Ακόμα παραμένει θολό το τοπίο, αλλά η επόμενη γενιά των M3 και Μ4 θα είναι είτε βενζινοκίνητη είτε αμιγώς ηλεκτρική. Ο συνδυασμός των δύο κόσμων για υβριδική έκδοση, έχει ήδη αποκλειστεί.
Το μέλλον των M3 και M4 φαίνεται να είναι στον «αέρα» καθώς η BMW συνεχίζει να επεκτείνει με ταχύτατο ρυθμό την οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων i. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κυκλοφορήσουν ή το 2027 ή το 2028, και είτε θα διατηρήσουν το θερμικό σύστημα κίνησης είτε θα εξηλεκτριστούν πλήρως.
Από το 2022, ο διευθυντής ανάπτυξης της BMW, Frank Weber, άφησε να εννοηθεί ότι η επόμενη M3 θα μπορούσε να στραφεί ολοκληρωτικά στην ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξη σε Μέσα των Η.Π.Α., το παγκόσμιο αφεντικό του M Division, Frank van Meel, ξεκαθάρισε τη θέση της εταιρείας. Ανέφερε ότι η επόμενη γενιά των M3 και M4 θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, μόνο εάν αποδειχθεί στην πράξη ότι είναι καλύτερη συνολικά από την υπάρχουσα γενιά.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον van Meel, κάθε επόμενη γενιά ενός μοντέλου της M πρέπει να είναι ανώτερο του προκατόχου του. Εάν η BMW μπορέσει να επιτύχει τους στόχους της για τις νέες γενιές των μοντέλων του M Division χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, τότε οι επόμενες M3 και M4 θα είναι ηλεκτρικές. Αν όχι, τα αυτοκίνητα θα διατηρήσουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχουν. «Η λογική είναι αρκετά εύκολη», είπε. «Φυσικά όμως, προσπαθούμε να το κάνουμε να συμβεί και να γίνει ένα καθαρό ηλεκτρικό μοντέλο».
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για άλλες επιλογές συστήματος κίνησης, ο van Meel έσπευσε να απορρίψει οποιαδήποτε ερώτηση είχε να κάνει με την δημιουργία μιας υβριδικής έκδοσης με θερμικό κινητήρα βενζίνης. Θεωρεί ότι η ύπαρξη τριών επιλογών δεν είναι ρεαλιστική και ανέφερε ότι θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει μόνο ένα σύστημα κίνησης.
Οι τρέχουσες εκδόσεις Competition των BMW M3 Sedan και Touring, καθώς και των M4 Coupe και Cabrio, χρησιμοποιούν τον 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά με τα δύο mono scroll turbo που αποδίδει 510 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 650 Nm από τις 2.750 σ.α.λ. έως τις 5.500 σ.α.λ.
Συγκριτικά με την ηλεκτρική και τετρακίνητη BMW i4 M50 Gran Coupe των 544 ίππων και των 795 Nm ροπής, και σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή, η μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα είναι ίδια και για τα δύο μοντέλα (Μ3 Sedan Competition) και ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ. Η τελική ταχύτητα και των δύο περιορίζεται ηλεκτρονικά, με την M3 να σταματά στα 250 χλμ./ώρα και την i4 M50 στα 225 χλμ./ώρα.