Citroen e-C3

Πού καταλήγουν τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel τα οποία δεν θέλει κανείς; -Ο άγνωστος προορισμός τους

εξαγωγές αυτοκινήτων

Παρά τη μείωση της δημοφιλίας τους, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίσουν να έχουν θέση σε ορισμένες αγορές.

Συνεχίζει να προελαύνει η ηλεκτροκίνηση παρά την ύφεση της ζήτησης για τα σχετικής τεχνολογίας οχήματα που καταγράφεται σε ορισμένες αγορές. Το 2024, πολύ καλά αποτελέσματα σημείωσε και στην Ελλάδα, έχοντας ως κινητήριο δύναμη το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που περιελάμβανε γενναίες επιδοτήσεις.

Ελάχιστες, ωστόσο, είναι οι χώρες που μπορούν να συγκριθούν με την Κίνα, όπου σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της εταιρείας “EV Volumes” το μερίδιο -συνδυαστικά- των αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών ΙΧ πλησιάζει τα επίπεδα του 50%.

Η ασιατική χώρα έχει πλημμυρίσει από κατασκευαστές ηλεκτρικών μοντέλων, έχοντας ως στόχο να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι έχει κλείσει τελείως την πόρτα στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής, με ορισμένους κατασκευαστές να συνεχίζουν να ικανοποιούν τις ανάγκες των οδηγών που μένουν πιστοί στο diesel και τη βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
εξαγωγές αυτοκινήτων

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αυτοκινητοβιομηχανία Jetour, θυγατρική του κολοσσού Cherry, η οποία παράγει κυρίως βενζινοκίνητα μοντέλα και το 2023 είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 75% στις 315.000 μονάδες και τις εξαγωγές της κατά 150%.

Μολονότι η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εντός της Κίνας συνεχώς μειώνεται, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας συνεχίζουν να έχουν κέρδη από τα εν λόγω οχήματα. Πώς το πετυχαίνουν; Εξάγοντάς τα σε χώρες όπου ακόμα η ηλεκτροκίνηση δεν έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος.

Το 2023, η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία, αποσπώντας τον τίτλο του μεγαλύτερου εξαγωγέα αυτοκινήτων, με 4,91 εκ. οχήματα, εκ των οποίων τα τρία τέταρτα ήταν βενζινοκίνητα.

Όπως έγραψε το Bloomberg, η Jetour καταγράφει πολύ καλές εμπορικές επιδόσεις σε χώρες της Μέσης Ανατολής όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου τα θερμικά μοτέρ κυριαρχούν. Επιπλέον, στην Ανγκόλα το 2023, η ναυαρχίδα της Jetour, το X70 Pls, ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μάρκα εργάζεται επίσης πάνω σε δεξιοτίμονες διαμορφώσεις μοντέλων, με στόχο να επιταχύνει την επέκταση στη νοτιοανατολική Ασία. Το βλέμμα της είναι στραμμένο στην Ινδονησία, τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη, όπου τα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να είναι ανεπαρκή.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ