Με τις τιμές των αυτοκινήτων να διαγράφουν τους τελευταίους μήνες μια σταθερά ανοδική πορεία, οι προσιτές προτάσεις σπανίζουν αναγκάζοντας πολλούς να επενδύσουν σε όσα πρόκειται να φέρει το μέλλον.
Σε αγορές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής, το υψηλό value for money ανέκαθεν αποτελούσε ένα προσόν ικανό να ορίσει την τύχη ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι λίγα, λοιπόν, εκείνα τα παραδείγματα των αυτοκινήτων που διέπρεψαν στο παρελθόν, χωρίς να αποτελούν τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορίας τους.
Τουναντίον έχουμε δει ουκ ολίγα τετράτροχα να τινάζουν τη μπάνκα στον αέρα, μόνο και μόνο επειδή προσέφεραν τη σωστή… αξία στη σωστή τιμή.
BUY NOW
Μπορεί, λοιπόν, η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και η επικράτηση του ηλεκτροκίνητου είδους να έχει διαγράψει από το λεξιλόγιό μας τον όρο του φθηνού αυτοκινήτου, ωστόσο, στο μέλλον πρόκειται να δούμε στους ελληνικούς δρόμους αρκετές νέες προτάσεις οι οποίες θα φλερτάρουν και μάλιστα έντονα με τον όρο του προσιτού.
1. Fiat Panda
Αν υπάρχει μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με τα προσιτά μεν ικανότατα δε αυτοκίνητα πόλης τότε αυτή είναι η Fiat. Μολονότι τα τελευταία χρόνια οι Ιταλοί δεν διαθέτουν τον πλουραλισμό τον οποίο θα περίμενε να συναντήσει κανείς στην γκάμα ενός μαζικού κατασκευαστή, η ένταξη του στις τάξεις του ομίλου PSA και η δημιουργία του Stellantis Group, άλλαξε άρδην τα δεδομένα για τη Fiat. To πρώτο αυτοκίνητο της Fiat το οποίο πρόκειται να εξελιχθεί-παραχθεί υπό τη σκέπη του ομίλου Stellantis είναι η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Panda.
H επιστροφή του δημοφιλέστατου city car στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2022, αντικαθιστώντας τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του, η οποία μετρά ήδη 10 χρόνια στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, το νέο Fiat Panda θα αυξήσεις τις εξωτερικές διαστάσεις τους, υιοθετώντας ταυτόχρονα ένα πιο περιπετειώδες προφίλ.
Παρά τη συγγένεια της Fiat με το PSA Group και με δεδομένη την απροθυμία των Γάλλων να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, το νέο Panda θα διατηρήσει σχεδόν στο ακέραιο τα ιταλικά του γονίδια, αξιοποιώντας πλαίσιο και μηχανικά μέρη που φέρουν την υπογραφή της FCA.
Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα, ο 1.000άρης κινητήρας βενζίνης θα είναι εκείνους που θα αναλάβει να καλύψει όλο το εύρος της γκάμας του αυτοκινήτου, διαθέτοντας ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η χρήση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, όχι όμως και η παρουσία αμιγώς ηλεκτροκίνητων διαμορφώσεων.
2. Citroen C3 Cross
Την απάντηση στην επιτυχία που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η Dacia με τα Sanderο και Sandero Stepway ετοιμάζει η Citroen. To πρώτο δείγμα γραφής ενός μικρού crossover προορίζεται για τις αναπτυσσόμενες αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ινδίας, ωστόσο, διαθέτει όλα τα απαραίτητα… συστατικά για να σταδιοδρομήσει και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 18 εκατοστά, είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό crossover, το οποίο μάλιστα έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε απαιτητικότερες συνθήκες.
Αντιστοίχως, το μήκος των 3,98 μέτρων επιτρέπει στο χαμηλού κόστους Citroen C3 να διατηρεί τον αστικό προσανατολισμό του, την ίδια στιγμή που τα 315 λίτρα του χώρου αποσκευών φαντάζουν αρκετά ακόμα και για κάποιον που θα το επιλέξει για να υπηρετήσει τον ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου.
Αν και για την ώρα δεν έχουν αποκαλυφθεί τα κινητήρια σύνολα με τα οποία η γαλλική πρόταση θα διατεθεί σε Ινδία και Λατινική Αμερική, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο θα έχει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης του 1,2 λίτρου.
Η διάθεση του γαλλικού crossover θα ξεκινήσει στην Ινδία το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν η Βραζιλία και η Αργεντινή.
3. Volkswagen ID. Life
Μετά την παταγώδη αποτυχία του Volkswagen I.D.3 να δικαιολογήσει τον τίτλο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου του λαού που πολλοί βιάστηκαν να του προσδώσουν, οι Γερμανοί δείχνουν έτοιμοι να αντεπιτεθούν, χαμηλώνοντας τον πήχη με ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών hatchback.
To Volkswagen ID.Life αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου, αποτελώντας την πρωτότυπη εκδοχή ενός ηλεκτροκίνητου city car το οποίο θα μας συντροφεύσει τα αμέσως επόμενα χρόνια, αποτελώντας την πιο προσιτή πρόταση στην «πράσινη» γκάμα της γερμανικής φίρμας.
Στην πρωτότυπη εκδοχή του, το ID. Life εφοδιάζεται με έναν ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 231 ίππων και 290 Nm ροπής, αποκτώντας την ικανότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία, οι συσσωρευτές ιόντων-λιθίου τού επιτρέπουν να διανύει έως και 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Αυτό από αξίζει να γνωρίζετε, είναι ότι σε αντίθεση με ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα από τις ηλεκτροκίνητες προτάσεις της, ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο μπροστινό τμήμα και η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς.
Αν και το χρονοδιάγραμμα της εξέλιξης/παραγωγής του ID. Life δεν δοθεί στο φως της δημοσιότητας, το μικρό ηλεκτροκίνητο Volkswagen δεν αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά πριν το 2023.
4. Dacia Spring
To Volkswagen ID. Life φιλοδοξεί να αποτελέσει την πρώτη πραγματικά προσιτή ηλεκτροκίνητη πρόταση του γερμανικού ομίλου, ωστόσο, μέχρι να συμβεί αυτό, το Dacia Spring θα έχει αποκτήσει ένα σημαντικό προβάδισμα, όντας ήδη διαθέσιμο σε αρκετές αγορές της γηραιάς ηπείρου.
Με την τιμή του να μην υπερβαίνει τα 17.000 ευρώ και να περιορίζεται έως και τα 12.000 ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς τις κρατικές επιδοτήσεις που προσφέρονται για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, το Dacia Spring αποτελεί, παρά τις ταπεινές προδιαγραφές τους, μια ιδιαίτερα δελεαστική πρόταση.
Το Dacia Spring εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 44 ίππων και με μπαταρίες ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 27,4 kWh.
Σύμφωνα με την Dacia, η αυτονομία του μικρού crossover των 3,8 μέτρων φτάνει τα 240 χιλιόμετρα, ωστόσο, στην περίπτωση που η χρήση του περιοριστεί μέσα στην πόλη, μπορεί να διανύσει περισσότερα από 300 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Στη χώρα μας, το Dacia Spring αναμένεται μέσα στο 2022, χωρίς να έχει γίνει γνωστή μέχρι σήμερα η τιμή του.
5. Toyota Aygo X
To Aygo X αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα της Toyota αλλά και την πιο προσιτή, δίνοντας συνέχεια στην παρουσία της ιαπωνικής φίρμας στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός crossover, η τρίτη κατά σειρά γενιά του Toyota Aygo επιχειρεί να πραγματοποιήσει μια νέα αρχή, δοκιμάζοντας τα όρια της κατηγορίας του.
Δεν είναι όμως μόνο ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου που το τοποθετεί πιο κοντά στην ευρύτερη κατηγορία των crossovers αλλά και η αίσθηση αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αμαξώματός του, ξεκινώντας από το συνολικό μήκος των 3,7 μέτρων και καταλήγοντας στο μεγαλύτερο κατά 90 χιλιοστά μεταξόνιο.
Όπως ήταν αναμενόμενο, μεγαλύτερος είναι και ο χώρος που αντιστοιχεί σε επιβάτες και αποσκευές, με το χώρο φόρτωσης να έχει κερδίσει 60 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν και να ξεκινά πλέον από τα 231.
Κεντρικό ρόλο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου διαδραματίζει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οθόνη αφής του οποίου φτάνει στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις έως και τις 9 ίντσες.
Κάτω από το καπό του νέου Toyota Aygo X φιλοξενείται ο γνωστός από το πρόσφατο παρελθόν ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου, η απόδοση του οποίου σταματά στους 72 ίππους και τα 93 Nm ροπής.
Στην ελληνική αγορά, το Toyota Aygo X ξεκινά από τα 13.920 ευρώ και αναμένεται να αποτελέσει μια εξαιρετική επιλογή για όσους θελήσουν να συνδυάσουν τον προσιτό χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου πόλης με τον δυναμικό προφίλ ενός crossover.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ