Μεγάλη εταιρεία δίνει μισθό 500 ευρώ την ημέρα στους υπαλλήλους της -Ποια είναι, τι κατασκευάζει
Με το αστρονομικό ποσό των 500 ευρώ ανά ημέρα αμείβονται κατά μέσο όρο οι υπάλληλοι μεγάλης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το VW Group απασχολεί περίπου 120.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, με περίπου τους μισούς να βρίσκονται εντός γερμανικών συνόρων. Και ενώ τα εργατικά συνδικάτα ζητούν 7% αύξηση των μέσων απολαβών τους, οι ιθύνοντες πιέζουν για περικοπές 10% στους μισθούς.
Σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία του 2023, από τα έσοδά της, η VW διαθέτει το 15,4% για την κάλυψη των μισθών παγκοσμίως, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του 2020 ήταν 18,2%. Σε σύγκριση με άλλους Γερμανούς κατασκευαστές, αυτό εξακολουθεί να είναι ένα υψηλό ποσοστό.
BUY NOW
Το 2023, η BMW για παράδειγμα, διέθεσε αντίστοιχα το 9,5% των εσόδων της για μισθούς και η Mercedes το 11%. Σημειώνουμε ότι τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν όλο το προσωπικό, από τους εργάτες ως τους διευθυντές.
Η Γερμανία, όπου απασχολείται το 45% του εργατικού δυναμικού της Volkswagen, έχει το υψηλότερο μισθολογικό κόστος παγκοσμίως στη βιομηχανία του αυτοκινήτου. Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι το VW Group πληρώνει κατά μέσο όρο 62 ευρώ ωρομίσθιο στους υπαλλήλους του, κάτι που είναι αρκετά υψηλότερο από τον συνολικό μέσο όρο στη Γερμανία, που είναι 41,3 ευρώ.
Προκύπτει έτσι ότι το μέσο ημερομίσθιο για τους υπαλλήλους του VW Group είναι περίπου 500 ευρώ. Στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, όπου εδρεύουν ή δραστηριοποιούνται ο όμιλος Stellantis και η Renault, ο μέσος όρος ωρομισθίου είναι αντίστοιχα 47, 33 και 29 ευρώ.
Ταυτόχρονα τα συνδικάτα των εργαζομένων ισχυρίζονται ότι μόνο ένα μικρό τμήμα των συνολικών εξόδων του ομίλου πηγαίνει στους μισθούς, και προτείνουν στους επικεφαλής να προχωρήσουν σε περικοπές σε άλλους τομείς, και όχι στο μισθολογικό κομμάτι.
Η επικεφαλής του Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων της VW, Daniela Cavallo, παρουσίασε τη δική της πρόταση για εξοικονόμηση πόρων. Σύμφωνα με αυτήν, η διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο θα πρέπει να μειώσουν δυσανάλογα τους μισθούς τους και οι μέτοχοι, όπως η Porsche, θα πρέπει να συμβιβαστούν με μικρότερα μερίσματα. Ο στόχος είναι να μειωθεί το εργατικό κόστος κατά 1,5 δισ. ευρώ και να αποφευχθεί το κλείσιμο εργοστασίων.
Τέλος, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Volkswagen, Thomas Schafer, το λειτουργικό κόστος της γερμανικής φίρμας θα πρέπει να περιοριστεί κατά 10 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2026, ώστε να αυξηθεί η κερδοφορία από το 3,6% του 2022 στο 6,5%.