Η Rolls-Royce, ως γνωστόν, δεν κατασκευάζει μόνο υπερ-πολυτελείς λιμουζίνες. Έχει και μια μακρά ιστορία κατασκευής κινητήρων, μεταξύ άλλων και για αεροσκάφη, και ένα από τα μοτέρ αυτά ήρθε ξανά στη ζωή μετά από 7 δεκαετίες.
Αν αφήσουμε στην άκρη τα πολλά και σπουδαία κεφάλαια των αυτοκινήτων της, η ιστορία της βρετανικής εταιρείας είναι γεμάτη με αεροπορικούς jet κινητήρες, με στρατιωτικά οχήματα, ακόμα και με εξωλέμβιες μηχανές για πολιτικά αλλά και στρατιωτικά σκάφη.
Λίγο πριν το τέλος του β' παγκοσμίου πολέμου (1943), οι μηχανολόγοι της RR εξέλιξαν και κατασκεύασαν τους κινητήρες Meteor και Merlin για τανκς και αεροσκάφη αντίστοιχα. Αυτοί άνηκαν στην οικογένεια κινητήρων B-Series. Μετά τη λήξη του β' παγκοσμίου πολέμου, η αγγλική εταιρεία θα τους μετέφερε στα αυτοκίνητά της, ξεκινώντας από το 1947.
BUY NOW
Η Rolls-Royce είχε κερδίσει μια σειρά από αμυντικά συμβόλαια στο Ηνωμένο Βασίλειο και κατέληξε να προμηθεύει δεκάδες χιλιάδες από αυτήν την οικογένεια κινητήρων για χρήση σε πολλά και ποικίλα στρατιωτικά οχήματα: από το Alvis Saladin μέχρι το Daimler Ferret, μέσω του Austin Champ - που ήταν αντίστοιχο του μεταπολεμικού βρετανικού Jeep.
Οι τετρακύλινδρες εκδόσεις (B40) είχαν κυβισμό 2,8 λίτρων και ανέπτυσσαν 80 ίππους, ενώ οι εξακύλινδροι εν σειρά, έως και 4,9 λίτρων, έφταναν στους 140 ίππους. Οι V8 (B80 και B81) απέδιδαν έως και 185 ίππους από 6,5 λίτρα κυβισμού.
Οι κινητήρες της σειράς B διακρίνονταν για τη στιβαρότητα και την τεχνολογία τους, πάντα για τα δεδομένα της εποχής τους, ενώ χρησιμοποιούσαν κοινά εξαρτήματα (έμβολα, αντλίες λαδιού, ηλεκτρικά συστήματα κ.λπ.) για να μειώσουν το κόστος παραγωγής και να απλοποιήσουν τη συντήρησή τους.
Μεταπολεμικά, λοιπόν, οι V8 τοποθετήθηκαν στη Rolls-Royce Phantom IV - αν και σε μόλις 18 αντίτυπά της, που προορίζονταν για τη βρετανική βασιλική οικογένεια και άλλους VIP. Οι τετρακύλινδρες εκδόσεις ήταν πιο επιτυχημένες, χάρη στην παραγγελία 15.000 Austin Champ από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Rolls-Royce δεν κατάφερε να συνεχίσει την παραγωγή του κινητήρα B40 και έτσι έδωσε την άδεια στην Austin να συνεχίσει την κατασκευή του στις εγκαταστάσεις της. Η παραγωγή της σειράς B τελείωσε το 1957, και φυσικά κατασκευάστηκαν παράλληλα πολλά ανταλλακτικά και πρόσθετοι κινητήρες.
Ένας από αυτούς, που κατασκευάστηκε το 1952, συσκευάστηκε προσεκτικά σε ένα ξύλινο κιβώτιο το 1954. Έμεινε αποθηκευμένος για 7 ολόκληρες δεκαετίες, και παρότι άλλαξε πολλές φορές χέρια -σε δημοπρασίες και ιδιωτικές αγοραπωλησίες- δεν ανοίχτηκε ποτέ.
Μέχρι που την απέκτησε ένας Αμερικανός YouTuber, που έχει επιλέξει το όνομα Pacific Northwest Hillbilly για τα διαδικτυακά του Video. Αφότου αγόρασε τον συγκεκριμένο κινητήρα, μέσα στο αρχικό του ξύλινο κιβώτιο και με πολύ χαμηλή τιμή, παρήγαγε το παρακάτω Video όπου επί μιάμιση ώρα τον βγάζει από το κουτί του και προσπαθεί να τον βάλει μπροστά.
Το πρόβλημα ήταν φυσικά ότι ο κινητήρας είχε περάσει πάρα πολλά χρόνια χωρίς να λειτουργεί, και επίσης του έλειπαν εξαρτήματα αόπως το καρμπιρατέρ και το σύστημα ψύξης. Όμως, κατά τα άλλα ήταν σε άρτια κατάσταση.
Έτσι, ο Αμερικανός YouTuber, προφανώς επιδέξιος μηχανικός, πρόσθεσε ένα καρμπιρατέρ της Ford στο σύστημα τροφοδοσίας, καθώς και ένα φίλτρο βενζίνης και ένα εξωτερικό σύστημα ψύξης. Επιπλέον, τοποθέτησε φρέσκο λιπαντικό και έκανε όλους τους απαραίτητους ελέγχους για να διασφαλίσει πως δεν θα γινόταν ζημιά καθώς θα προσπαθούσε να τον βάλει μπροστά.
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό: ο κινητήρας παίρνει μπροστά στην εντέλεια, λειτουργεί άψογα και χωρίς το παραμικρό ρετάρισμα, και παρότι πέρασε 70 χρόνια σε ένα κιβώτιο μοιάζει όντως σαν καινούριος. Δείτε το Video: