Κίνδυνος έκρηξης από το υγραέριο στο αυτοκίνητο -Ποια είναι η αλήθεια

Φωτιά αυτοκίνητο

Η ακρίβεια στα καύσιμα έχει επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση σχετικά με το πόσο ασφαλή είναι η μετατροπή των αυτοκινήτων σε υγραεριοκίνητα.

Με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης και του diesel να έχει «καρφωθεί» στα 2,0 και 1,8 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα, η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών αντιμετωπίζει δυσκολίες στον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων τους.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι υπάρχει ένα καύσιμο, που δεν είναι άλλο από το υγραέριο, το οποίο διατηρείται σταθερά κάτω από το 1,0 ευρώ/λίτρο (συγκεκριμένα η τιμή ανέρχεται σε 0,860 ευρώ/λίτρο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία), δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που σκέφτονται να προβούν στη μετατροπή του αυτοκινήτου τους, ώστε αυτό να είναι συμβατό με τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά τα προηγούμενα χρόνια, οι μετατροπές αυτοκινήτων σε LPG είχαν εξελιχθεί σε μόδα, με πολλούς να σαγηνεύονται από το γεγονός ότι το κόστος κίνησης μειώνεται κατά 50% ή και παραπάνω, και ως εκ τούτου η απόσβεση του κόστους εγκατάστασης του συστήματος γίνεται ιδιαίτερα γρήγορα.

LPG υγραέριο

Προϊόντος, ωστόσο, του χρόνου το συγκεκριμένο καύσιμο δαιμονοποιήθηκε, λόγω κάποιων περιστατικών έκρηξης αυτοκινήτων υγραερίου, με μια μεγάλη μερίδα πολιτών να του γυρίζει την πλάτη. Τι ισχύει, όμως, στην πραγματικότητα;

Σύμφωνα με ειδικούς, η συντριπτική πλειονότητα (άνω του 95%) των αυτοκινήτων που έχουν υποστή μετατροπή σε LPG δεν κινδυνεύουν να εκραγούν, ειδικά εφόσον το κιτ υγραεριοκίνησης πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές και υποβάλλεται συχνά σε έλεγχο.

Επισημαίνουν δε ότι στα σύγχρονα συστήματα οι δεξαμενές και οι συσκευές που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις και μεγάλες θερμοκρασίες, είναι πιστοποιημένες και πληρούν τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, την ίδια ώρα που υπάρχει -μεταξύ άλλων- ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα η οποία διακόπτει την παροχή καυσίμου σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
LPG υγραέριο

Στον αντίποδα, κινδυνεύουν τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν μετατραπεί σε LPG από αμφιβόλου ποιότητας εταιρείες, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει λάθος ρυθμίσεις ή να έχει εγκατασταθεί ένα κακής ποιότητα σύστημα, το οποίο μπορεί να μας φέρει μπροστά σε δυσάρεστες καταστάσεις.

Αναντίλεκτα, δεν τίθεται ζήτημα ασφαλείας στα εργοστασιακά κιτ υγραερίου, δηλαδή όσα εγκαθίστανται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά την παραγωγή των μοντέλων τους.

Αυτοκίνητα υγραερίου διαθέτουν οι Renault και Dacia, τα οποία φέρουν πολλές δικλείδες ασφαλείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ρεζερβουάρ υγραερίου είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής, υπάρχουν ειδικές βαλβίδες, αλλά και σύστημα που διασφαλίζει ότι η πλήρωση της δεξαμενής υγραερίου δεν θα υπερβεί το 80%.

Φυσικά, όσοι κατέχουν LPG αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να αποφεύγουν την περιοδική συντήρησή του, αλλά και τον έλεγχο του κιτ υγραερίου κάθε περίπου 20.000 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ