H αυτοκρατορία αντεπιτίθεται - Τα νέα μοντέλα των Ιταλών που θα φέρουν την άνοιξη
Η περίφημη… άνοιξη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κοντοζυγώνει, με τον όμιλο Stellantis να κράτα στα χέρια του τις τύχες μιας «σχολής», η οποία στο παρελθόν μάς έχει χαρίσει μοναδικές τετράτροχες δημιουργίες.
Ταξιδεύοντας στο μακρινό, πλην ένδοξο, παρελθόν της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχεις κάθε λόγο να σταθείς σε εκείνη την εποχή εκείνη που στα σκοτεινά υπόγεια του Αrese, του Lingotto και του Pallazio Lancia χτυπούσε η καρδιά της αυτοκίνησης. Τότε που κάτω από το τρεμάμενο φως των κιτρινισμένων από το πέρασμα του χρόνου λαμπτήρων, το ψυχρό μέταλλο αποκτούσε ψυχή και η φιγούρα ενός αυτοκινήτου τη γοητεία μιας πραγματικής καλλονής.
Το όνειρο της αναβίωσης των θρυλικών μοντέλων της Alfa Romeo, της Fiat και της Lancia εξακολουθεί να ζει, όχι μόνο στην καρδιά εκείνων που γαλουχήθηκαν με τις μυθικές μορφές των ιταλικών τετράτροχων της δεκαετίας του 1950 και του 1960 αλλά και στο «καθαρό» - επιχειρηματικό μυαλό των Γάλλων αξιωματούχων το PSA Group, οι οποίοι εσχάτως ανέλαβαν -μετά και τη σύμπραξη που οδήγησε στη δημιουργία του ομίλου Stellantis, το δύσκολο εγχείρημα της ανασυγκρότησης των αυτοκινητοβιομηχανιών που βρίσκονταν υπό τη σκέπη του FCA Group.
BUY NOW
Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προσπάθειας οι ιταλικές φίρμες να αποκτήσουν και πάλι σφυγμό και λίγη από τη λάμψη του παρελθόντος, μέσα στα επόμενα χρόνια πρόκειται να δούμε μια σειρά λιγότερο ή περισσότερο εντυπωσιακών μοντέλων.
Alfa Romeo Tonale
Υπό κανονικές συνθήκες το πρώτο συμπαγών διαστάσεις SUV στην ιστορία της Alfa Romeo όφειλε να έχει ήδη βρεθεί στη γραμμή παραγωγής και να σταδιοδρομεί στην ούτως ή άλλως απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Μόνον που οι επιλογές τις οποίες πραγματοποίησαν οι Ιταλοί δεν ικανοποίησαν τον επικεφαλής της Alfa Romeo, Jean Phillippe Imparato, διατάζοντας την επανάληψη της εξελικτικής διαδικασίας, πάνω σε νέες-γαλλικές βάσεις.
Αυτό, όπως είναι απολύτως λογικό, οδήγησε στην παράταση της αγωνίας για τους εκατομμύρια πιστούς οπαδούς της ιταλικής φίρμας, μεταθέτοντας το λανσάρισμά του για το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Η Alfa Romeo Tonale, θα βασίζεται ενδεχομένως στο δάπεδο του Jeep Compass, διαθέτοντας μεταξύ άλλων και plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Άλλωστε η συγκεκριμένη διαμόρφωση ήταν εκείνη που προκάλεσε την αντίδραση του Jean Phillippe Imparato, καθώς ο Γάλλος διέγνωσε ότι το υβριδικό σύνολο το οποίο είχε αρχικώς επιλεγεί δεν θα μπορούσε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Μένει να αποδειχθεί αν το διάστημα των τριών μηνών, το οποίο μεσολάβησε ανάμεσα στην αρχική ημερομηνία λανσαρίσματος και την τελική, θα αποδειχθεί αρκετό ώστε η Alfa Romeo Tonale να αποτελέσει την απαρχή ενός νέου, ιταλοκεντρικού κινήματος.
Alfa Romeo GTV
Είναι γνωστό πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Εξ αυτού ορμώμενοι, λοιπόν, οι πληροφορίες οι οποίες θέλουν την Alfa Romeo να επαναφέρει στη γραμμή παραγωγής και την εμβληματική GTV.
Ενός αυθεντικού coupe 2+2 θέσεων, το οποίο θα επιχειρήσει να αναβιώσει έναν τετράτροχο θρύλο και να σταθεί απέναντι στις κορυφαίες προτάσεις του ανταγωνισμού, ξεχωρίζοντας όχι μόνον για τη σχεδίασή του αλλά και για την ποιότητα της κατασκευής του.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαρρέουν από το εσωτερικό της ιταλικής φίρμας, η νέα Alfa Romeo GTV θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ακολουθήσει την τάση της εποχής και να σφραγίσει το διαβατήριό της για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.
Άλλωστε η επιστροφή της στη γραμμή παραγωγής αναμένεται να πραγματοποιηθεί μετά το 2025, όταν οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις θα έχουν αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Fiat Punto
Έτοιμο για τη μεγάλη επιστροφή είναι και το Fiat Punto. Η ένταξη της Fiat στις τάξεις του PSA Group και η δημιουργία -με τη συμμετοχή της Opel- του ομίλου Stellantis, καθιστούν σχεδόν βέβαια την παρείσφρηση γαλλικών γονιδίων στο DNA του νέου Punto.
Για του λόγου το αληθές, η πλατφόρμα του ιταλικού supermini θα προέλθει από τα αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτήρα προτάσεις της Peugeot και της Opel (βλέπε 208 και Corsa αντιστοίχως), καθορίζοντας και τις επιλογές που πρόκειται να πραγματοποιηθούν και στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Από την εποχή που η επιστροφή του Fiat Punto στη γραμμή παραγωγής αποτελούσε τον ευσεβή πόθο των φίλων της ιταλικής φίρμας μέχρι και σήμερα, έχουν δει το φως της δημοσιότητας πλήθος ψηφιακών αποτυπώσεων της επόμενης γενιάς του αυτοκινήτου.
Με δεδομένο ότι η Fiat δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή εκπρόσωπο στην κατηγορία του B-Segment, θα αποτελούσε έκπληξη αν το Punto δεν ακολουθούσε την… πατροπαράδοτη συνταγή ενός κλασικού αυτοκινήτου πόλης.
Η επιλογή αυτή άλλωστε θα δημιουργούσε και τον απαραίτητο χώρο ώστε η Fiat να προσθέσει στην γκάμα της ένα μικρό SUV και να ενισχύσει την παρουσία της με προτάσεις, όπως η έκδοση παραγωγής του πολλά υποσχόμενου Centoventi.
To πιθανότερο, λοιπόν, είναι ότι το Fiat Punto θα αποτελέσει το πρώτο μέλος μιας νέας οικογένειας μοντέλων για την ιταλική φίρμας, πλαισιώνοντας εκείνη που δημιουργήθηκε με αφορμή την αναβίωση του Fiat 500.
Ένα ακόμα ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι το πότε το νέο Fiat Punto θα πατήσει τους τροχούς του στους ευρωπαϊκούς δρόμου. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, η νέα γενιά του ιταλικού αυτοκινήτου θα αποκαλυφθεί το δεύτερο μισό του 2022, με σκοπό να βρεθεί στις εκθέσεις της ιταλικής φίρμας το 2023.
Η ημερομηνία δεν είναι τυχαία, καθώς το 2023 συμπληρώνονται 30 χρόνια από την παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης γενιάς του ιταλικού μοντέλου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Fiat Panda
Αν υπάρχει μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έχει συνδέσει το όνομά της με τα προσιτά μεν ικανότατα δε αυτοκίνητα πόλης τότε αυτή είναι η Fiat. Μολονότι τα τελευταία χρόνια οι Ιταλοί δεν διαθέτουν τον πλουραλισμό τον οποίο θα περίμενε να συναντήσει κανείς στην γκάμα ενός μαζικού κατασκευαστή, η ένταξη του στις τάξεις του ομίλου PSA και η δημιουργία του Stellantis Group, άλλαξε άρδην τα δεδομένα για τη Fiat. To πρώτο αυτοκίνητο της Fiat το οποίο πρόκειται να εξελιχθεί-παραχθεί υπό τη σκέπη του ομίλου Stellantis είναι η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Panda.
H επιστροφή του δημοφιλέστατου city car στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2022, αντικαθιστώντας τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του, η οποία μετρά ήδη 10 χρόνια στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, το νέο Fiat Panda θα αυξήσεις τις εξωτερικές διαστάσεις τους, υιοθετώντας ταυτόχρονα ένα πιο περιπετειώδες προφίλ.
Παρά τη συγγένεια της Fiat με το PSA Group και με δεδομένη την απροθυμία των Γάλλων να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, το νέο Panda θα διατηρήσει σχεδόν στο ακέραιο τα ιταλικά του γονίδια, αξιοποιώντας πλαίσιο και μηχανικά μέρη που φέρουν την υπογραφή της FCA
Αυτό σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα, ο 1.000άρης κινητήρας βενζίνης θα είναι εκείνους που θα αναλάβει να καλύψει όλο το εύρος της γκάμας του αυτοκινήτου, διαθέτοντας ατμοσφαιρικές και υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η χρήση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, όχι όμως και η παρουσία αμιγώς ηλεκτροκίνητων διαμορφώσεων.
Το στοίχημα της Lancia
Ανάμεσα στα φιλόδοξα σχέδια του Stellantis Group για το μέλλον βρίσκεται και η επιστροφή της πολύπαθης Lancia στην πρώτη γραμμή της αυτοκινητοβιομηχανίας, ως μια φίρμα η οποία θα πρεσβεύει -μαζί με την DS Automobiles και την Alfa Romeo- την premium πτυχή του ομίλου.
Υπό τις οδηγίες του Carlos Tavares, έχει ήδη ξεκινήσει η εξέλιξη τριών νέων μοντέλων από τους Ιταλούς, τα οποία θα λανσαριστούν στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα τρία χρόνια.
H νέα γκάμα της Lancia αναμένεται να περιλαμβάνει ένα μοντέλο πόλης, ένα crossover και ένα ακόμη που θα ενταχθεί στη μικρομεσαία κατηγορία πιθανότατα. Φυσικά, σε αυτή τη νέα εποχή, τα ονόματα Ypsilon και Delta, θα έχουν την τιμητική τους με στόχο να συνδεθούν με το παρελθόν της μάρκας.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ