Στη νέα έρευνα της J.D. Power για την ικανοποίηση πελατών, υπάρχει μια εταιρεία που δεν περιμένατε που ξεπέρασε τις Porsche και Tesla: Η αμερικανική Rivian.
Η J.D. Power δημοσίευσε την τελευταία της μελέτη «Automotive Performance, Execution and Layout» (APEAL), η οποία αποκαλύπτει ότι η ικανοποίηση των ιδιοκτητών έχει «ανακάμψει μετά από δύο χρόνια πρωτοφανούς πτώσης».
Η έρευνα βασίστηκε στις απαντήσεις από 99.144 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, στους οποίους τέθηκαν στοχευμένα ερωτήματα μετά από 90 ημέρες ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου τους.
BUY NOW
Η Tesla, σύμφωνα με τη μελέτη, άρχισε να χάνει λίγη από τη φήμη της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, καθώς την ξεπέρασε ο μεγάλος της εγχώριος ανταγωνιστής, Rivian. Αυτή αναδείχθηκε στην έρευνα ως η κορυφαία μάρκα στην ικανοποίηση πελατών, ενώ στο άλλο άκρο τελευταία κατατάχθηκε η Mitsubishi.
Παράλληλα, στα μεμονωμένα μοντέλα κάθε εταιρείας, την πρωτιά στη συνολική ικανοποίηση των πελατών της μελέτης APEAL κέρδισε η BMW Σειρά 7. Εγκωμιαστικά ήταν τα σχόλια και για άλλα μοντέλα των Βαυαρών, όπως η Σειρά 2 και οι iX και X4, ενώ άλλα μοντέλα που διακρίθηκαν ήταν αρκετά της Kia, η Alfa Romeo Giulia, το Ford F-Series Super Duty, το Genesis GV60, το Hyundai Santa Fe, το Jeep Wagoneer, το Range Rover, τα Lexus LC / RX, το MINI Countryman, το Nissan Titan, η Porsche Taycan, και το Toyota Tacoma.
Με δεδομένα όλα αυτά, η ικανοποίηση από τα ηλεκτρικά οχήματα που δεν φέρουν στο ρύγχος τους το σήμα της Tesla είναι σε ιστορικό υψηλό με 877 μονάδες, ξεπερνώντας την εταιρεία της Καλιφόρνιας που βαθμολογήθηκε με 870 μονάδες.
Ο Frank Hanley της J.D. Power δήλωσε πως «οι παραδοσιακοί κατασκευαστές άκουσαν τους πελάτες τους και παρουσίασαν αυτοκίνητα με βελτιωμένους χώρους και υλικά υψηλής ποιότητας, εξασφαλίζοντας και καλύτερη λειτουργικότητα».
Σύμφωνα με τη J.D. Power, πάντως, οι αγοραστές μισούν τα συστήματα infotainment, καθώς είναι «μία από τις κατηγορίες με τη χαμηλότερη βαθμολογία σε όλη τη βιομηχανία. Τα συστήματα infotainment έχουν μέση βαθμολογία 805, η οποία είναι πολύ κάτω από το Android Auto (832) και το Apple CarPlay (840). Οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν έναν απλό σχεδιασμό που μοιάζει με το smartphone τους.
Ένα άλλο συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι αγοραστές προτιμούν τις πολυτελείς (premium) μάρκες πολύ περισσότερο από τις πιο προσιτές. Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων είχαν μέση βαθμολογία 870 μονάδων, που είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο των 838 μονάδων. Παρόλα αυτά, η ικανοποίηση από τα κοινά οχήματα αυξήθηκε κατά μία μονάδα φέτος.
Η Rivian, η Porsche, και η Jaguar κυριάρχησαν στις κατατάξεις πολυτελείας, ενώ η Polestar ήρθε τελευταία με 839 μονάδες. Αυτό την κατέταξε στο ίδιο επίπεδο με τη Chevrolet, τη Dodge, και τη Honda.