Η ιαπωνική εταιρεία δοκιμάζει σε μια GR Corolla ένα νέο ειδικό φίλτρο που υπόσχεται ότι θα βοηθήσει στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και το «αποτύπωμα» των μοντέλων της.
Η Toyota κάνει προσεκτικές κινήσεις όσον αφορά την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση και την ίδια στιγμή εξελίσσει νέες πράσινες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν την ίδια, αλλά και τον πλανήτη.
Μία από αυτές τις τεχνολογίες βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών και στοχεύει, όχι μόνο στην βελτίωση του περιβαλλοντικού προσώπου των νέων μοντέλων της, αλλά και στην αντιμετώπιση των συνεπειών από τους απαρχαιωμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
BUY NOW
Αναλυτικότερα, η Toyota εξελίσσει φίλτρα που μπορούν να ενσωματωθούν στο εμπρός μέρος των αυτοκινήτων της και να απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα. Προς το παρόν, η ιαπωνική εταιρεία πειραματίζεται με αυτό το φίλτρο πάνω σε μια αγωνιστική υδρογονοκίνητη GR Corolla. Σύμφωνα με ανθρώπους της Toyota, οι αρχικές δοκιμές δείχνουν ότι αυτή η καινοτομία θα μπορούσε ενδεχομένως να κάνει τα αυτοκίνητά της «αρνητικά» στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όχι απλώς «ουδέτερα».
Η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν απαιτεί πρόσθετη παροχή ενέργειας για να λειτουργήσει. Τα ειδικά φίλτρα στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου δεσμεύουν το διοξείδιο του άνθρακα και με την βοήθεια της θερμότητας που εκπέμπει ο κινητήρας, το διαλύουν σε ένα ειδικό υγρό που μετά μπορεί να πεταχτεί. Αυτό σημαίνει ότι η αυτή η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει σε αυτοκινήτων με κανονικούς θερμικούς κινητήρες και όχι μόνο σε αυτούς που καταναλώνουν υδρογόνο.
Σύμφωνα με την Toyota, η νέα τεχνολογία επιτρέπει στο αυτοκίνητο να καθαρίζει τον εξωτερικό αέρα καθώς κινείται. Προς το παρόν, αυτό είναι αδύνατο καθώς η τεχνολογία απέχει πολύ από το επιθυμητό. Κατά την διάρκεια των δοκιμών, 20 γύροι σε πίστα (91 χλμ. συνολικά) τα φίλτρα «αιχμαλώτισαν» μόνο 20 γρ. διοξειδίου του άνθρακα.Η αλήθεια είναι ότι, από το τίποτα, κάτι είναι και αυτό, αλλά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εκπέμπουν κατά μέσο όρο εκατοντάδες γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Η χρήση μεγαλύτερων φίλτρων θα μπορούσε να βοηθήσει στην απορρόφηση περισσότερου διοξειδίου του άνθρακα, αλλά η τοποθέτησή τους σε επιβατικά οχήματα θα ήταν πολύ δύσκολη. Ωστόσο, η χρήση τους σε επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά θα μπορούσε να διευκολύνει την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας.
Βέβαια, υπάρχει μια παράμετρος που δημιουργεί πρόβλημα. Αυτό εντοπίζεται στον ασφαλή χειρισμό του υγρού που περιέχει το διοξείδιο του άνθρακα. Επίσης, η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν είναι χρηστική. H GR Corolla που χρησιμοποιείται για τις δοκιμές, πρέπει να αλλάζει φίλτρα κατά την διάρκεια κάθε pit stop, γεγονός που εγείρει επίσης ερωτήματα σχετικά με τα απόβλητα των αναλώσιμων υλικών.