Η δυναμική εμφάνιση και το προηγμένο τεχνολογικά πολυτελές εσωτερικό είναι μόνο δύο από τα δυνατά χαρακτηριστικά του, με το γαλλικό coupe SUV να προσφέρει και ένα ιδιαίτερα προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ.
Η γκάμα της Renault διαθέτει τρία πολύ ανταγωνιστικά SUV, με το Arkana να έχει προικιστεί από την γαλλική εταιρεία με μια πολύ δυναμική σιλουέτα, αλλά και ένα εσωτερικό που «δένει» περίτεχνα τον hi-tech και μοντέρνο χαρακτήρα, με την ευρυχωρία και την πρακτικότητα.
Τα πλεονεκτήματα όμως του coupe SUV των 4,57 μέτρων της Renault δεν περιορίζονται στα παραπάνω. Όπως είναι λογικό για τον Γάλλο κατασκευαστή, σε περίοπτη θέση βρίσκεται και η γκάμα κινητήρων, η οποία απαρτίζεται από υβριδικές εκδόσεις που συνδυάζουν τις επιδόσεις με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
BUY NOW
Την βάση στην γκάμα του Arkana καταλαμβάνει μία μια ήπια υβριδική έκδοση με έναν τούρμπο 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 λτ., πλαισιωμένο από 12βολτο κύκλωμα και παράγει 140 ίππους και 260 Nm ροπής. Το mild hybrid σύστημα κίνησης συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα το ήπια υβριδικό Arkana χρειάζεται 9,8 δλ., μια τιμή που είναι απόλυτα ικανοποιητική για ένα όχημα αυτού του μεγέθους. Πόσο μάλλον, εφόσον προστεθεί και στην εξίσωση η κατανάλωση καυσίμου που περιορίζεται σε 5,8 λτ./100 χλμ. σε κύκλο WLTP.
Για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, αλλά και απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, οι υποψήφιοι αγοραστές νέου Arkana θα πρέπει να στρέψουν το βλέμμα τους στην πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech Hybrid.
Η full hybrid έκδοση ενσωματώνει έναν 4κύλινδρο 1.600αρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που παράγει 95 PS/148 Nm και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 49 PS/205 και 20 PS/50 Nm, όπως και με ένα προηγμένο αυτόματο κιβώτιο.
Το μικρότερο σε απόδοση ηλεκτρομοτέρ διαδραματίζει τον ρόλο εναλλάκτη/γεννήτριας, και το ισχυρότερο εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh.
Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους και έχει τη δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το SUV με ταχύτητα έως 75 χλμ./ώρα και για 3 χλμ., με την μικρή μπαταρία να φορτίζεται διαρκώς στις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Σημειώνεται ότι η υβριδική μονάδα εγγυάται μείωση της κατανάλωσης κατά 40% συγκριτικά με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα, όπως μαρτυρά και η τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ. Το Arkana E-Tech Hybrid ολοκληρώνει τη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 172 χλμ./ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά, με τον θερμικό κινητήρα να μπαίνει στο παιχνίδι (από τα 10 χλμ./ώρα) μόνο εφόσον επιλεχθεί το σπορ πρόγραμμα του συστήματος Multisense.
Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το EV για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, όσο το επιτρέπουν τα αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, το MySense για καθημερινή χρήση, και το Eco για μετριασμό της κατανάλωσης.
Ανεξαρτήτως από την υβριδική έκδοση που θα επιλεχθεί (mild ή full hybrid), οι ιδιοκτήτες του Renault Arkana μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο, ενώ επωφελούνται από 5ετή εγγύηση για το αυτοκίνητο, και 8ετή ή 160 χλμ./ώρα για την μπαταρία.