H Porsche 550 Spyder που πέρασε 35 χρόνια κρυμμένη σε μια ελβετική φάρμα

Porsche 550 Spyder Barn Find

Η αποθήκη μιας φάρμας χαμένης στην καταπράσινη επαρχία της Ελβετίας έκρυβε μια από τις πλέον συλλεκτικές Porsche όλων των εποχών, μια 550 Spyder του 1956, που ανασύρθηκε και κοστολογείται στα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Η Porsche 550 Spyder κατασκευάστηκε σε μόλις 90 αντίτυπα από το 1953 μέχρι το 1956, και εν πολλοίς αδικήθηκε στην ιστορία της αυτοκίνησης από τον τραγικό θάνατο που βρήκε οδηγώντας ένα από αυτά το Σεπτέμβριο του 1955 ο μυθικός αστέρας του Hollywood James Dean.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα αυτά, παρέμεινε ως ένα σύμβολο της μεταπολεμικής αυτοκίνησης, ένα σπάνιο καινοτομικό σπορ αυτοκίνητο ενός -μικρού, ακόμη, τότε- ευρωπαϊκού εργοστασίου που κέρδιζε στην πίστα τους γίγαντες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Κάτι που εν πολλοίς οφειλόταν στην εμπειρία του Ferdinand Porsche από την εξέλιξη των αγωνιστικών Auto Union στο μεσοπόλεμο.

Η σημερινή αξία του συγκεκριμένου αντιτύπου της 550 Spyder γίνεται ακόμη μεγαλύτερη από το γεγονός ότι το οδηγούσαν, μεταξύ άλλων, ο τότε αστέρας της Formula 1 Jo Siffert και η οδηγός αγώνων Rita Rampinelli - καθώς και από το γεγονός ότι το 1960 το αμάξωμά του αντικαταστάθηκε με το αλουμινένιο της εταιρείας της Στουτγάρδης, και τοποθετήθηκε μαζί και νέος κινητήρας.

Σε αντίθεση με την Porsche 356, η 550 Spyder έχει τον κινητήρα μπροστά από τον πίσω άξονα - πίσω από τις θέσεις των επιβατών, για την επίτευξη της βέλτιστης κατανομής βάρους. Πρόκειται για το θρυλικό επίπεδο τετρακύλινδρο μοτέρ Porsche Carrera, με χωρητικότητα 1.498 κ.εκ. και απόδοση 110 ίππων - χάρη στους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και το διπλό σύστημα ανάφλεξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γερμανικό sportscar σχεδιάστηκε γύρω από το ατσάλινο χωροδικτύωμά του για να είναι όσο το δυνατόν πιο χαμηλό και αεροδυναμικό. Τη δεκαετία του 1960 αναβαθμίστηκε με πιο εξελιγμένο κινητήρα και με το αμάξωμα RS60, για να παραμείνει ανταγωνιστικό στους διεθνείς αγώνες των κατηγοριών 1.1-1.5 λίτρων. Έτσι, συνέχισε να κερδίζει στις κατηγορίες αυτές σε θρυλικούς αγώνες όπως οι 24 Ώρες του LeMans, η Carrera Panamericana, το Targa Florio.

Το συγκεκριμένο αντίτυπο, που θα περνούσε 35 χρόνια στη σκιά, ξεκίνησε την «καριέρα» του ως έκθεμα των χρωμάτων της 550 Spyder στην είσοδο του εργοστασίου της Porsche. Στη συνέχεια η πρώτη του ιδιοκτήτρια ήταν η Rita Rampinelli, δημοφιλής Ελβετή οδηγός αγώνων της εποχής. Κατόπιν πέρασε στα χέρια του επίσης διάσημου Ελβετού οδηγού Heinz Schiller, που αγωνίστηκε με αυτό -μεταξύ άλλων- στη Monza και την Avus.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας τρίτος αγωνιζόμενος, ο Edouard Margairaz, το απέκτησε για να τρέχει σε ελβετικές αναβάσεις, και αφότου το πούλησε κάποια περίοδο της ζωής της αυτή η 550 Spyder πέρασε και από τα χέρια του διασημότερου από τους ιδιοκτήτες του, του οδηγού της F1 Jo Siffert. Ώσπου, για άγνωστους λόγους, κατέληξε σε μια φάρμα της Ελβετίας τη δεκαετία του 1980, όπου και παρέμεινε μέχρι τις μέρες μας.

Όσα αντίτυπα της 550 Spyder έχουν απομείνει σήμερα θεωρούνται άκρως συλλεκτικά, ανάμεσα στα σπανιότερα κλασσικά αυτοκίνητα του πλανήτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τιμές που δημοπραττούνται ανεβαίνουν διαρκώς τα τελευταία χρόνια – πρόσφατα μια 550Α άγγγιξε τελική τιμή της τάξης των 5 εκατομμυρίων ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το αντίτυπό της θα δημοπρατηθεί στις 3 Σεπτεμβρίου 2022 από την Gooding & Company στο Λονδίνο, στη διάρκεια του διακεκριμένου Concours d' Elegance του Hampton. Η τιμή εκκίνησής του καθορίζεται μεταξύ του 1,5 και των 2,0 εκατομμυρίων ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ