Μεγάλα προβλήματα για ιστορική μάρκα αυτοκινήτων -Ποια εταιρεία προβλέπει «βουτιά» στις πωλήσεις

Εργοστάσιο αυτοκινήτου

Η αύξηση των πωλήσεων της Lotus το πρώτο μισό του έτους δεν αναμένεται να συνεχιστεί το υπόλοιπο της χρονιάς.

Στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης έχει εισέλθει η Lotus, διαθέτοντας μοντέλα που συμμορφώνονται με τα νέα δεδομένα. Την ίδια ώρα, ωστόσο, που τα μη ελεγμένα οικονομικά αποτελέσματά της ιστορικής βρετανικής εταιρείας για το πρώτο μισό του 2024 αναφέρουν μεγάλη αύξηση στις παραδόσεις αυτοκινήτων συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, η Lotus δεν ατενίζει το υπόλοιπο της τρέχουσας χρονιάς με αισιοδοξία.

Ειδικότερα, μολονότι αρχικά προέβλεπε την επίτευξη περίπου 26.000 αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2024, πλέον ευελπιστεί να διαθέσει στην αγορά περίπου 12.000 μονάδες, υποβαθμίζοντας τον στόχο της πάνω από 50%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
lotus emeya

Καταλυτικό ρόλο στην αναθεώρηση του στόχου της προς τα κάτω, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία είναι οι δασμοί που επέβαλαν η ΕΕ, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπως είναι αυτά της Lotus.

Η πρόβλεψη για λιγότερες πωλήσεις στο σύνολο του 2024, από αυτές που αρχικά ανέμενε, έρχεται μετά από μια πολύ καλή εμπορική περίοδο για τη μάρκα, δεδομένου ότι το πρώτο 6μηνο του έτους διέθεσε 4.873 αυτοκίνητα, 239% περισσότερα απ' ότι το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (1.439 αυτοκίνητα).

Από τα 4.873 αυτοκίνητα, τα Eletre και Emeya σημείωσαν 2.389 πωλήσεις, έναντι 871 το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Πολύ καλές επιδόσεις και για τη βενζινοκίνητη Lotus Emira που κατά το πρώτο μισό του 2024 σημείωσε 2.484 πωλήσεις (568 το περασμένο έτος).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
lotus eletre

Παρά την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεών της, που το δεύτερο τρίμηνο του έτους έφεραν στα ταμεία της 225 εκατ. δολάρια, έναντι μόλις 111 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2023, η καθαρή ζημιά της αυξήθηκε στα 202 εκ. δολάρια, από 193 εκ., κάτι το οποίο αποδίδεται στις αυξημένες κατά 73% δαπάνες της σε πωλήσεις και ενέργειες μάρκετινγκ.

Η Lotus ήδη εξετάζει τρόπους να βελτιώσει τα οικονομικά της αποτέλεσματα, ενώ έχει λανσάρει τη στρατηγική “Win26”, για την περαιτέρω βελτιστοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και δομών της εφαρμόζοντας μέτρα μείωσης του κόστους και αναθεώρησης των προϊοντικών της πλάνων, ώστε τα μοντέλα της να ανταποκρίνονται στις ανάγκες διαφορετικών αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στόχος της μάρκας είναι η επίτευξη θετικών ταμειακών ροών και EBITDA μέχρι το 2026.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ