Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’90 όταν το Autozam AZ-1 έκλεβε την παράσταση ως ένα σπορ kei car – δηλαδή ένα μικρών διαστάσεων όχημα πόλης αλλά με… ανησυχίες.
Μικρό αλλά εντυπωσιακό. Και καθώς αυτός ο συνδυασμός δεν συναντάται συχνά, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός πως ένας άνθρωπος της αυτοκίνησης φαντάστηκε πως θα ήταν αυτό το μοντέλο της Mazda σε μία σύγχρονη εκδοχή του.
Το έκανε ο Vladimir Panchenko, που εργάζεται στη Bugatti-Rimac ως σχεδιαστής CAS (Computer-Aided Styling) αλλά αρέσκεται στο να αξιοποιεί την «τέχνη» του και πέραν του πλαισίου της δουλειάς του ή του εμπορικού σήματος του εργοδότη του.
BUY NOW
Έτσι λοιπόν δημιούργησε το AZ-2. Χρησιμοποίησε ως βάση τα σχέδια ενός άλλου σχεδιαστή, του Alan Derosier, εφάρμοσε σε αυτά τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Mazda και έφτασε σε αυτό το εντυπωσιακό δημιούργημα. Που στο «πρόσωπό» του βλέπουμε το RX-Vision ενώ το πίσω μέρος, έχει ξεκάθαρες επιρροές από το MX-5 αλλά με μεγάλη αεροτομή που θυμίζει σχέδια προηγούμενων δεκαετιών.
Φυσικά αυτό το mini sports car αποτελεί προσωπική έμπνευση του Panchenko και πολύ δύσκολα θα μπορούσε να εμπνεύσει τους ομολόγους του στη Mazda ώστε να δημιουργήσουν ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Κι αυτό παρότι η ιαπωνική εταιρεία έχει στα πλάνα της την αναβίωση σπορ μοντέλων της όπως το RX-7 αλλά όχι το AZ-1.
Κλείνοντας όμως, πρέπει να σημειώσουμε πως εκείνο το mini αριστούργημα, ήταν προϊόν συνεργασίας της Mazda με την Suzuki. Η οποία σήμερα, δουλεύει μαζί με ένα άλλο brand από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, την Toyota, πάνω σε ένα μικρών διαστάσεων σπορ μοντέλο. Δύσκολα όμως θα είναι τόσο μικρό ώστε να αποτελέσει το διάδοχο του Autozam AZ-1.