Απαγόρευση αυτοκινήτων βενζίνης και diesel -Ποια χώρα υπόσχεται ότι θα εμποδίσει τα σχέδια της Ευρώπης
Η επικείμενη επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκει αντίθετη την πρωθυπουργό της Ιταλίας, η οποία κάνει λόγο για ιδεολογική τρέλα που θα διορθωθεί.
Αποφασισμένη να αποτρέψει την απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035 είναι η Ιταλία, όπως δήλωσε την Τετάρτη 26 Ιουνίου η πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, ενόψει της αυριανής ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής.
«Η μείωση των εκπομπών ρύπων αποτελεί ένα μονοπάτι που θέλουμε να ακουλουθήσουμε, αλλά με κοινή λογική», ανέφερε χαρακτηριστικά η Μελόνι, επισημαίνοντας δε ότι η «πράσινη» μετάβαση έχει επιλεχθεί παρά τις συνέπειες που αυτή θα έχει για ολόκληρους παραγωγικούς και βιομηχανικούς τομείς, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία.
BUY NOW
Υποστήριξε δε ότι η απαγόρευση του 2035 θα καταδικάσει την Ευρώπη σε νέες στρατηγικές εξαρτήσεις, όπως είναι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάνοντας επίσης λόγο για «ιδεολογική τρέλα την οποία θα προσπαθήσουμε να διορθώσουμε».
Για την πρωθυπουργό της Ιταλίας η μείωση της ρύπανσης δεν πρέπει να γίνει εις βάρος της οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας. Αντίθετα, πρέπει να πραγματοποιηθεί με τρόπο που θα προωθείται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα προστατευθούν οι δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι σε αυτή.
Δεν δίστασε, μάλιστα, να υποσχεθεί ότι στο τέλος θα επιτύχει την αναθεώρηση των κανόνων που σύμφωνα με την ίδια είναι υπερβολικοί εντός του “Green Deal”.
«Κανείς δεν αμφισβήτητε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης για την απανθρακοποίηση των μεταφορών», σημείωσε η Μελόνι, η οποία ωστόσο πιστεύει ότι σε κάθε δράση προς την «πράσινη» μετάβαση πρέπει να συνυπολογίζονται οι συνέπειες που θα υφίστανται για τους ανθρώπους.
Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Μελόνι εκφράζει την αντίθεσή της στη βίαιη μετάβαση σε ένα αυτοκινητικό καθεστώς με απόλυτους πρωταγωνιστές τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την ίδια, η πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ευνοήσει την Κίνα, η οποία κυριαρχεί στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για EVs.