Η πιο παράξενη Porsche της ιστορίας: Γιατί την κατασκεύασαν οι Γερμανοί

Porsche 928 test car

Μια Porsche 928 που θυμίζει λίγο τη DeLorean από την “Επιστροφή στο Μέλλον” δημιουργήθηκε περίπου τον ίδιο καιρό, στο τέλος της δεκαετίας του 1980 - αλλά εκείνη για τους σκοπούς της έρευνας.

Η κατασκευή αυτή έγινε από την ίδια την Porsche, στο πλαίσιο της έρευνάς της για τα επίπεδα θορύβου των σπορ αυτοκινήτων της. Από την εποχή εκείνη, άλλωστε, οι κατασκευαστές έπρεπε να διασφαλίζουν ότι θα παραμένουν μέσα στα ευρωπαϊκά όρια της ηχορύπανσης, ακριβώς όσο και της εκπομπής ρύπων - όρια που έκτοτε γίνονται όλο και πιο αυστηρά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα σπορ αυτοκίνητο, με μεγάλο κινητήρα, πιο δυναμικά συστήματα εξάτμισης και πιο φαρδιά ελαστικά, είναι λογικό πως το επίπεδο θορύβου είναι υψηλότερο. Και είναι πάντα μία πρόκληση για εταιρείες όπως η Porsche να τα κρατούν μέσα στο όριο των ντεσιμπέλ που προβλέπει η νομοθεσία.

Έτσι, το 1989 η εταιρεία του Zuffenhausen ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε αυτό το θέμα με αυτό το πρωτότυπο της εμβληματικής 928 - που μοιάζει βγαλμένο από κάποια κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας της εποχής.

Αρχικά οι μηχανικοί της Porsche κάλυψαν όλο το αμάξωμα αυτής της 928 με επένδυση από βαμβακερό ύφασμα. Αυτό τους βοήθησε να απομονώσουν τους θορύβους από τον κινητήρα και το σύστημα εισαγωγής και εξάτμισης, προκειμένου να μελετήσουν τους ήχους που εκπέμπουν τα διαφορετικά είδη ελαστικών.

Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά από τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου είναι τοποθετημένα έξω από το αμάξωμα. Δεν έχουμε δει ποτέ ξανά σε άλλο αυτοκίνητο το ψυγείο τοποθετημένο μπροστά από τον προφυλακτήρα, ούτε δύο ανεμιστήρες πάνω στο καπό για την ψύξη του κινητήρα. Το μεγάλο δοχείο στο ρύγχος, επίσης, εξυπηρετεί τις ανάγκες του συστήματος εισαγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα πιο παράξενη είναι η ουρά. Το τεράστιο καζανάκι της εξάτμισης έχει τοποθετηθεί πάνω στο πίσω τζάμι, συνδεδεμένο με δύο κυρτούς σωλήνες για τη διοχέτευση των καυσαερίων. Κι επιπλέον, τα φτερά είναι διογκωμένα προκειμένου να χωρούν διαφορετικών μεγεθών ζάντες και ελαστικά, για τις ανάγκες της μελέτης.

Η Porsche επέλεξε την 928 διότι η υγρόψυκτη 911 της εποχής εξέπεμπε πολύ υψηλότερα επίπεδα θορύβου, η 924 δεν είχε την ισχύ που χρειαζόταν στις χαμηλές στροφές, και η 944 είχε ένα “κροτάλισμα στις χαμηλές ταχύτητες”, σύμφωνα με τον μηχανικό Harald Mann της Porsche - εξειδικευμένο στην έρευνα για τις τεχνολογίες περιορισμού των θορύβων των supercars του Zuffenhausen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δοκιμές ηχορύπανσης ξεκίνησαν στον κυλιόμενο διάδρομο της εταιρείας, αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκαν σε μια ειδική πίστα που δημιούργησε η εταιρεία τις εγκαταστάσεις της, με τυπική άσφαλτο. Με ελαστικά σλικς και ταχύτητα 50 km/h η 928 εξέπεμπε 63 dB, που ήταν αρκετά κάτω από το νόμιμο όριο των 74 ντεσιμπέλ.

Αυτή η τόσο ιδιαίτερη Porsche 928, που συνέβαλλε στην τεχνολογική πρόοδο των sportscars της γερμανικής εταιρείας, τώρα είναι ένα από τα εκθέματα στο Porsche Museum στη Στουτγάρδη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ