Η επόμενη γενιά της BMW M3, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2027, θα είναι διαθέσιμη με δύο επιλογές κινητήρων όταν κυκλοφορήσει το 2028: είτε σε ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης, είτε σε αμιγώς ηλεκτρική.
Παρά το διαφορετικό σύστημα κίνησης, ωστόσο, ο σχεδιασμός των δύο εκδόσεων δεν θα έχει διαφορές, τουλάχιστον όχι μεγάλες, όπως είπε ένας ανώτερος υπάλληλος του project M3 της βαυαρικής εταιρείας στο περιοδικό Auto Express.
Το super-sedan, δηλαδή, θα είναι το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικούς κινητήρες, που θα πωλούνται παράλληλα, και η BMW θα μπορεί να προσαρμόζει την παραγωγή ανάλογα με τη ζήτηση.
BUY NOW
Ο υπεύθυνος εξέλιξης της BMW, Frank Weber, αποκάλυψε ότι ο υπάρχων εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3.0 λίτρων με turbo έχει προσαρμοστεί ώστε να πληροί τους κανονισμούς εκπομπών Euro 7, με τη βοήθεια της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Ωστόσο, η BMW δεν πρόκειται να ακολουθήσει την τακτική της Mercedes-AMG με τον τετρακύλινδρο plug-in hybrid κινητήρα του C63. Η M3 αναμένεται να είναι εξοπλισμένη με εξακύλινδρο ή οκτακύλινδρο κινητήρα, ενώ θα έχει νέο σύστημα ανάφλεξης και βελτιωμένο σύστημα ψύξης που θα συμβάλλει στη σημαντική μείωση του βάρους - το οποίο μπορεί να πέσει ακόμα και στα 1.500 κιλά.
Χωρίς σημαντική ηλεκτρική υποβοήθηση, η βενζινοκίνητη M3 αναμένεται να είναι ελαφρώς ισχυρότερη από την υπάρχουσα M3 Competition, η οποία αποδίδει 523 ίππους και 650 Nm ροπής.
Η αμιγώς ηλεκτρική M3, πιθανώς με το όνομα iM3, θα έχει υψηλότερη ισχύ από την έκδοση βενζίνης, για να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος των 400-500 κιλών της μπαταρίας.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η BMW έχει δοκιμάσει μια εκδοχή της i4 M50 με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που μπορεί συνολικά να αποδίδουν έως και 1.341 ίππους. Όμως, η υπερβάλλουσα αυτή ισχύς πιθανώς προορίζεται για μεγαλύτερα μοντέλα όπως τα X5 M και XM.
Η iM3 πιθανόν θα έχει μια λιγότερο ισχυρή εκδοχή αυτού του συστήματος, με ρυθμιζόμενη κατανομή ισχύος μεταξύ των τεσσάρων κινητήρων, διατηρώντας την παραδοσιακή οδηγική εμπειρία της M3.
Ο επικεφαλής του M division, Frank van Meel, δήλωσε ότι η BMW εξετάζει την τεχνολογία προσομοίωσης αλλαγής ταχυτήτων, όπως αυτή που προσφέρει το Hyundai Ioniq 5 N, για να παρέχει καλύτερη αίσθηση ταχύτητας μέσω ακουστικής και απτικής ανατροφοδότησης.
Τέλος, όσον αφορά στο σχεδιασμό, η νέα ηλεκτρική M3 αναμένεται να είναι εμπνευσμένη από τη Neue Klasse 3 Series, με τις συνηθισμένες πινελιές της M division - δηλαδή με φαρδύτερους θόλους, πιο μυώδεις προφυλακτήρες και διαχύτη. Με τη βελτιωμένη διαχείριση της ψύξης του κινητήρα, η έκδοση βενζίνης πιθανότατα δεν θα χρειάζεται περισσότερους αεραγωγούς από την ηλεκτρική.