Toyota Celica: Ο θρύλος πίσω από την πολυαναμενόμενη αναγέννηση του ιαπωνικού Coupe

Η Toyota Celica, ένα από τα θρυλικότερα ιαπωνικά coupe, ετοιμάζεται να επιστρέψει στη ζωή καθώς η Toyota έχει ήδη κατοχυρώσει το όνομα Celica MK8 - φουντώνοντας τη φημολογία για τη μεγάλη επιστροφή.
Ονόματι Celica -από το λατινικό coelica, που σημαίνει «ουράνια»- το μοντέλο ξεκίνησε την πορεία του το 1970 και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ μοντέλα της Toyota, δίπλα στις εξίσου εμβληματικές Corolla και Supra.

Η εξέλιξη της Celica ξεκίνησε το 1967 με το πρωτότυπο EX1 Car of the Future, ενώ η έκδοση παραγωγής έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1970. Ήταν ένα μοντέλο που άλλαξε τα δεδομένα, προσφέροντας στους οδηγούς σπορ χαρακτήρα, αξιοπιστία και προσιτή τιμή στην κατηγορία D.
BUY NOW

Με άνεση, καθημερινή χρηστικότητα και ευκολία στην οδήγηση, η Celica ήταν το ιδανικό coupe για όσους αναζητούσαν ελευθερία και οδηγική ευχαρίστηση. Παράλληλα, το ανεξάρτητο εμπρός σύστημα ανάρτησης και η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων εξασφάλιζαν σταθερότητα και δυναμισμό στις στροφές.


Η Celica πέρασε από επτά γενιές, με κάθε μία να βάζει τη δική της υπογραφή στην ιστορία της. Η τέταρτη γενιά, που ήρθε το 1975, αποτέλεσε σημείο καμπής, καθώς το μοντέλο πέρασε από την πίσω στην εμπρός κίνηση - μια ρηξικέλευθη αλλαγή για την εποχή.

Το απόλυτο ορόσημο ήρθε το 1986, με την εμφάνιση της Celica GT-Four. Εξοπλισμένη με μόνιμη τετρακίνηση και έναν ισχυρό DOHC κινητήρα 2.0 λίτρων και 185 ίππων, διέθετε τον ισχυρότερο 2λιτρο κινητήρα στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή. Ήταν η ιδανική βάση για την επιστροφή της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).

Το αποτέλεσμα δεν άργησε να έρθει: το 1990, ο Carlos Sainz κατέκτησε τον τίτλο οδηγών -τον πρώτο για κατασκευαστή από την Ιαπωνία- ενώ η Toyota πήρε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η επιτυχία συνεχίστηκε με την ειδική έκδοση GT-Four RC (Rally Competition), ομολογκαρισμένη για το WRC, που οδήγησε την Toyota στην κατάκτηση των τίτλων οδηγών και κατασκευαστών το 1993 και 1994, με τους Juha Kankkunen και Didier Auriol αντίστοιχα.

Η έβδομη γενιά της Celica παρουσιάστηκε το 1999, και κανείς τότε δεν φανταζόταν πως θα ήταν η τελευταία. Η παραγωγή σταμάτησε το 2006, με περισσότερα από 4 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω της έναν θρύλο.

Όμως τώρα, σχεδόν 20 χρόνια μετά, η Toyota δείχνει έτοιμη να ξαναγράψει την ιστορία της Celica. Με βάση την κατοχύρωση του ονόματος Celica MK8 στις ΗΠΑ και φήμες που θέλουν την επίσημη παρουσίαση να έρχεται εντός 2026, ο θρύλος αναμένεται να επιστρέψει.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η νέα Celica αναμένεται να εφοδιάζεται με τον καινούριο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, απόδοσης άνω των 400 ίππων στην έκδοση δρόμου, και έως 600 hp στην έκδοση αποκλειστικά για την πίστα.

Είναι πιθανό να υιοθετήσει τετρακίνηση, εμπνευσμένη από τη μυθική GT-Four, και να διατηρήσει το κουπέ προφίλ που την έκανε τόσο δημοφιλή. Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, η Celica δεν επιστρέφει απλώς - επιστρέφει για να διεκδικήσει ξανά τη θέση της ανάμεσα στους θρύλους. Και αυτή τη φορά, θα το κάνει με σύγχρονη τεχνολογία, δυναμικό σχεδιασμό και την κληρονομιά μιας πλούσιας αγωνιστικής ιστορίας.