Στη Mercedes-AMG κάθε μηχανικός αναλαμβάνει την πλήρη συναρμολόγηση ενός οκτακύλινδρου κινητήρα, από την αρχή ως το τέλος, και ένας εξ αυτών μας δείχνει την άκρως ενδιαφέρουσα αυτή διαδικασία.
Η AMG, ως γνωστόν, ξεκίνησε την πορεία της στην αυτοκίνηση κατασκευάζοντας αγωνιστικούς κινητήρες. Αργότερα πέρασε και στις μονάδες ισχύος πολιτικών αυτοκινήτων, και παρότι επεκτάθηκε και σε άλλα τμήματα του αυτοκινήτου, οι κινητήρες εξακολουθούν να είναι ο πυρήνας της εξειδίκευσής της.
Ακόμα και όταν η εταιρεία του Affalterbach πέρασε στον έλεγχο της Mercedes-Benz, το 1999, δεν άλλαξε την παραδοσιακή της προσέγγιση «ένας άνθρωπος, ένας κινητήρας». Αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος είναι υπεύθυνος για την πλήρη συναρμολόγηση κάθε κινητήρα, ειδικά των οκτακύλινδρων, αντί να αναλαμβάνει μόνο μία θέση στη γραμμή συναρμολόγησης - όπου για παράδειγμα απλώς θα έσφιγγε μερικές βίδες.
BUY NOW
Πώς λειτουργεί όλο αυτό στην πράξη, μας δείχνει καλύτερα το παρακάτω βίντεο. Αυτό παρακολουθεί βήμα προς βήμα την εργασία του Jannick Stahl, ενός από τους τεχνικούς που είναι υπεύθυνος για τη συναρμολόγηση του κινητήρα V8 twin-turbo των 4.0 λίτρων.
Ο Stahl, όπως θα δείτε, αναλαμβάνει χωρίς καμία βοήθεια την τοποθέτηση των εμβόλων στο μπλοκ του κινητήρα, το σφίξιμο της κεφαλής, την τοποθέτηση των υπερσυμπιεστών BorgWarner. Το τελικό βήμα είναι η τοποθέτηση της πλακέτας με το όνομά του, που δίνει στον μελλοντικό ιδιοκτήτη μια σπάνια αίσθηση μοναδικότητας.
Ο Stahl, όπως και οι συνάδελφοί του, έχει στη διάθεσή του μια τεράστια παλέτα εργαλείων και συσκευών. Με αυτά μοιάζει η εργασία του να παρεκκλίνει από τον όρο «χειροποίητη», όμως σε κανένα σημείο της συναρμολόγησης δεν εμπλέκεται κάποιο ρομποτικό σύστημα.
Το μόνο αυτοματοποιημένο σύστημα εμπλέκεται ότι ο κινητήρας παραδίδεται έτοιμος σε έναν άλλο τεχνικό, ο οποίος φροντίζει για την πρώτη -και σύντομη- λειτουργία του προκειμένου να ελέγξει πως όλα είναι εντάξει. Τη στιγμή αυτή, μέσα στον τετράλιτρο κινητήρα έχουν ήδη τοποθετηθεί 10,4 λίτρα λαδιού.
Μόλις ο οκτακύλινδρος κινητήρας ελεγχθεί, συσκευάζεται και αποστέλλεται στη σχετική γραμμή παραγωγής, όπου συναρμολογούνται μοντέλα όπως η Mercedes-AMG GT, η Mercedes-AMG G63 και η Mercedes-AMG S63. Τη στιγμή εκείνη, φυσικά, η αυτοματοποίηση της παραγωγής αυξάνεται σημαντικά.
Η Mercedes-AMG είναι τόσο υπερήφανη για τη χειροποίητη συναρμολόγηση των V8 κινητήρων της, που έτσι κι αλλιώς είναι επαπειλούμενο είδος στην αυτοκινητοβιομηχανία, που προσφέρει σε ιδιώτες τη δυνατότητα ξενάγησης στο εργοστάσιο στο Affalterbach, με τιμή 650 ευρώ. Στην τιμή αυτή, επίσης, περιλαμβάνεται και μια βόλτα με ένα από τα αυτοκίνητά της.