς η Renault σκοπεύει να τα καταφέρει. Εξάλλου, η αρχική στόχευση της εταιρείας για το νέο -επίσης ηλεκτρικό- Renault 5, όταν παρουσίασε το πρώτο του πρωτότυπο τον Ιανουάριο του 2021, ήταν να το προσφέρει σε τιμή κάτω των 20.000 ευρώ και να το κατασκευάζει στο εργοστάσιο του Douai στη Γαλλία.

Σύντομα έγινε σαφές ότι το κόστος της παραγωγής δεν θα μπορούσε να κρατηθεί τόσο χαμηλά για το νέο R5, κι έτσι η Renault αναπροσάρμοσε τον στόχο της τιμής του αρχικά στις 22.000-23.000 ευρώ, και έπειτα στις 25.000 ευρώ. Στο ίδιο εύρος κυμαίνεται και ο στόχος αρχικής τιμής της Volkswagen με το επερχόμενο ID.2, και ακόμα και της Tesla με το φημολογούμενο Model 2.

Επιστρέφοντας στο Twingo, εξακολουθεί να μοιάζει με πρόκληση η δημιουργία ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τόσο προσιτή τιμή. Και βάσει αυτού, έχουν προκύψει οι πρώτες πληροφορίες ότι η γαλλική εταιρεία θα προχωρήσει σε συνέργειες με άλλες εταιρείες προκειμένου να υπάρξει διαμοιρασμός του κόστους εξέλιξης και οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, ο γαλλικός Τύπος αναφέρει -αν και η επίσημη Renault Γαλλίας το διαψεύδει- ότι για τον παραπάνω σκοπό η Renault θα συνεργαστεί για την παραγωγή του νέου Twingo με τη Smart - μια εταιρεία που ανήκει στην κοινοπραξία της κινεζικής Geely και της Mercedes. Εξάλλου, η Renault και η Geely ήδη συνεργάζονται στενά: έχουν από κοινού την εταιρεία Horse για την εξέλιξη θερμικών κινητήρων, και η Geely πρόσφατα αγόρασε το 34% της Renault Korea Motors, για να παράγει στη Νότια Κορέα μια σειρά από μοντέλα της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, με το πρωτότυπο του νέου Twingo του 2026
Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, με το πρωτότυπο του νέου Twingo του 2026

Κι ας μην ξεχνάμε, βεβαίως, ότι η τρέχουσα γενιά του Twingo και το τελευταίο Smart Forfour μοιράζονταν την ίδια πλατφόρμα και κατασκευάζονταν στην ίδια γραμμή παραγωγής, της Renault, στο Novo Mesto της Σλοβενίας. Το Forfour δεν παράγειται πια, ενώ το Twingo 3 θα φτάσει στο τέλος του την ερχόμενη Άνοιξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη Smart, η πλατφόρμα SEA της Geely -στην οποία βασίζονται τα Smart #1 και #3- είναι πολύ μεγάλη και πολύ δαπανηρή για να αποτελέσει τη βάση του μελλοντικού Smart #2, διαδόχου του Fortwo (και ενδεχομένως και του Forfour). Επιπλέον, η παραγωγή του #2 στην Κίνα θα είχε ως αποτέλεσμα να φτάνει στην Ευρώπη με μεγάλες επιβαρύνσεις δασμών, που θα το έκαναν πολύ ακριβότερο από τα ανταγωνιστικά μοντέλα που θα παράγονται στην ήπειρό μας.

Κατά συνέπεια, η φημολογούμενη συνεργασία Renault-Smart εκτιμάται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν τα νέα Twingo και Fortwo μια νέα κοινή πλατφόρμα της γαλλικής εταιρείας, και να παράγονται και πάλι μαζί σε παράλληλες γραμμές στο Novo Mesto.

Με τον τρόπο αυτό, θα καταστεί εφικτό τόσο για τη Renault όσο και για τις Geely-Mercedes να παρέχουν τα νέα Twingo και Fortwo αντίστοιχα στην Ευρώπη με τιμές ανάλογες άλλων αντίστοιχων αυτοκινήτων του ανταγωνισμού που συνοδεύονται με το στόχο της αρχικής τιμής κάτω των 20.000 ευρώ. Όπως του Volkswagen που αναμένεται να λάβει την ονομασία ID.1 και του Citroen e-C3. Εξάλλου, ο ίδιος ο De Meo ανέφερε στο πρόσφατο επενδυτών της Renault πως «είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με άλλους κατασκευαστές για το διαμοιρασμό του κόστους».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στα τεχνικά του νέου Twingo, πάντα για να μείνει χαμηλά το κόστος, αναμένεται να εφοδιάζεται με τη λιγότερο αποδοτική αλλά πιο οικονομική μπαταρία LFP (λιθίου-φωσφορικού σιδήρου), αντί της NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) του νέου R5. Κατά συνέπεια, στη βασική έκδοση του Twingo αναμένεται να έχει χωρητικότητα μικρότερη των 50 kWh, με κύρια στόχευση τη χρήση του σε αστικές συνθήκες.

Παρότι η Renault έχει υποσχεθεί μέση κατανάλωση της τάξης των 10 kWh/100 km, η αυτονομία σε μια τέτοια περίπτωση θα μείνει κάτω από τα 400 χιλιόμετρα σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης. Σχετικά με τον κινητήρα, το Twingo θα εφοδιάζεται με μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή του e-PT 100 του Renault 5, απόδοσης χαμηλότερης των 125 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αισθητική του νέου Twingo, που παραπέμπει στο αρχέγονο της δεκαετίας του 1990, ακολουθεί την τακτική της Renault και του επικεφαλής σχεδιασμού Gilles Vidal να επαναφέρουν στη σύγχρονη εποχή κλασσικά σχέδια επιτυχημένων αυτοκινήτων του παρελθόντος. Και το επιχειρηματικό πλάνο της κατασκευής του εντάσσεται στη νέα φίρμα Ampere, τον βραχίονα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Renault, που δομείται στα πρότυπα των Tesla και BYD για τον περιορισμό του κόστους παραγωγής.

Έτσι, στην Ampere μόλις το 35% των εργαζόμενων είναι μηχανολόγοι, και οι υπόλοιποι είναι εξειδικευμένοι επιστήμονες της ηλεκτροκίνησης και του λογισμικού. Ο πρώτος λόγος ανήκει στους τελευταίους, καθώς η Ampere είναι περισσότερο εταιρεία τεχνολογίας παρά αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, η εξέλιξη του νέου Twingo και άλλων ηλεκτρικών της Ampere σε μεγάλο βαθμό γίνεται μέσω του νέου, προηγμένου προσομοιωτή ROADS.

Ο De Meo υπόσχεται πως η εξέλιξη του νέου Twingo θα χρειαστεί «μόλις δύο χρόνια από τη στιγμή της οριστικοποποίησης του τελικού σχεδίου μέχρι την έναξρη της παραγωγής, όσο γρήγορα το πετυχαίνουν και οι Κινέζοι». Και λέει ότι θα απλουστευτεί η διαδικασία παραγωγής: «Όταν έφτασα στη Renault, ένα αυτοκίνητο κατασκευαζόταν από περίπου 2.600 εξαρτήματα. Πέσαμε κάτω από τα 800 για το νέο Renault 5» λέει χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, το 2026 που αναμένεται να βγει στην παραγωγή το νέο Twingo -και το νέο Smart #2- κάθε αντίτυπο του πρώτου θα παράγεται σε λιγότερες από 9 ώρες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ