Η κορυφαία και ισχυρότερη έκδοση της ολοκαίνουριας Lancia Ypsilon, η έκδοση HF, θα έρθει το 2025 με 280 ίππους, όπως και η Alfa Romeo Junior Veloce.
Μετά την πρεμιέρα της νέας Lancia Ypsilon, πριν από μερικούς μήνες, έγινε γνωστό ότι του χρόνου θα έρθει για να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της η έκδοση HF, η οποία επαναφέρει το θρυλικό αυτό έμβλημα με το ελεφαντάκι από την ιστορία της ιταλικής εταιρείας.
Οι αρχικές πληροφορίες ανέφεραν ότι η Lancia Ypsilon HF θα απέδιδε 240 ίππους, όμως τώρα έγινε γνωστό ότι εντέλει η ιπποδύναμη θα αγγίξει τους 280 hp, ακριβώς όπως και στην σπορ έκδοση Veloce της νέας Alfa Romeo Junior.
BUY NOW
Θυμίζουμε ότι τα δύο αυτοκίνητα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, την CMP του ομίλου Stellantis, και μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη. Οπότε, γιατί να μην αξιοποιηθεί η δουλειά της Alfa Romeo για να δοθεί κάτι παραπάνω στην Ypsilon;
Εκτός από τις αλλαγές στο κινητήριο σύνολο η Ypsilon HF θα έχει χαμηλότερη ανάρτηση, φαρδύτερα μετατρόχια και -πιθανότατα- αναθεωρημένο τιμόνι και αναρτήσεις, μαζί με εμπρός διαφορικό Torsen και ενισχυμένο σύστημα φρένων. Από πλευράς επιδόσεων, ξέρουμε μόνο ότι το sprint 0-100 km/h θα σημειώνεται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα.
Θυμίζουμε ότι το 2025 θα σηματοδοτήσει επίσης την επιστροφή της Lancia στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με την Ypsilon Rally 4 HF, η οποία θα ξεκινήσει τη σταδιοδρομία της στην κατηγορία δικίνητων αυτοκινήτων Rally 4 των αγώνων ράλι.
Η αγωνιστική Ypsilon εξελίχθηκε με τη συνεργασία του Miki Biasion, παγκόσμιου πρωταθλητή με τη Lancia το 1988 και ‘89. Η αγωνιστική Ypsilon κινείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρου με 212 ίππους.
Πρόσφατα ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, βρέθηκε στο τιμόνι της αγωνιστικής Ypsilon στην πίστα δοκιμών της Alfa Romeo στο Balocco της Ιταλίας, δίπλα από τον διοικητή της Lancia Luca Napolitano.
Περισσότερες και επίσημες πληροφορίες για τη νέα Lancia Ypsilon HF θα πρέπει να περιμένουμε προς το τέλος του Οκτωβρίου (2024), οπότε και θα γίνει η επίσημη παρουσίασή της πριν ξεκινήσει η διάθεσή της στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2025.