Η εταιρεία του Wolfsburg ετοιμάζει το ηλεκτρικό της hot-hatch για το 2026, στη βάση του πρωτοτύπου ID.GTI Concept. Διαβάστε όλες τις μέχρι στιγμής πληροφορίες για τα τεχνικά και την τιμή του.
Η VW επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει κάποια από τα πιο εμβληματικά σήματα του παρελθόντος της και στην εποχή του ηλεκτρισμού, και το GTI είναι αναμφίβολα ανάμεσα σε αυτά. Ενδεικτική είναι η ονομασία ID.GTI του πρωτοτύπου του περασμένου Σεπτεμβρίου, που συνδυάζει τα αρχικά των δύο κόσμων: τα ηλεκτρικά ID με τα θρυλικά GTI.
Το ηλεκτρικό GTI της γερμανικής εταιρείας θα περάσει στην παραγωγή, και αυτό είναι επιβεβαιωμένο, όμως θα πρέπει να περιμένουμε περίπου δυόμισι χρόνια για να συμβεί αυτό. Εξάλλου, περίπου εκείνο τον καιρό θα πρέπει να περιμένουμε και το μοντέλο στο οποίο θα βασιστεί, το ηλεκτρικό citycar που θα προκύψει από το πρωτότυπο ID.2all.
BUY NOW
Το τελευταίο θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα (στον εμπρός άξονα) και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, και στόχος είναι η βασική του έκδοση να ξεκινά κάτω από τις 25.000 ευρώ που σημαίνει ότι θα είναι προσιτό όσο το νυν θερμικό Polo. Με την συνεχόμενη πτώση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα έχουν πέσει ακόμα περισσότερο μέχρι το 2026, είναι πιθανό το ηλεκτρικό GTI να κυμαίνεται στο εύρος των 30 χιλιάδων ευρώ.
Το EV hot-hatch του Wolfsburg θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB Entry του γερμανικού ομίλου, που είναι δεκτική σε τετρακίνητα ηλεκτρικά, και θα υιοθετήσει την “υψηλών επιδόσεων μονάδα ισχύος” που είχε και το ID.GTI Concept.
Το hot-hatch αυτό δεν σχετίζεται με το νέο Golf Mk9. Η ένατη γενιά του διαχρονικού hatchback της Volkswagen θα είναι επίσης ηλεκτρική, αλλά θα βασίζεται στην καινούρια και προηγμένη πλατφόρμα SSP και αναμένεται να παρουσιαστεί το 2028.
Σε σχέση με το απλό ID.2all, που είναι επίσης πρωτότυπο, το ID.GTI Concept είχε σημαντικές σπορ προσθήκες όπως τους αεραγωγούς στον εμπρός προφυλακτήρα, την αεροδυναμική στη βάση των αρχών του ground effect στο δάπεδο και έναν πολύ δυναμικό διαχύτη.
Από το εσωτερικό δεν υπάρχουν ακόμη φωτογραφίες, όμως η Volkswagen έχει δημοσιεύσει τα σχέδια που δείχνουν ένα απέριττο σχέδιο, με σπορ τιμόνι (που έχει επίπεδο άνω και κάτω μέρος) και δύο λεπτές οριζόντιες οθόνες για τα όργανα και τα πολυμέσα αντίστοιχα.
Το εσωτερικό αυτό δείχνει σαν κάτι που με λίγες αλλαγές θα μπορούσε να βγει στην παραγωγή. Κάποιες από τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειές του είναι τα μπάκετ, σπορ καθίσματα, ο περιστροφικός διακόπτης στην κονσόλα που αντικαθιστά τα άβολα κουμπιά αφής, αλλά και το σήμα του stop στο πεντάλ του φρένου και του fast forward σε εκείνο του γκαζιού.
Παράλληλα, το παρ-μπριζ του αυτοκινήτου εσωτερικά μεταμορφώνεται σε μια τεράστια ψηφιακή οθόνη των ενδείξεων της επαυξημένης πραγματικότητας. Απεικονίζει, μεταξύ άλλων, την πίστα στην οποία οδηγεί ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, το γυρολόγιο και ενδείξεις όπως η ταχύτητα κίνησης και οι δυνάμεις G. Πάντως, πολύ δύσκολα θα μπορούσαμε να δούμε κάτι τέτοιο στην παραγωγή.