Το νέο ηλεκτρικό premium SUV της Volvo δεν ξεχωρίζει μόνο για τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και την προσιτή του τιμή, αλλά και για το προσεγμένο κόστος χρήσης που προσφέρει.
Το νέο ηλεκτρικό premium SUV της Volvo διαθέτει προσιτό κόστος κτήσης σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση και το όφελος απόσυρσης, και παράλληλα προσφέρει ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στο προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης που διαθέτει και απαιτεί μόλις 3 ευρώ ενέργειας για κάθε 100 χλμ. διαδρομής.
Το συγκεκριμένο κόστος μετακίνησης είναι ενδεικτικό και προκύπτει βάση της μικτής κατανάλωσης ενέργειας (WLTP) του EX30 Single Motor Extended Range Core, και του μέσου όρου τιμών kWh δέκα ενδεικτικών οικιακών τιμολογίων τεσσάρων μεγάλων παρόχων.
BUY NOW
Η Volvo αποτελεί έναν από τους πρωτεργάτες της ηλεκτροκίνησης και η γκάμα της περιλαμβάνει αυτή την στιγμή τέσσερα διαφορετικά προηγμένα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ένα από αυτά είναι και το νέο premium compact SUV EX30, το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό SUV της ελληνικής αγοράς, το οποίο έλαβε μάλιστα πριν λίγες ώρες και την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων για την ασφάλεια που προσφέρει.
Με το νέο ηλεκτρικό SUV EX30, η Volvo εμπλούτισε με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων Recharge. Το νέο B-SUV της Volvo είναι το τέταρτο κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα και τοποθετείται στην βάση της, κάτω από τα αντίστοιχης τεχνολογίας EX40, EC40 και EX90.
Το νέο Volvo EX30 έχει στη βάση της γκάμας των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης την έκδοση Single Motor που αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπή, η οποία παίρνει ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών χωρητικότητας 51 kWh (49 kWh ωφέλιμη). Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης και οι επιδόσεις που χαρίζει στο σουηδικό compact SUV είναι αρκετά δυνατές, με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ.
Ακολουθεί η έκδοση Single Motor Extended Range με το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά με μεγαλύτερη μπαταρία διαφορετικής σύστασης. Σε σχέση με την πρώτη έκδοση που έχει μπαταρία τύπου LFP χωρητικότητας 49 kWh, η Extended Range έχει μεγαλύτερη τύπου NMC χωρητικότητας 69 kWh (64 kWh). Παράλληλα, η μπαταρία της έκδοσης μπορεί να φορτίσει με υψηλότερη μέγιστη ισχύ, 153 kW αντί για 134 kW που έχει η μικρότερη. Στον τομέα των επιδόσεων, η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 5,3 δλ.
Στην κορυφή συναντούμε την τετρακίνητη έκδοση Twin Motor, οι άλλες δύο είναι πισωκίνητες, με μέγιστη ισχύ 428 ίππων και 543 Nm. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, οι επιδόσεις που χαρίζει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στο B-SUV της Volvo είναι κορυφαίες, όντας το ταχύτερο μοντέλο στην ιστορία της σουηδικής εταιρείας. Για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτεί μόλις 3,6 δλ., με την τελική του να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Η κορυφαία έκδοση Twin Motor διαθέτει το μεγάλο πακέτο μπαταριών τύπου NMC και μπορεί να δεχθεί ταχυφόρτιση ισχύος 153 kW. Στον τομέα της αυτονομίας και σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η μεγάλη έκδοση εξασφαλίζει 460 χλμ. στον οδηγό της (έως 635 χλμ. στην πόλη), με την πισωκίνητη με το ίδιο πακέτο μπαταριών (RWD Extended Range) να φτάνει τα 480 χλμ. (έως 662 χλμ. στην πόλη). Η βασική πισωκίνητη έκδοση έχει αυτονομία έως 344 χλμ., που σε αστικές συνθήκες ανεβαίνει στα 475 χλμ.
Από πλευράς επιπέδων εξοπλισμού, το νέο ηλεκτρικό Volvo EX30 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Core, Plus και Ultra, με την βασική να συνδυάζεται με τα δύο πρώτα και την κορυφαία με τα δύο πλουσιότερα. Σε κάθε περίπτωση, ο εξοπλισμός άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας είναι πλήρης, ενώ η τιμή εκκίνησης σε συνδυασμό με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την απόσυρση αυτοκινήτου συμβατικής τεχνολογίας, έχει οριστεί στα 28.172 ευρώ.