Επιβεβαιώθηκε η εξέλιξη της σκληροπυρηνικής εκδοχής του GR Yaris, η οποία αναμένεται να σκορπίσει ενθουσιασμό στους φίλους των hot hatches.
Προ των πυλών φαίνεται πως βρίσκεται η ισχυρότερη εκδοχή του GR Yaris, με την Toyota να επιβεβαιώνει τη διάθεση μίας έκδοσης με ισχύ άνω των 300 ίππων.
Η ακόμα πιο «καυτή» έκδοχη του GR Yaris θα ενσωματώνει έναν 1.600αρη τρικύλινδρο υπερτοφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το καπό και της Corolla Morizo Edition, αποδίδοντας 304 ίππους και 400 Nm ροπής.
BUY NOW
Η αυξημένη ισχύς δεν θα είναι η μοναδική ειδοποιός διαφορά, μιας και θα γίνουν εκτενείς επεμβάσεις για τη μείωση του βάρους. Μεταξύ άλλων, θα αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα, ενώ θα διατηρηθεί ο (μονοζωνικός) κλιματισμός, αλλά και ένα «απλό» ηχοσύστημα.
Περαιτέρω επεμβάσεις για την εξοικονόμηση βάρους ενδέχεται να αφορούν στην αντικατάσταση της οροφής με ανθρακονήματα, και στην αφαίρεση τόσο του μηχανισμού των ηλεκτρικών παραθύρων στις πίσω πόρτες, όσο και του πίσω υαλοκαθαριστήρα. Επίσης, δεν θα προκαλέσει έκπληξη αν αντικατασταθούν οι ζάντες με ελαφρύτερες σφυρήλατες 18 ιντσών, με σπορ ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.
Παράλληλα, το ακόμα πιο ισχυρό GR Yaris θα εφοδιάζεται με ένα νέο 6άρι μηχανικό κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις, ώστε να επιτυγχάνονται ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις, όπως ανέφερε ο επικεφαλής μηχανικός της Gazoo Racing, Naoyuki Sakamoto. Η επιτάχυνση του μοντέλου στα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα έρχεται σε λιγότερα από 4,5 δλ. και η τελική ταχύτητα θα ξεπερνά τα 250 χλμ./ωρα.
Αλλαγές αναμένονται και σε σχεδιαστικό επίπεδο, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να διαφοροποιείται η πιο σκληροπυρηνική έκδοση από το «απλό» GR Yaris.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το GR Yaris με τους 300+ ίππους θα κληρονομήσει και την ονομασία Morizo, το οποίο συμπληρώνει τα ονόματα των πιο σκληροπυρηνικών μοντέλων της Gazoo Racing και αποτελεί το «παρατσούκλι» του Διευθύνοντος Συμβούλου της Toyota, Akio Toyoda, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Προσώρας δεν υπάρχουν πληροφορίες για το πότε θα λανσαριστεί το ακόμα πιο ισχυρό Toyota GR Yaris.
Από την άλλη, ο Naoyuki Sakamoto έκανε μια μικρή αναφορά στη νέα γενιά των μοντέλων της Toyota με το έμβλημα «GR», προαναγγέλοντας ότι αυτά δεν θα ενσωματώνουν launch control ή drift mode.
«Επικεντρωνόμαστε στον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό. Αν το όχημα είναι καλό στον χειρισμό του, τότε δεν χρειάζεται να ετοιμάσουμε κάποιο ειδικό mode».
Tέλος, ο Sakamato έκανε ειδική μνεία και στο πολυαναμενόμενο GR Yaris με τα δύο πεντάλ, επισημαίνοντας ότι θα «φορά» ένα προηγμένο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο, πιθανότατα με 8 σχέσεις.