Ένας από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες στην ιστορία της Volkswagen, ο θρυλικός VR-6, περνά πλέον στο παρελθόν ολοκληρώνοντας μια πορεία 34 ετών.
Η Volkswagen είχε καταργήσει τον κινητήρα VR-6 στην Ευρώπη ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2010, ωστόσο αυτός συνέχισε να προσφέρεται στη Βόρεια Αμερική μέχρι πρόσφατα.
Το τελευταίο μοντέλο που εφοδιάστηκε με αυτόν ήταν το Volkswagen Atlas του 2023. Στην Κίνα, ωστόσο, ο κινητήρας εξακολουθούσε να υπάρχει σε μοντέλα όπως το VW Talagon και το βενζινοκίνητο Audi Q6.
BUY NOW
Όμως πλέον, ο VR-6 δεν είναι διαθέσιμος πουθενά. Σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου της Volkswagen Andreas G. Schleith στο LinkedIn, ο τελευταίος κινητήρας VR-6 συναρμολογήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2024, σηματοδοτώντας το τέλος μιας παραγωγής που διήρκεσε σχεδόν 34 χρόνια.
Ο κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση της Γενεύης του 1991, στο Golf Mk3, και από τότε συναρμολογήθηκαν σχεδόν 1,87 εκατομμύρια αντίτυπά του. Ο VR-6 χρησιμοποιήθηκε σε πληθώρα μοντέλων της Volkswagen, όπως τα Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC και Sharan.
Επιπλέον, βρήκε εφαρμογή σε πολλά μοντέλα των άλλων εταιρειών του ομίλου VW, όπως στα Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra και Skoda Superb. Ακόμη και οχήματα εκτός του γερμανικού ομίλου εφοδιάστηκαν με τον VR-6, όπως το Ford Galaxy, το Mercedes Vito και τροχόσπιτα της Winnebago.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ο κινητήρας αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του W-12, που ολοκλήρωσε την παραγωγή του τον Ιούλιο του 2024, με τον τελευταίο εξ αυτών να συναρμολογείται για λογαριασμό της Bentley.
Τι έκανε, όμως, τον VR-6 τόσο ξεχωριστό; Ήταν ένας κινητήρας με συμπαγείς διαστάσεις και μεγάλη απόδοση, ιδανικός για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα μικρότερων κατηγοριών.
Ωστόσο, η σταδιακή κυριαρχία των υπερτροφοδοτούμενων τετρακύλινδρων κινητήρων με υψηλή ιπποδύναμη, καλύτερη ροπή και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, τον κατέστησαν παρωχημένο.
Οι σύγχρονοι τετρακύλινδροι κινητήρες, όντας μικρότεροι και ελαφρύτεροι, επιτρέπουν στη VW να επιτύχει οικονομίες κλίμακας κατασκευάζοντας έναν κοινό κινητήρα για δεκάδες μοντέλα του ομίλου.
Παρά το γεγονός ότι το VR-6 καταργείται, αφήνει πίσω του μια πλούσια κληρονομιά. Από τα εμβληματικά μοντέλα της Volkswagen μέχρι τα πρωτότυπα, όπως το έκτης γενιάς Golf του 2009 με έναν υπερτροφοδοτούμενο VR-6 3,2 λίτρων που απέδιδε 463 ίππους, ο κινητήρας αυτός ήταν πάντα σύμβολο καινοτομίας και επιδόσεων.