Το εναρινό νομοσχέδιο που θα αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση περιλαμβάνει σχετική διάταξη η οποία μπορεί να προκαλέσει «ντόμινο» σε όλο το Δημόσιο.
Επαναφορά των ελέγχων από Μικτά Κλιμάκια στο δρόμο θα επιχειρήσει να ενεργοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την προσθήκη σχετικής διάταξης στο εναρινό νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τα τέλη Ιανουαρίου με στόχο να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα στον Φεβρουάριο του 2025.
Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και πάλι μια διάταξη που αφορά στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου τα οποία όπως φαίνεται έχουν απενεργοποιηθεί την τελευταία 5ετία καθώς δεν πραγματοποιούν ελέγχους!
BUY NOW
Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας: «Στα στατιστικά αποτελέσματα ελέγχων συγκριτικά της περιόδου 2014-15 φαίνεται ότι διενεργήθηκαν περίπου 16.000 έλεγχοι έναντι της περιόδου 2021-22 όπου διενεργήθηκαν μόλις 88 έλεγχοι, όταν ο στόχος για τη χώρα μας είναι οι 15.000 έλεγχοι ετησίως.»
Οι ελάχιστοι έλεγχοι από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου έχει ενεργοποιήσει τα στελέχη της ΕΕ τα οποία απαιτούν εξηγήσεις για τα παραπάνω στοιχεία και απειλούν με κυρώσεις την Ελλάδα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή οδηγία.
Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» με τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου έχει να κάνει με την ημερησία αποζημίωση των μελών που απαρτίζουν τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχων καθώς από την ημέρα που εφαρμόστηκε το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο αυτομάτως κόπηκε η ημερήσια αποζημίωση με αποτέλεσμα να τείνουν προς εξαφάνιση οι έλεγχοι από τα Μικτά Κλιμάκια.
Να υπενθυμίσουμε ότι η ημερήσια αποζημίωση στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου ανέρχονταν σε 70-75 ευρώ ανά άτομα και αποτελούσε ένα ισχυρό κίνητρο για τους δημοσίους υπαλλήλους ώστε να πραγματοποιούν ελέγχους.
Στο παρελθόν και άλλοι Υπουργοί και Υφυπουργοί προσπάθησαν να επαναφέρουν σε άλλα νομοσχέδια τη σχετική διάταξη επαναφοράς την ημερήσιας αποζημίωσης των μελών στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχων αλλά δυστυχώς το υπουργείο Οικονομικών αφαιρούσε τη σχετική διάταξη καθώς υπάρχει Απόφαση του Ελεγκτικού Συμβουλίου για το Ενιαίο Μισθολόγιο που δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο και συγχρόνως τα οικονομικά δεδομένα της χώρας δεν επέτρεπαν μια τέτοια επιπλέον δαπάνη.
Στελέχη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο εναρινό νομοσχέδιο θα επιδιώξουν να επαναφέρουν την ημερήσια αποζημίωση στα μέλη των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχων αλλά είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι έτσι και περάσει αυτή η διάταξη αρχικά θα προσκρούσει και πάλι στην Απόφαση του Ελεγκτικού Συμβουλίου για το Ενιαίο Μισθολόγιο και επιπλέον θα ανοίξει ο «Ασκός του Αιόλου» για αντίστοιχες υπηρεσίες άλλων Υπουργείων τα μέλη των οποίων θα απαιτούν και εκείνα ημερήσια αποζημίωση για τους ελέγχους που πραγματοποιούν!
Τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να ξεκινήσει ένα τέτοιο «ντόμινο» που θα προκαλέσει περαιτέρω «παράλυση» του δημοσίου τομέα.
Επίσης η έλλειψη προσωπικού στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και στην Αστυνομία ή στο Λιμενικό που απαρτίζουν τα μέλη των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχων επίσης αποτελεί ένα επιπλέον πρόβλημα που πρέπει να διευθυτηθεί αν το ΥΠΥΜΕ επιθυμεί να ξεκινήσουν και πάλι οι έλεγχοι.
Πάντως ακόμη και τα έτη όπου τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου βρίσκονταν στους δρόμους είχε εντοπιστεί και ένα άλλο θέμα που αφορούσε στα έσοδα από τα πρόστιμα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr τα έσοδα από τα πρόστιμα θα έπρεπε να μοιράζονται οι κατά τόπους Περιφέρειες με τα συναρμόδια Υπουργεία. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν συνέβη ποτέ με αποτέλεσμα τα έσοδα από τα πρόστιμα που επέβαλαν τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου να τα εισπράττουν οι Περιφέρειες οι οποίες ποτέ δεν κατέθεσαν στα συναρμόδια Υπουργεία τα ποσά που δικαιούνταν...
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ