Το ηλεκτρικό μέλλον της Volkswagen -Πώς σχεδιάζει να μειώσει τις τιμές των EV

Volkswagen EV battery

Η εταιρεία του Wolfsburg βασίζεται στη δραστική μείωση της τιμής των μπαταριών για να κάνει πολύ πιο προσιτά τα μελλοντικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ εξελίσσει παράλληλα και τις μπαταρίες στέρεου τύπου.

Ο Michael Steiner, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Volkswagen, έκανε κατά το Διεθνές Αυτοκινητικό Συμπόσιο της Βιέννης μια σειρά από σημαντικές τοποθετήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είπε οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι πολύ πιο φτηνές το 2035, και το μυστικό για αυτό είναι η τυποποίηση της παραγωγής. Πέραν του ότι αυτή θα μειώσει το κόστος τους, παράλληλα θα βελτιώσει και την διάρκεια ζωής τους, την αυτονομία τους και τη δυνατότητα ανακύκλωσής τους.

Παράλληλα, ο Steiner δήλωσε τη βεβαιότιτά του ότι οι επερχόμενες μπαταρίες στέρεου τύπου, με αυξημένη ενεργειακή χωρητικότητα και βελτιωμένη ασφάλεια, μπορούν να φέρουν την επανάσταση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρά την εξάρτηση από τις διεθνείς τιμές του λιθίου.

«Τα συστήματα της μπαταρίας αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του κόστους ενός οχήματος» είπε, στο μεταξύ, ο Marcel Hollweg, ειδικός μπαταριών της Volkswagen. «Οπότε, είναι απαραίτητο να τυποποιήσουμε την παραγωγή για να περιορίσουμε την πολυπλοκότητα και να ελέγξουν τα κόστη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Arno Perner, διευθυντής εξέλιξης της VW, συμπλήρωσε πως «στο μέλλον, περίπου το 80% των μπαταριών της Volkswagen θα κατασκευάζονται με μια τυποποιημένη κυψέλη». Συνεπώς, οι νέες μπαταρίες θα είναι πρισματικές και θα εφαρμόζονται σε πλατφόρμες τεχνολογίας 400 ή 800 Volt.

Ωστόσο, από την άποψη της χημείας της μπαταρίας, ο γερμανικός όμιλος θέλει να παραμείνει ελαστικός και ευπροσάρμοστος. Δεν θέλει να κλείσει την πόρτα σε καμία τεχνολογία, ακόμα και στις τρέχουσες LFP και NMC, την ώρα που επενδύει στις νέες μπαταρίες στέρεου τύπου.

Η Volkswagen, βάσει του πλάνου της για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, φιλοδοξεί να παράγει το 50% (χωρητικότητας 200 GWh) των μπαταριών της στη Γερμανία, ώστε σταδιακά να αποσυρθεί από την Κίνα, από την οποία προέρχεται σήμερα το 95% των μπαταριών της διεθνούς αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις μπαταρίες στέρεου τύπου, όπου ο υγρός ηλεκτρολύτης αντικαθίσταται από ημιστερεούς ή στερεούς, οι τελευταίοι επιτρέπουν την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας κατά περισσότερο από 400 Wh ανά kg σε σύγκριση με τις τρέχουσες μπαταρίες λιθίου, ενώ παράλληλα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια μειώνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Και στο μέλλον, αυτές οι μπαταρίες θα μπορούσαν να επιτρέψουν την επίτευξη αυτονομίας άνω των 800 km.

Υπάρχουν όμως κάποια μειονεκτήματα. Μια μπαταρία στερεάς κατάστασης απαιτεί πολύ περισσότερο λίθιο ανά kWh από μια συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου. Εξαρτάται λοιπόν πολύ περισσότερο από την τιμή του λιθίου, η οποία τα τελευταία χρόνια κυμαίνεται μεταξύ 8.000 και 70.000 ευρώ ανά τόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αγορά μπαταριών στέρεου τύπου θα μπορούσε να ικανοποιήσει περίπου το 60% της παγκόσμιας ζήτησης έως το 2035, που υπολογίζεται σε 7,7 TW (7,7 δισεκατομμύρια kWh). Ωστόσο, οι συμβατικές μπαταρίες λιθίου θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όπως οι μπαταρίες LFP θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται σε κατηγορίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αγοράς στις οποίες οι τιμές πρέπει να περιοριστούν περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ