Η ιταλική εταιρεία παρουσίασε στη Βραζιλία, για τα SUV Pulse και Fastback, μια σημαντική νέα τεχνολογία με στόχο την παροχή καθαρής, ασφαλούς και οικονομικά προσιτής κινητικότητας.
Στη Βραζιλία η Fiat είναι η απόλυτη ηγέτιδα και επιδιώκει να εδραιωθεί ως τεχνολογικός πρωταγωνιστής στο μέλλον της κινητικότητας. Έτσι, ανέπτυξε και παρουσίασε εκεί τη νέα της βιο-υβριδική τεχνολογία.
Πρόκειται για μια τεχνολογία που συνδυάζει ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα κίνησης με βιοκαύσιμα, συγκεκριμένα την αιθανόλη, για να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα και να προωθήσει την προσβάσιμη κινητικότητα.
BUY NOW
Η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε στο παγκόσμιο κέντρο έρευνας Bio-Hybrid της Fiat, στις εγκαταστάσεις της Stellantis στο Betim. Με την κυκλοφορία των Pulse και Fastback με βιο-υβριδική τεχνολογία, έτσι, η εταιρεία ενίσχυσε τον πρωτοποριακό της ρόλο στην παροχή λύσεων κινητικότητας που είναι προσιτές και σχετικές με τις σημερινές παγκόσμιες προκλήσεις.
Ο υβριδικός κινητήρας T200 που κινείται αυτά τα Fiat Fastback και Pulse είναι ο 1.0 turbo Flex, ο πιο ισχυρός στην κατηγορία του με απόδοση 130 ίππων και ροπή 20,4 κιλών. Συνδυάζεται με κιβώτιο CVT επτά ταχυτήτων.
Με την ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας, η FIAT βελτίωσε σημαντικά την αποδοτικότητα καυσίμου, μειώνοντας την κατανάλωση κατά 11,5% στο Fastback και 10,7% στο Pulse σε αστικούς κύκλους με βενζίνη και αιθανόλη.
Στο επίκεντρο του υβριδικού συστήματος της FIAT βρίσκεται ένας πολυλειτουργικός ηλεκτροκινητήρας που αντικαθιστά τα παραδοσιακά εξαρτήματα εναλλάκτη και μίζας. Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο μπαταρίες 12V: μια μολύβδου-οξέος 68Ah στο χώρο του κινητήρα και μια ιόντων λιθίου 11Ah κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Οι μπαταρίες αυτές παρέχουν την ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παράγει 3kW ισχύος που διοχετεύει ως επιπλέον ροπή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το σύστημα λειτουργεί μέσω τεσσάρων δυναμικών λειτουργιών για μέγιστη αποδοτικότητα, οι οποίες είναι:
e-Start&Stop: Ενεργοποιεί τη λειτουργία Start-Stop όταν το όχημα είναι σταματημένο, σβήνοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για εξοικονόμηση καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς έγχυση καυσίμου, βελτιστοποιώντας την ανάκτηση ενέργειας.
e-Assist: Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση και εκκίνηση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και βελτιώνοντας την απόδοση.
Smart Alternator: Λειτουργεί σε δύο τρόπους, ανάλογα με τα επίπεδα φόρτισης των μπαταριών. Σε λειτουργία εναλλάκτη, φορτίζει τις μπαταρίες όταν είναι χαμηλές, ενώ σε ουδέτερη λειτουργία καλύπτει τις ηλεκτρικές ανάγκες όταν οι μπαταρίες είναι επαρκώς φορτισμένες.
e-Regen: Συλλέγει μηχανική ενέργεια κατά την επιβράδυνση, μετατρέποντάς τη σε ηλεκτρική που φορτίζει τις μπαταρίες, ανακτώντας έως και 25% της ενέργειας που θα χανόταν διαφορετικά.