Nissan Qashqai: Χειροκίνητο 140άρι ή Αυτόματο με 158 ίππους;

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 1

Η νέα γενιά του Nissan Qashqai διαθέτει ήπια υβριδικούς κινητήρες βενζίνης με χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν, καθώς και δυνατότητα κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Ποιο μου ταιριάζει;

Το Qashqai είναι το σημαντικότερο μοντέλο στην σύγχρονη ιστορία της Nissan. Όχι μόνο γιατί δημιούργησε τις τάσεις που ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές, αλλά επειδή κατάφερε μέσα σε 15 χρόνια ζωής να πουλήσει εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά την υφήλιο και να γίνει best seller.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για αυτό τον λόγο, αποφασίσαμε εδώ στο carandmotor.gr να σας παρουσιάσουμε τις δύο πιο εμπορικές εκδόσεις κινητήρα με κίνηση στους εμπρός τροχούς: την 1.3 DiG-T Hybrid με τους 140 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο σασμαν, και την 1.3 DiG-T PS Hybrid με τους 158 ίππους και το αυτόματο CVT κιβώτιο. Μάλιστα, τα δύο αυτοκίνητα που μας διέθεσε η εγχώρια αντιπροσωπεία της Nissan ήταν με δύο εξαιρετικά συνιστώμενα εξοπλιστικά επίπεδα, με το 140άρι Magnetic Blue να αφορά την Premium έκδοση και το αυτόματο των 158 ίππων στην απόχρωση Burgundy να είναι το αμέσως πλουσιότερο N-Connecta.

Ομάδα που κερδίζει

Η εμφάνιση του νέου Nissan Qashqai δεν διαφοροποιήθηκε αισθητά για ευνόητους λόγους, διατηρώντας μια σχεδιαστική συνέχεια που αρέσει σε αρκετούς και δεν ξενίζει.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 2

Στο εμπρός μέρος, η μάσκα V-Motion είναι ιδιαίτερα τονισμένη και τα λεπτά φώτα τύπου LED προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό. Το ίδιο ισχύει και για τους κάθετους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, με την κεντρική εισαγωγή αέρα να αποτελεί αισθητική συγγένεια με την προηγούμενη γενιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 3

Από το πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες με τις τονισμένες ακμές να αγκαλιάζουν τους μυώδεις πίσω ώμους, ενώ η γραμμή παραθύρων που ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ δημιουργεί το εφέ της “αιωρούμενης οροφής”. Την αρκετά πιο δυναμική εμφάνιση σε σχέση με το παρελθόν τονίζει και η σχεδίαση του πίσω μέρους, που πλέον είναι πιο “αιχμηρό”. Επιπλέον, ακόμα και οι βασικές σκουρόχρωμες 17άρες ζάντες της έκοδσης Premium, δεν δείχνουν παράταιρες. Βέβαια, οι 18άρες ζάντες της πλουσίοτερης έκδοσης N-Connecta γεμίζουν πιο όμορφα τους θόλους και σε συνδυασμό με τα φιμέ πίσω τζάμια, η εικόνα του νέου Qashqai αποκτά επιπλέον δυναμική. Η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει στον πίσω προφυλακτήρα και ένα επιπλέον διακοσμητικό ασημί ένθετο, που την διαφοροποιεί από τις δύο βασικότερες εκδόσεις (Elite και Premium).

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το “τονισμένο” παρουσιαστικό ενισχύεται και από τις αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και το φέρνουν πιο κοντά στην καρδιά της ευτραφούς πλέον κατηγορίας. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι 4.425 χλστ. (+35 χλστ.), το πλάτος 1.835 χλστ.(+32 χλστ.), το ύψος 1.625 χλστ. (10 χλστ.) και το μεταξόνιο 2.665 χλστ. (+20 χλστ.).

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 6

Οι αυξημένες διαστάσεις ευνόησαν και τους χώρους των επιβατών, που πλέον καθίζουν με αρκετή άνεση τέσσερις ψηλούς ενήλικους, με έναν τρίτο πίσω στο κέντρο να μην δυσανασχετεί. Το μπες βγες είναι αρκετά εύκολο, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν σχεδόν 90 μοίρες. Ο χώρος αποσκευών κέρδισε και αυτός με την σειρά του 74 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 504 λίτρα. Έχει μεγάλο άνοιγμα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, γάντζους για χειραποσκευές και από κάτω του κρύβει μια ρεζέρβα ανάγκης με τα εργαλεία της. Σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος θα δημιουργηθεί σκαλοπάτι, κάτι που λύνεται όμως με το διπλό πάτωμα των ακριβότερων εκδόσεων (N-Connecta και πάνω).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 16

Η σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί ένα νοητό V που τονίζει την κεντρική κονσόλα, με τα υλικά που το αποτελούν να είναι αρκετά καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά. Το μοντάρισμα των υλικών έχει γίνει προσεκτικά και δείχνουν ότι θα αντέξουν στον χρόνο. Η εργονομία είναι πολύ καλή και όλοι οι φυσικοί διακόπτες έχουν πολύ όμορφη αίσθηση.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός θα βρει την θέση που τον βολεύει χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος, με το τελευταίο να προσφέρει και καλή πλευρική στήριξη. Μάλιστα, το αυτόματο N-Connecta της δοκιμής διαθέτει τα ακόμα πιο άνετα καθίσματα Monoform, με την αντίστοιχα καλή πλευρική στήριξη. Η ορατότητα περιμετρικά δεν προβληματίζει και υποβοηθάται από τους μεγάλους πλευρικούς καθρέφτες.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 10

Η λήψη πληροφορίας από τον οδηγό και των δύο εκδόσεων είναι μια εύκολη υπόθεση. Αυτός που θα επιλέξει την έκδοση Premium θα έχει μπροστά τους μια ευκρινέστατη οθόνη 7 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αναλογικά όργανα και παρουσιάζει πληθώρα στοιχείων μέσα από ένα πολύ εύκολο και απλό μενού χρήσης. Το ίδιο εύκολο και απλό στην χρήση είναι και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, την αυξημένη συνδεσιμότητα και τα φυσικά πλήκτρα για τις κύριες λειτουργίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 13

Η έκδοση N-Connecta από την άλλη, διαθέτει ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη και έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με ατελείωτα δεδομένα, όμορφα γραφικά και δυνατότητα εξατομίκευσης της εμφάνισης. Το σύστημα πολυμέσων της έκδοσης ενισχύεται με μία μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 9 ιντσών που διαθέτει πλοηγό, επιπλέον εφαρμογές (π.χ. πρόγνωση καιρού) και συνδυάζεται με κάμερα 360 μοιρών, ανίχνευση κινούμενου αντικειμένου και εμπρός αισθητήρες. Ακόμα, η κονσόλα δαπέδου διαθέτει στα πλαϊνά της kneepad με κάμποση γέμιση και ατμοσφαιρικό φωτισμό γύρω από τον επιλογέα, αναβαθμίζοντας αισθητικά και την εικόνα του σημείου.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με γεμάτη φαρέτρα

Το νέο Qashqai βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C και χάρη στον σύγχρονο τρόπο συγκόλλησης των επιμέρους τμημάτων και την χρήση αλουμινίου (πόρτες, εμπρός φτερά και καπό) και συνθετικών υλικών (πίσω πόρτα) σε αρκετά τμήματα του αμαξώματος, οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να αυξήσουν την ακαμψία κατά 41% και να μειώσουν το συνολικό βάρος κατά 60 κιλά, σε σχέση με το παρελθόν.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 7

Αλλαγές συναντάμε και στα μηχανικά μέρη, όπου ο 4κύλινδρος αλουμινένιος 1.3 DiG-T ενισχύεται πλέον από ήπια υβριδικό σύστημα 12V ALiS (Advanced Lithium ion battery System). Το συγκεκριμένο σύστημα έχει μαζεμένες διαστάσεις, ζυγίζει μόλις 22 κιλά και συνεισφέρει 6 Nm ροπή σε επιτάχυνσεις από τα 20 έως τα 110 χλμ./ώρα και για έως 20 δλ.. Επιπλέον όφελος υπάρχει και από την ελαφρώς πιο ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ., την ομαλή λειτουργία του συστήματος stop/start και το coasting που πραγματοποιεί όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 8

O συγκεκριμένος κινητήρας έρχεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης, με 140 ίππους και 240 Nm ή με 158 ίππους και 270 Nm. Η 140άρα έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και η ισχυρότερη μόνο με αυτόματο κιβώτιο. To X-Tronic είναι τύπου CVT και είναι ακρετά αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και paddles για χειροκίνητες αλλαγές 7 εικονικών σχέσεων. Το χειροκίνητο από την άλλη έχει λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 17
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο νέο Qashqai είναι καλές ανεξαρτήτως έκδοσης, με την ισχυρότερη και βαρύτερη κατά 63 κιλά αυτόματη έκδοση να είναι ταχύτερη 1 δλ. στη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα (9,2 δλ.). Η ροπή είναι πληθωρική και στις δύο περιπτώσεις, με τα 240 Nm της 140άρας έκδοσης να διατηρούνται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Και οι δύο εκδόσεις κινητήρα διαθέτουν προγράμματα οδήγησης, Eco, Standard και Sport, με την έκδοση CVT να ζωντανεύει περισσότερο όταν επιλέγουμε το σπορ πρόγραμμα. Σε γενικές γραμμές, το X-Tronic του νέου Qashqai είναι ίσως το καλύτερο CVT της αγοράς και το αποδεικνύει σε όλες τις συνθήκες χρήσης, ειδικά την αστική.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 12

Η κατανάλωση των δύο εκδόσεων δεν έχει ουσιαστική διαφορά και κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,5 λτ/100 χλμ., τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία, την ισχύ και τον τύπο μετάδοσης (έκδοση CVT). Ακόμα, λόγω ήπια υβριδικής τεχνολογίας, μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά στον Δακτύλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι σωστή και αθόρυβη, επιτυγχάνοντας σε μεγάλο βαθμό την χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την μελετημένη ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης του νέου Qashqai είναι κορυφαίου επιπέδου. Ακόμα, οι ανώμαλιες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν της βάζουν δύσκολα, ειδικά στις εκδόσεις Elite και Premium με τροχούς 215/65 R17.

Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 11

Το προσθιοκίνητο Nissan Qashqai δεν θα διστάσει να σκονίσει τις λαμαρίνες του, με τους 18 πόντους απόστασης από το έδαφος να φροντίζουν για συγκρατημένες εκτός δρόμου περιηγήσεις.

Θέμα προτεραιοτήτων

Η τιμή εκκίνησης των εκδόσεων με χειροκίνητο κιβώτιο του νέου Nissan Qashqai είναι τα 26.990 ευρώ και αφορά την βασική έκδοση Elite με τον 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid. Όσοι επιθυμούν έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic θα πρέπει να καταφύγουν στην δεύτερη τη τάξη εξοπλιστική έκδοση Premium με τιμή 32.390 ευρώ. Διαθέτει εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που δεν παρουσιάζει ελλείψεις, και σε συνάρτηση με τον ολοκληρωμένο και πιο ώριμο χαρακτήρα της τρίτης γενιάς, δημιουργείται μια εξαιρετικά συνιστώμενη και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία. Η συγκεκριμένη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και 140 ίππους, κοστίζει 3.000 φθηνότερα (29.290 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 140 vs 158 CVT 18

Όσον αφορά την αμέσως πλουσιότερη και ιδιαίτερα ταιριαστή έκδοση N-Connecta του αυτόματου Qashqai της δοκιμής, η τιμή της 140άρας έκδοσης έχει καθοριστεί στα 31.490 και της αυτόματης με τους 158 ίππους στα 34.490 ευρώ. Η έκδοση N-Connecta αποτελεί και την είσοδο στα τετρακίνητα Qashqai, συνδυάζεται αποκλεστικά με το αυτόματο σασμάν και κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον.

Η γκάμα του νέου Nissan Qashqai δεν τελειώνει εδώ, καθώς υπάρχουν ακόμα οι πλουσιότερες εκδόσεις N-Connecta Feel, Techna και Techna Plus, για όλες τις ανάγκες και επιθυμίες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. Βενζίνη 12V Mild Hybrid, 140 PS/5.500 σ.α.λ., 240 Nm/1.650-4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 196 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,4 λτ./100 χλμ., 143 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.405 κιλά
Χώρος αποσκευών: 504 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.990 ευρώ/99,40 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 PS Hybrid X-Tronic
Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. Βενζίνη 12V Mild Hybrid, 158 PS/5.500 σ.α.λ., 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο X-Tronic CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,3 λτ./100 χλμ., 142 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.425/1.835/1.625 χλστ., 2.665 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.468 κιλά
Χώρος αποσκευών: 504 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 32.290 ευρώ/99,40 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ