
Μια από τις μεγαλύτερες μελέτες αξιοπιστίας στην Ευρώπη, της γερμανικής αυτοκινητιστική Λέσχης ADAC, αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα παρουσιάζουν λιγότερες βλάβες από τα συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο ADAC, ο μεγαλύτερος οργανισμός οδικής βοήθειας στην Ευρώπη, ανέλυσε πάνω από 3,6 εκατομμύρια περιστατικά βλαβών το 2024, και για πρώτη φορά διέθετε αρκετά δεδομένα για να κάνει στατιστικά έγκυρη σύγκριση μεταξύ EV και ICE οχημάτων.
Τα αποτελέσματα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρώτης κυκλοφορίας μεταξύ 2020-2022 εμφάνισαν 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα. Αντίστοιχα, τα θερμικά οχήματα στην ίδια ηλικιακή κατηγορία εμφάνισαν 10,4 βλάβες ανά 1.000 οχήματα.
BUY NOW
Όμως, υπάρχει και μία «αχίλλειος πτέρνα» και για τα δύο: η μπαταρία 12V. Αυτή χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των βασικών ηλεκτρικών συστημάτων (όπως το άνοιγμα της πόρτας ή το σύστημα εκκίνησης), και αποδείχθηκε η κύρια αιτία βλάβης και στις δύο κατηγορίες: 50% των βλαβών στα EV οφείλονται σε αυτή, και 45% στα θερμικά οχήματα.

Το μοναδικό σημείο όπου τα EV έχουν περισσότερα προβλήματα είναι στα ελαστικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα ηλεκτρικά εμφανίζουν 1,3 περιστατικά ανά 1.000 οχήματα λόγω ελαστικών, ενώ τα θερμικά μόλις 0,9.
Η διαφορά αυτή αποδίδεται πιθανότατα στο μεγαλύτερο βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων (λόγω μπαταριών), που φθείρει πιο γρήγορα τα ελαστικά - όμως τα νεότερα EV δείχνουν να έχουν λιγότερα τέτοια περιστατικά, κάτι που δείχνει βελτίωση στον σχεδιασμό και τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται.

Όπως είναι ευνόητο, τα λιγότερα μηχανικά προβλήματα στα ηλεκτρικά οφείλονται στην απλότητα της κατασκευής τους. Τα EV δεν έχουν λάδι κινητήρα, σύστημα εξάτμισης, ιμάντες χρονισμού ή πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης. Αυτό σημαίνει πως λιγότερα μηχανικά μέρη που μπορούν να χαλάσουν - πλεονέκτημα που εξηγεί τη συνολική καλύτερη αξιοπιστία τους, τουλάχιστον σε πρώιμα στάδια της ζωής τους.
Ο ADAC επισημαίνει, πάντως, ότι «δεν έχουμε ακόμα αρκετά δεδομένα για την μακροχρόνια αξιοπιστία των EV (άνω των 10 ετών), όμως η τάση είναι ξεκάθαρη: τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ολοένα και πιο αξιόπιστα». Έτσι, μπορεί το debate για την ηλεκτροκίνηση να συνεχίζεται, όμως σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία τα EV δείχνουν να έχουν πάρει προβάδισμα.